AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Jeg og kjæresten min har tenkt å kjøpe hus sammen. Vi bor nå i min leilighet. Vi tenker å beholde leiligheten et par år til i tillegg til å kjøpe hus da jeg må pendle (vil kjøpe et stykke unna min jobb). Så skal jeg søle ny jobb nærmere huset etterhvert. Han har en god del egenkapital. Jeg har ingenting (kun eier av leiligheten og vil ha litt egenkapital når jeg selger). Jeg lurer på reglene omkring dette? Kan jeg "pantsette" min leilighet i vårt/hans hus slik at vi eier sammen? Evt tenker vi han eier mest i prosent og jeg mindre inntil jeg har spart opp. Men hvordan blir det da ifht feks oppussing? Skal han Feks betale 70% og jeg 30% (om det er de prosentene vi eier? Evt en annen ordning? Vil ikke betale like mye når jeg ikke eier halvparten dersom forholdet skjærer seg (håper ikke det, men vet jo aldri). Anonymkode: 7807c...99a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Om du eier mindre andel, er det rettferdige også at du eier tilsvarende mindre andel av oppussing som vil påvirke verdistigningen. Og at du da får tilsvarende mindre av verdistigningen. Altså om du eier 30% betaler du 30% av oppussing, og får 30% av det boligen selges for om den dagen kommer. Anonymkode: 76764...271
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå