AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Del Skrevet 11. september 2017 Hei. Jeg er 15+5 uker i dag, og hatt et problemfritt svangerskap til nå med masse symptomer (det er jo bra tenker jeg, for da er jo mest trolig alt bra). Men i går våknet jeg på morgenen med menssmerter, jeg tenkte de var forbigående, men jeg ende med å gå å kjenne på de i hele går, men styrken på smertene var varierende. På kvelden ble de enda værre. Og jeg har liggi å kjent på de i natt, og det gjør ganske så vondt. De slipper liksom ikke taket. Har ikke kjent dette noe særlig ellers i svangerskapet og er helt ærlig syyyyyykt bekymret og redd. Går liksom å forventer blod og blodbad hele tiden. Har ikke vært særlig bekymret for å miste i svangerskapet, har hatt en god følelse, men nå er jeg usikker og bekymret. Du vet når du ikke er gravid og kjenner at du snart får mensen. Du får smerter og går på do og det er blod på papiret og mensen er i gang. Er akkurat slik. Og jeg har alltid slitt med mye smerter forbundet med mensen. Åååh. Kan noen berolige meg? Men vær ærlig. Vet ingen her kan si hva som er galt. Men har noen lignende opplevelser? Hvordan gikk det? Så sent i svangerskapet? Har fått time til jordmor i morgen, men må ringe å utsette den pga jeg tok på meg ei vakt i morgen på jobb jeg ikke bør la være å komme til. Så kan ikke til jm før fredag eller neste uke (så fremt noe ikke skjer og jeg nå få sjekket meg). Men kjenner jeg har hatt godt av en time til jm, men føler det blir slemt ovenfor jobben også. Huff. Anonymkode: d1247...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Del Skrevet 11. september 2017 I uke 17 med min første hadde jeg smerter som skremte meg til legevakten. De fant ingenting og smertene gikk over ett noen dager. Ikke lenge etter vår jeg hos jordmor, som mente det kunne være ligamenter og voksesmerter, etter uke 12 løfter livmoren seg mer opp fra bekkenet og voksesmerter kan oppleves som mer vonde strekk og kramper. Jeg fødte et fint barn som løper rundt frokostbordet nå. Men - jeg er ingen lege som kan si at dette er det samme for deg. Så snakk meg lege eller jordmor, så sjekket fosterlyd og la helsepersonell berolige deg. Som gravid skal du lytte til din egen kropp, og er noe utenom det vanlige nok til å skremme deg så må du ta kontakt med dem. Anonymkode: f5e5f...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Del Skrevet 11. september 2017 Jeg er 13+4 i dag, og de siste par dagene har jeg også slitt med menssmerter. Jeg hadde veldig mye av det fra noen dager før IKM til uke 7-8 omtrent, og så gikk det over. Men nå har det kommet igjen, ganske plagsomt. Jeg regner med det er ligamentsmerter og at livmoren vokser. Det føles "fullt" der nede, en litt sprengende følelse, og nedre del av magen er ganske hard å ta på. Så jeg tenker det er nok normalt. Anonymkode: 2170f...94e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #4 Del Skrevet 11. september 2017 Takk for svar begge to. Jeg var nær å ringe legevakten i går kveld. Og kjærst merket jeg var usikker og virket (uten å si det høyt) som han tenkte lege. Så kanskje jeg bare burde ta timen til jordmor i morgen, for å få noe trøst om ikke annet? (Haha 😂). Kjærest tenkte å på voksesmerter, at det er smerter fordi magen vokser (og livmor). Har en del strekk/stikksmerter i lyske og nederst i magen, og har hørt det er slike ligamenetsmerter, men kanskje det er flere typer? Leser nok litt for mye på nett (holder meg unna skrekk eksempler som skremmer meg) og hører alle si at det er ikke vits å dra til legen før etter uke 26 og bla bla bla fordi de gjør ikke noe,og mange blir avvist. Men det kan jo hjelpe dama å slappe av istedet for å vente og se tenker jeg. Selv om det ikke er noe å gjøre, så kan en få psykisk støtte og hjelp. Men jeg vet ikke. Merker jeg kvier meg til å ta kontakt med helsevesenet fordi alle sier det ikke er vits, de gjør ikke noe og bla bla bla. Ts Anonymkode: d1247...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå