Gå til innhold

Nybegynner....raggsokker. Hvilke pinner og garn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treng ikkje vere billig raggsokkgarn.....men må vere noe som tåler slitasje,og gjerne i fine farger. 

Anonymkode: 93513...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

raggsokkgarn er som regel slitesterkt da det er tilpasset det bruket. Å farger velger du selv. Så bare stikk innom en garnbutikk så får du hjelp til både garn og pinner ☺️

Anonymkode: c93a5...a00

Skrevet

Det må være nylon i garnet på sokker, minst 25 prosent om det skal holde. Hvilke pinner du må ha, kommer jo an på garn og strikkefasthet..

Skrevet

Takk for svar...skal ta meg en tur på butikken senere og kikke. Syns raggsokkgarn( med nylon sikkert?) er i så kjedelige farger....

Skrevet

Arne og Carlos har et morsomt sokkegarn, som lager mønster av seg selv. De har også en video om å lage veldig enkel hæl. Jeg har laget slike sokker, det er kjempemorsomt! Og så kan du lage spiralsokker, som ikke krever hæl i dette hele tatt. 😊 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar...skal ta meg en tur på butikken senere og kikke. Syns raggsokkgarn( med nylon sikkert?) er i så kjedelige farger....

Strikker du uten nylon går det hull på dem med en gang.

Skrevet

Du må jo ikke bare strikke av det som heter spesielt raggsokk-garn e.l, som så vidt jeg husker ofte er sånn gråmelert i ulike varianter. Det er jo mye forskjellig garn som inneholder litt nylon, så fargeutvalget bør ikke være noe problem.

Skrevet

Garn jeg bruker til sokker:
# Sisu
# Robust
# Ett til jeg ikke husker navn på.

Min favoritt er sisu og robust. Varmt og godt :) 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Treng ikkje vere billig raggsokkgarn.....men må vere noe som tåler slitasje,og gjerne i fine farger. 

Sandnes sitt raggsokkegarn er veldig godt både å strikke med å god i bruk. Husker ikke men mener jeg strikket på pinne 3/3,5. Viktig at det blir litt tett strikket, ellers blir det raskt hull i alle sokker.

Anonymkode: 4a045...2e7

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig? Finnes jo både ensfarget og i alle regnbuens farger.

Anonymkode: 4a045...2e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...