Gå til innhold

Sokker når babyen sover?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Tulla mi har nå blitt 2 måneder gammel. Jeg hater slike bukser/sparkebukser evt pyjamas med fot, og har derfor kjøpt minst mulig av disse. Det jeg lurer på er; tar dere på babyene deres sokker når de sover om natten? Hun har jo på seg sokker hele dagen ellers..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker sokker på snuppa mi ja. Vi har det så kjørlig som mulig på soverommet, så hun trenger det.

Babyer har generelt dårlig blodsirkulasjon, og blir lett kalde på føtter og hender. Dersom jenta di holder seg varm på føttene uten sokker, så trenger hun ikke ha det på heller, vil jeg tro. :wink:

Skrevet

Jeg bruker også sokker på vesletulla mi om natta når hun bruker pyjamas uten fot,dette av den enkle grunn at hun blir lett kald på beina.

Koldbruna :babysmokk:

Skrevet

Vi har også brukt sokker på barna om natta, så slipper de å bli så kalde på føttene hvis de sparker av seg dyna.

Skrevet

Vi bruker også sokker på gutten vår om natten hvis han har pysj uten føtter. Blir fort kald på føttene :)

Kjenn etter på barnet ditt, kommer jo litt ann på hvor kaldt det er på soverommet og om hun sparker av seg dyna.

Skrevet

Min har alltid sokka på.

Men han sparka dei av seg etterkvart..

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, vi bruker ikke sokker på lillemannen på natta. Det er fordi han er mer enn varm nok på føttene uten sokker på natta, under dyna. På dagen har han strømpebukse og sokker på.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg hater slike bukser/sparkebukser evt pyjamas med fot..

:Nikke:

Her i huset er det på med sokker om natta. Det er jo så ekkelt å være kald på bena! Dessuten er det greit å venne barna til å ha sokker på. Vi har nettopp vært igjennom "rive av sokker 100 ganger hver kveld og falle i krampegråt fordi de ikke lenger sitter på bena"-perioden nå - kanskje man unngår det hvis barna er vant til at sokkene er en del av grunnutrustningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...