Gå til innhold

Feriedag onsdag før skjærtorsdag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet dette, eller vet hvor jeg finner reglene. Jeg googlet men fant ikke frem 

Hvis jeg tar feriedag onsdag før skjærtorsdag der det er arbeidstid fra 0800-1200 må jeg da ta halv feriedag eller blir det trekt for 1 feriedag?

Anonymkode: 007b1...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Onsdag før skjærtorsdag er en vanlig arbeidsdag. Om firmaet du jobber i har halv dag denne onsdagen er dette en gode. Hør med jobben din. 

Anonymkode: cdf01...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike dager før fridager, hvor arbeidsgiver lar oss jobbe halv dag, regnes som hel feriedag dersom man tar helt fri på min arbeidsplass i hvert fall. 

Spør arbeidsgiver.

Endret av asterix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har fleksitidsordning kan du jo også avspasere i stedet for å ta fridag, så slipper du å bekymre deg for det. Det er det jeg pleier å gjøre. 

Anonymkode: 9f96c...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det slik, avspaserer du mister du bare de timene (halvdag), tar du feriedag mister du en hel feriedag. Så det lønner seg å avspasere.

Anonymkode: 47511...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet dette, eller vet hvor jeg finner reglene. Jeg googlet men fant ikke frem 

Hvis jeg tar feriedag onsdag før skjærtorsdag der det er arbeidstid fra 0800-1200 må jeg da ta halv feriedag eller blir det trekt for 1 feriedag?

Anonymkode: 007b1...54d

I stat og kommune blir du trukket for en feriedag. I det private har mange fridag på onsdag før skjærtorsdag. 

Anonymkode: 48225...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...