Lisahg Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Jeg har veldig lyst til å dra på litt øyhopping i Hellas, men syntes det er litt vanskelig hvordan jeg skal gå frem. Har sett litt på å reise noen dager til Naxos, noen dager i Paros og avslutte i Santorini. Jeg finner ingen flyplasser som har direkteruter til noen av disse stedene, og det blir så feil å bestille pakkereise. Er det noen som har vært på øy-hopping og vil dele sine gode ideer?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Det er flyplass på Santorini i alle fall, men de fleste direktereiser fra Norge er nok over for denne sesongen. Et alternativ er å fly via Athen. Det tipper jeg er mulig. For å komme til de andre øyene må du ta ferje Anonymkode: a9c13...8e1
Roci Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 Hvis du ikke vil bestille en pakkereise men ordne reisen din selv, kan du ta et rutefly til Athen. Derfra går det fly til Naxos etpar-tre ganger om dagen, avhengig av sesong. Flyturen tar ca. 40 min, og opereres av Aegean Airlines. Alternativt kan du ta ferge fra Pireus (Athens' havneby), dette tar ca. 4 timer, og de har flere daglige avganger. Se f.eks. ulike fergeselskaper og ruter her:http://www.directferries.co.uk/piraeus_paros_ferry.htm Du kommer deg enkelt fra flyplassen i Athen til Pireaus med flybussen (X96), men merk at dette kan ta opptil 1,5 timer avhengig av trafikk. Du kan ta taxi også, men det er relativt dyrt, 45-50 Euro er ikke uvanlig. Fra Naxos til Paros tar du også ferge, dette tar bare en halvtimes tid. Det er også greit å ta ferge fra Paros til Santorini, det tar et par timer. Når du skal hjem igjen, så pleier Norwegian å fly fra Santorini til Oslo på lørdager, men det er også flere andre flyselskaper som flyr fra Santorini til Oslo. Som AB over her sier, så begynner det å nærme seg lavsesong, noe som gjør at billetter og avganger kan bli færre og dyrere, men det er kanskje snakk om til neste år? Det kan være lurt å booke fergebilletter minst et par dager på forhånd. De store fergene har alt fra vanlig "turistklasse" til "business class", og prisforskjellene kan være store. I høysesongen kan det til og med hende at man ikke får billett hvis man venter til i siste liten. Når det gjelder bosted, er det greit å bruke f.eks. booking.com eller hotels.com for å skaffe seg oversikt, og når du har funnet et sted du liker, tar du kontakt med hotellet direkte. Det er gode sjanser for å få enda lavere pris og bedre service. Sjekk gjerne også anmeldelser på Tripadvisor.com. Noen tips til slutt: September er den absolutt beste måneden å reise til Hellas i, både med tanke på temperatur og det at det litt roligere, men siden det nærmer seg lavsesong, kan det være greit å bestille billetter noe tid i forkant. Jeg vet ikke om du har vært i Hellas før, men pass uansett på å ikke ha et alt for fastlagt program - grekerne er svært gjestfrie, og plutselig blir du invitert med på ett eller annet som du ikke vil gå glipp av! Håper dette kan være til hjelp
romeosa Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Vi fløy til Santorini, og tok en runde på flere øyer derfra. Skulle jeg reist påøyhopping igjen, ville jeg tatt fly til santorini og hjem igjen fra Athen for å få se athen også :-) Santorini - Ios (+Sikinos) - Paros - Antiparos - ++ - Athen virker gøy! :-) Vi reiste sist til santorini- ios- naxos - koufonissi - santorini :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå