Gå til innhold

Åpen søknad til midlertidig deltidsjobb -hva sier man om hvorfor man forlater forrige jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber nå i en dyrebutikk. Jeg trives ikke, og det gjør tydeligvis ingen av de andre heller. Arbeidsmiljøet har blitt skikkelig surt. Flere av butikkene i kjeden er i tillegg i ferd med å stenge ned, så jeg føler meg ikke akkurat trygg heller.

Jeg er fulltidsstudent og studerer bachelor i agronomi. Målet er å jobbe innen tilsyn eller avl. Har 2 år igjen. Får stipend men ikke lån, så jeg er avhengig av litt lønn for at det skal gå rundt.

Jeg vurderer å sende en åpen søknad til en gårdsbarnehage like ved der jeg bor. Er dette lurt? Hva sier jeg om det blir intervju? Kan ikke akkurat si at jeg ikke trivdes, og kan heller ikke si at jeg leter etter nye utfordringer eller ønsker en jobb hvor jeg kan klatre opp i stigen eller noe slikt. Hvilke andre jobber kan jeg eventuelt ta?

Anonymkode: 61e9c...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan si at du er usikker på fremtiden i firmaet siden mange butikker blir stengt ned, og derfor vil du sikre deg ny jobb før du får sparken fra den gamle. Det er helt ok. Hold godt kjeft om at du ikke trives, det kan fort vris til at du er en sånn som ikke går godt overens med folk og er vanskelig. 

Du kan også si at du vil skifte beite, og vil ha litt nye utfordringer. Det er jo helt ok. Det er en ny utfordring å gå fra butikkjobb til barnehagejobb. Begge deler er relevant siden det har med dyr å gjøre, så du høster erfaringer fra ulike vinkler på det å jobbe med dyr.

Jeg ville helt klart søkt. Det er noe dritt å mistrives på jobb. Jeg søkte selv jobb grunnet sterk mistrivsel. 

Anonymkode: 300ac...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...