AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 I går kveld begynte jeg å kjenne litt ubehag når jeg svelgte. For ca 2 uker siden hadde jeg en sår hals som gikk over etter 2-3 dager, så regnet med at det bare var det. Men i dag våknet jeg med veldig vondt/ømhet bak i svelget/mandlene og i kjeve-området. Er vondt å svelge, men har opplevd verre. Klarer fint å spise og drikke, opplever bare ubehag. Ubehag når jeg snakker også, så unngår det. Utover dagen begynte hele kroppen å verke, SPESIELT nakken/hodet/skjeven osv og håndleddene. Slik har det vært mesteparten av dagen og slik er det fortsatt. men grunnen til at jeg stusser litt på dette, er at jeg har bare hatt halsbetennelse en gang før, og da varierte det fra virus til bakterier. Det varte i to hele måneder og var et rent helv**te! Og da startet det som en vanlig forkjølelse, noe det ikke gjorde denne gangen. Denne gangen gikk det liksom rett på selve halsbetennelsen. I tilegg til at kroppen verker noe ekstremt. Over til det som faktisk er spørsmålet her, hvor vanlig er det at en slik halsbetennelse varer? For som sagt så har jeg opplevd mye større smerter i halsen enn dette, men jeg kjenner samtidig at det ikke bare er en vanlig sår hals. Noen som har en anelse? Anonymkode: 54c55...5d9
Miss.Wildfox Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Det er nok kun lege som gjelder, altså. Men du kan lyse i halsen din å se om det kan se ut som streptokokker som i så tilfelle må behandles med antibiotika. Halsbetennelse er vanlig men trenger ikke være helt ufarlig heller, det er kort vei til hjernen som i ytterste konsekvens kan man utvikle hjernehinnebetennelse (veldig sjelden). Hvis du har vondt i nakken og ikke klarer å bøye hodet fremover (nakkestiv) kombinert med høy feber så må du kontakte lege.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 De gangene jeg har halsbetennelse (2-3 ganger i året) er halsen veldig vond den første uken, så blir det mye bedre den andre. Går som regel over etter et par uker hos meg, men så får jeg selvsagt bihulebetennelse i ei uke etter halsbetennelsen er ferdig. En annen gang fikk jeg tilbakevennende halsbetennelser og var sykmeldt fra jobben i fem uker! Skal sies at det var en fysisk krevende jobb, så jeg hadde ikke vært så lenge borte om jeg hadde jobbet på et kontor Anonymkode: 8ef33...499
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Vondt i halsen betyr ikke nødvendigvis halsbetennelse. Tommelfingerregelen er tre dager med vondt i halsen uten bedring så oppsøker man lege den fjerde dagen. Ofte begynner forkjølelser med vondt i hasen, når viruset så påvirker neseslimhinnene til å produsere slim, og neseforkjøeleslene er et dtum så blir halsen mindre vond. Virkus i halsen og vondt i halsen av den grunn, med lav eller negative blodprøver går over av seg selv. Anonymkode: 72f67...762
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå