Kascec Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 (endret) Kort fortalt; vi har en datter sammen på 1 år, han har et barn fra før av og vi har vært enige om at vi skal ha to felles barn sammen frem til nå, hvor han plutselig sier han vil sterilisere seg og ikke få flere barn. Helt ut av det blå og sier at et barn til aldri kommer til å skje. For meg er det uaktuelt å ikke få flere barn. hva gjør jeg? Endret 11. september 2017 av Kascec 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Hans kropp, hans valg. Anonymkode: 8ec7f...283 21
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Du ønsker din datter "et ordentlig" søsken. wow Anonymkode: b097d...400 17
boblevann Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Her må du finne ut hva som er viktigst for deg- og det høres ut som om det er barn. Han har 100% rett til å sterilisere seg når som helst, det valget er ene og alene hans. Du skjønner vel at han ikke kan få flere barn, mot sin vilje, bare for å gjøre deg fornøyd.. Da kommer han til å bli bitter og sur akkurat som du beskriver at du blir. 13
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Jeg tror du skal snakke med en psykolog. Er du ikke et menneske utover å være en fødemaskin? De fleste har gleder i livet utover å reprodusere seg. Anonymkode: 8386f...2a9 12
Kascec Skrevet 10. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ønsker din datter "et ordentlig" søsken. wow Anonymkode: b097d...400 Et ordentlig søsken i den forstand at hun/han bor hos oss 100% slik som datteren vår. Er utrolig glad i bonusbarnet mitt, så det er absolutt ikke det jeg mener med et 'ordentlig søsken'. Begge barna stiller på lik linje i ALT, selvom bare et er mitt biologisk - det skal jeg bare si 5
Kascec Skrevet 10. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du skal snakke med en psykolog. Er du ikke et menneske utover å være en fødemaskin? De fleste har gleder i livet utover å reprodusere seg. Anonymkode: 8386f...2a9 Jo, selvfølgelig. Har et fantastisk liv og alt er fint på de fleste områder - bortsett fra ønsket om å få et barn til.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Familievernkontoret sier jeg bare. Dette er vondt og vanskelig. Da ville jeg investert såpass i dette, at ikke det blir liggende som en vond klump mellom dere. På en måte så blir dette et løftebrudd. Du har allerede inngått kompromis, og han har vært enig i det. Det er likevel flott at han kjenner sine egne grenser og at han ikke forstrekker seg. Likevel er det skuffende. Det er viktig at partneren din fullt ut forstår hva det koster deg og at du forsoner deg med denne endringen i fremtidsplaner. Så en tredje samtalepartner, som har erfaring med parterapi er gull verdt. For det er noe med tilliten som blir brutt her, det er liksom ikke snakk om at dere ikke kjøpte den ekstra bilen eller lot være å pusse opp kjøkkenet likevel. Her er det snakk om et valg som påvirker ikke bare han og deg, men også vil påvirke hva slags oppvekst datteren din får. Anonymkode: 9f563...851 4
vivale Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Ser du har fått ett par typiske KG svar her.... Dette er ikke en lett situasjon, men om han ikke vil ha flere barn å du føler ett sterkt behov for å ha ett til ville jeg ha gått hver vår vei. Snakk med han om det om hvor mye det betyr for deg å om dere forsatt ikke kan komme til noe kompromiss så... ja. 10
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #10 Skrevet 11. september 2017 Hvis du ønsker et søsken til dattera di som er der 100% så hjelper det jo ikke å gå fra han. Anonymkode: 8c520...6d8 11
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #12 Skrevet 11. september 2017 10 timer siden, Kascec skrev: Jeg MÅ ha et barn til. Ellers blir jeg en bitter og sur kjerring som kommer til å hate han for å ha frarøvet meg den gleden resten av livet, og jeg vil jo ikke det heller.. MÅ? Det blir som hun 8-barns moren som MÅTTE ha 8 barn fordi hun ikke følte seg hel uten. Ingenting kommer noe godt ut av å være ei masete egoistisk kjerring. Du kan jo risikere å bli alenemor. Anonymkode: d475f...029 9
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #13 Skrevet 11. september 2017 Ville snakket med han skikkelig først og foreslått at dere starter med prevansjon igjen og så venter han en stund med sterilisering. Anonymkode: df0d6...518 4
Gjest O.G. Skrevet 11. september 2017 #14 Skrevet 11. september 2017 10 timer siden, Kascec skrev: Jeg MÅ ha et barn til. Ellers blir jeg en bitter og sur kjerring som kommer til å hate han for å ha frarøvet meg den gleden resten av livet, og jeg vil jo ikke det heller.. Jeg mistet all sympati for deg her. .... Tror det er like greit at folk som allerede har to barn med to forskjellige partnere steriliserer seg, for hvis det siste forholdet går over styr og de treffer på noen andre som maser på dem om unger, så er toget gått. Enda mindre rot. Flere burde gjøre det samme som denne karen til TS.
Ella1 Skrevet 11. september 2017 #15 Skrevet 11. september 2017 Har vært i samme situasjon, bortsett fra at han aldri har lovt meg mange barn. Jeg tenkte som så at det er hans kropp og hans valg. Vi er fortsatt sammen nå mange år etter steriliseringen. Barnet vårt har tross alt et søsken, halv/helsøsken er helt det samme i mine øyne. De øyeblikkene der jeg har ønsket meg flere barn, har heldigvis dabbet veldig av og er nå helt borte. Vi har tross alt to friske fine barn til sammen og det er jeg veldig takknemlig for. 2
Oardnji Skrevet 11. september 2017 #16 Skrevet 11. september 2017 Jeg skjønner ikke helt, du ønsker et "ekte søsken" som skal bo med barnet 100%. Går du fra denne mannen kommer jo aldri det til å skje, istedet kommer det første barnet ditt til å ha 2 deltidsøsken... er det virkelig noe du ønsker for barnet ditt? To søsken det kanskje aldri kommer til å kjenne skikkelig med to forskjellige sett med familier? Hvorfor er du villig til å gjøre det mot barnet ditt for ditt eget ønske om ett barn nr 2? 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #17 Skrevet 11. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Familievernkontoret sier jeg bare. Dette er vondt og vanskelig. Da ville jeg investert såpass i dette, at ikke det blir liggende som en vond klump mellom dere. På en måte så blir dette et løftebrudd. Du har allerede inngått kompromis, og han har vært enig i det. Det er likevel flott at han kjenner sine egne grenser og at han ikke forstrekker seg. Likevel er det skuffende. Det er viktig at partneren din fullt ut forstår hva det koster deg og at du forsoner deg med denne endringen i fremtidsplaner. Så en tredje samtalepartner, som har erfaring med parterapi er gull verdt. For det er noe med tilliten som blir brutt her, det er liksom ikke snakk om at dere ikke kjøpte den ekstra bilen eller lot være å pusse opp kjøkkenet likevel. Her er det snakk om et valg som påvirker ikke bare han og deg, men også vil påvirke hva slags oppvekst datteren din får. Anonymkode: 9f563...851 Hva mener du med "løftebrudd"? TS ble uplanlagt gravid etter kun 4 mnd. sammen, og ville beholde barnet. Dette er jo ikke en ideell situasjon på noen måte. Dersom de hadde hatt en normal datingprogresjon, så kan det godt hende de hadde slått opp før de hadde etablert seg med barn. Da kunne TS gått videre, og funnet en annen mann som matchet hennes ønsker bedre. Han har kanskje ytret at han "godt kunne tenke seg" to barn, men alt er jo gjort halvveis her, og TS har heller ikke klart å planlegge. Hans ønske om sterilisering er nok et uttrykk for det. Han vil ikke havne i samme situasjon igjen. Anonymkode: 8386f...2a9 2
Citpensacola Skrevet 11. september 2017 #18 Skrevet 11. september 2017 11 hours ago, Kascec said: Jeg MÅ ha et barn til. Ellers blir jeg en bitter og sur kjerring som kommer til å hate han for å ha frarøvet meg den gleden resten av livet, og jeg vil jo ikke det heller.. Nei, det må du aldeles ikke. Dette er bare en fiks idé du har (og som ærlig talt høres idiotisk ut i denne situasjoen du er i), som du bestemmer selv om du skal bry deg om eller ikke. Skjerp deg og voks opp. 2
MapleSirup Skrevet 11. september 2017 #19 Skrevet 11. september 2017 Jeg hadde tilbudt meg å sette inn spiral og be om at vi ventet med avgjørelsen i ett par år. 1
Kascec Skrevet 11. september 2017 Forfatter #20 Skrevet 11. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ville snakket med han skikkelig først og foreslått at dere starter med prevansjon igjen og så venter han en stund med sterilisering. Anonymkode: df0d6...518 Jeg foreslo prevensjon, men han sier han ikke stoler på prevensjon og vil sterilisere seg uansett. Så ser ut til at han har bestemt seg ordentlig 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå