AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 ...og jeg er litt redd. Har aldri trent noe særlig før, og i hvert fall ikke på treningssenter! Har multippel sklerose, noe som har gjort meg ganske svak, men nå er jeg plutselig bedre enn på mange år. Før har jeg bodd over én time fra nærmeste senter, nå er det rett borti gata, og det vil si at jeg ikke har noen unnskyldninger mer. Hvordan fungerer det når man er helt blank på styrketrening? Får jeg god veiledning i begynnelsen, eller må jeg klare meg på egen hånd? Jeg er ganske tynn og ønsker meg en litt kraftigere kropp. Er så lei av å se den lille kroppen min på, f.eks., bilder. Er en sånn som spiser lite hvis jeg ikke er i aktivitet, og nå har jeg ikke vært i særlig aktivitet på noen år. Gruer meg til å ha på treningstights offentlig og til at andre skal se hvor svak kroppen min er, men dette er vel noe man kanskje ikke tenker på etter hvert? Kan noen skrive litt om hvor mye hjelp man får i starten? Dessuten kan jeg også trenger et "lykke til" siden jeg skal inn på ukjent grunn. Anonymkode: dd0ef...f08
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Hvor mye oppfølging du får i starten, er litt avhengig av senteret du skal begynne på. Vanskelig å si noe konkret om det. Men i den situasjonen du er i, hadde det kanskje vært lurt å investere i noen timer med PT i begynnelsen. For å sikre at du får øvelser som passer til ditt nivå, og at du får inn riktig teknikk fra start. Jeg ønsker deg masse lykke til, dette klare du! Husk å kjenn etter hvordan kroppen din har det underveis, bli kjent med hvordan den føles før og etter trening, da vil du i større grad klare å lytte til kroppen og unngå skader! Anonymkode: f2700...2fb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Ikke tenk på at du er tynn. På treningssenteret er det kropper i forskjellige størrelser og alle er opptatt med sin egen trening. Ta kontakt med en personlig trener slik at du får hjelp og veiledning på øvelser. Anonymkode: 585c3...e56 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Du vil få en introduksjonstime med en PT som en del av medlemskapet. Da vil hun eller han gå gjennom øvelser som er tilpasset dine behov, og gi deg opplæring i hvordan maskiner, apparater og vekter fungerer. Men jeg ville, som en over nevner, investert i noen ekstra PT timer på grunn av din situasjon. Kjempebra at du vil begynne å trene! Det er noe av det beste du kan gjøre for helsen din Anonymkode: c9962...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå