Gå til innhold

Positiv eggløsningstest i går og i dag. Er det lurt å treffes i lunsjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...For å legge inn en ekstra aksje, eller holder det med i går kveld og i kveld? 

Anonymkode: 3760c...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I kveld skal holde. Ved fortsatt positiv test så har ikke egget løsnet enda. Så du har sikkert 24-36 timer til å legge inn aksjer på.

Anonymkode: d2294...0b4

Skrevet

Det holder med i kveld. Mannen bruker litt tid på å produsere mer sperm, så det kan faktisk gjøre mer skade enn nytte om dere hadde dere i kveld og så tar en ny runde allerede i lunsjen i stedet for å vente til i kveld. Det anbefales sex annenhver dag om mannen har litt dårlig kvalitet, og ellers annenhver eller hver dag. 

Jo flere sædceller han har på lager, jo større sjanse er det for at de kommer i mål, har det vist seg. Noe med at de hjelper hverandre å svømme, på et vis. Så for ofte sex kan være til hinder heller enn til hjelp. 

Anonymkode: 1d273...60c

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I kveld skal holde. Ved fortsatt positiv test så har ikke egget løsnet enda. Så du har sikkert 24-36 timer til å legge inn aksjer på.

Takk for svar. Jeg synes den var sterkere positiv i går kveld enn hva den var nå i morges. Tror du det betyr noe? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det holder med i kveld. Mannen bruker litt tid på å produsere mer sperm, så det kan faktisk gjøre mer skade enn nytte om dere hadde dere i kveld og så tar en ny runde allerede i lunsjen i stedet for å vente til i kveld. Det anbefales sex annenhver dag om mannen har litt dårlig kvalitet, og ellers annenhver eller hver dag. 

Jo flere sædceller han har på lager, jo større sjanse er det for at de kommer i mål, har det vist seg. Noe med at de hjelper hverandre å svømme, på et vis. Så for ofte sex kan være til hinder heller enn til hjelp. 

Takk for svar til deg også. 

Jeg har også hørt det du sier her, men så leste jeg et intervju med en på Hausken-klinikken som anbefalte "samme kveld og morgenen etter". Det orket ikke jeg, haha, men nå angrer jeg litt på at vi ikke har lagt inn noen flere aksjer. Bare i går da jeg fikk positiv test, og nå er testen litt svakere enn den var i går. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg synes den var sterkere positiv i går kveld enn hva den var nå i morges. Tror du det betyr noe? 

Sålenge alt er i orden med dere, så har det nok ingen betydning.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sålenge alt er i orden med dere, så har det nok ingen betydning.

Jeg mente om den er svakere fordi eggløsningen er i ferd med å bli ferdig? Hvis du skjønner? I så fall haster det jo litt. 

Ts 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente om den er svakere fordi eggløsningen er i ferd med å bli ferdig? Hvis du skjønner? I så fall haster det jo litt. 

Ts 

Da har du misforstått litt (les bruksanvisningen på testene!) Man har ikke eggløsning så lenge testen er positiv. Egget løsner 12-36 timer etter positiv test, deretter lever det i ca 24 timer.

http://www.syklus.info/

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Du har ikke EL før testen blir negativ igjen, altså teststreken blir svakere enn kontrollstreken. Deretter lever egget i max 24 timer. 

Det er best å ha sex før el, så om du fremdeles har positiv test i dag, har du fremdeles god tid på deg om dere har sex i kveld.

Skrevet

Takk for svar! 

Det fulgte faktisk ikke med noen bruksanvisning. 

Her er bilde fra i går kveld og i morges. Vil dere si at den nederste fortsatt er positiv? 

IMG_0509.JPG

Skrevet

Sperm lever i opptil 7 dager, så så lenge dere har hatt sex den siste uka skal det i teorien holde. 

Anonymkode: a95ef...550

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sperm lever i opptil 7 dager, så så lenge dere har hatt sex den siste uka skal det i teorien holde. 

Anonymkode: a95ef...550

Sperm lever i max 5-6 dager, men som regel ikke mer enn 2-3. Så det skal veldig, veldig mye til å bli gravid om man har el en hel uke etter at man sist hadde sex. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...