AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 I løpet av det siste året har klær og sko til sønnen min i 4 klasse forsvunnet. Han er vimsete og glemmer ofte jakker, gensere og luer spesielt, men det er alltid tatt når vi drar til skolen. Dette gjelder alltid nye ting, eldre ting ligger alltid igjen. Det er så utrolig fortvilende at han aldri kan ha noe fint uten at det forsvinner. Det gjelder dyr Didrikson jakke - forsvant første dagen. Flott kofte han hadde på i anledning fotografering. Han hadde tatt den av seg og neste dag var det ingen som fant den. Splitter nye sko - kom hjem med helt utslitte like. Noen andre hadde tatt hans - så det sto bare disse utslitte tilbake. Dongerijakke -borte. Det gjelder kun det fineste og jeg er så lei meg for at han ikke kan ha tingene sine lenger enn et par ganger før de forsvinner. Nå nettopp forsvant gymtøyet hans - splitter nye adidas joggesko, bukse og genser. Han glemte det i garderoben og neste dag var det borte. Han har mest rimelige ting, men kvalitetstøy og merkeklær forsvinner alltid. Vi har ikke råd til dyre ting og jeg har ofte ventet lenge for å kunne kjøpe bedre allværsklær, goretex sko o.l. Det er derfor helt fortvilende når han endelig får seg noe nytt og fint at noen tar det. Alt er merket med navn,men de rabler vel bare over eller bruker det i andre sammenhenger? Jeg har tatt dette opp med rektor, som bare svarer at han ikke kjenner problemet - ingen andre har sagt noe. Er det noen som har noen gode tips? Mottas med stort takk! Anonymkode: 6f79a...72f
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Hør med forsikringsselskapet ditt om misting og/ eller frastjeling av tøy kan dekkes av forsikringen din, eller og du kan tegne en spesialforsikring for slikt. Anonymkode: e28fa...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Forsikring dekker dessverre ikke dette og det fantes heller ingen forsikring over dette. Fortvilet Anonymkode: 85981...f8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Det er noen som går i hans klasse som tar tingene hans da. Sannsynligvis samme person. Er det noen som kansje har dårlig råd som muligens gjør dette? Hva med å dele ut en lapp eller henge opp en lapp på døren med bilde av alle tingene du savner? Ikke at det hjelper å få de tilbake, men da ser ihvertfall alle det. Anonymkode: c496a...e98 1
Antoinette Skrevet 11. september 2017 #5 Skrevet 11. september 2017 Ta det opp med skolen og sett merkelapper på alt. Det er noen som stjeler. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #6 Skrevet 11. september 2017 Her må jo sønnen din skjerpe seg også... Det er selvsagt ikke greit at andre stjeler tingene, men altså, om ungen din stadig går fra nye, fine ting, må han få klar beskjed om å skjerpe seg. Han er gammel nok til at han bør ha lært seg å ta vare på tingene sine. Ikke nye fine ting før han har lært seg å ta vare på dem. Anonymkode: c2061...e6a 25
Antoinette Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her må jo sønnen din skjerpe seg også... Det er selvsagt ikke greit at andre stjeler tingene, men altså, om ungen din stadig går fra nye, fine ting, må han få klar beskjed om å skjerpe seg. Han er gammel nok til at han bør ha lært seg å ta vare på tingene sine. Ikke nye fine ting før han har lært seg å ta vare på dem. Anonymkode: c2061...e6a Word. Gutten din er gammel nok til å ta seg sammen. Si at hvis han ikke skjerper seg og passer på tingene sine kler du han i rosa. 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 Hvis gutten din alltid mister tingene sine kan det jo tyde på at det er noen i klassen som stjeler. Har du vurdert å ta det opp med kontaktlæreren? Kanskje det kan tas opp på neste foreldremøte? Sørg også for å få det med i referatet fra møtet om noen ikke møter opp. Har du vurdert å være kreativ? F.eks gjøre klærne personlige med strykelapper etc, av favoritt-filmfiguren eller lignende? Da vil neppe tyven stjele det. Merk alt, overalt, med tusj og strykelapper. Strykelappene kan smeltes inn i de fleste klær ved å holde strykehjernet lenge nok over merkelappen. Støtter også andres meninger om at han må også passe på tingene sine. Hold også utkikk på finn, facebook etc, det kan godt tenkes at klørne blir videresolgt. Anonymkode: 4dd15...71a 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 Ja, da er det noen som stjeler! Det er ikke uvanlig, men et tips kan være at om de faktisk stjeler og er frekke nok til å ta vekk navnelapper, sy på en knapp eller gjem navnelapp i ermet. Vær kreativ. Når det gjelder å holde øye på finn etter ting så vet jeg ikke om jeg hadde orket. Sikkert lurt, men måte på fritid og engasjement man skal ha da. Anonymkode: 6d89e...a70 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #10 Skrevet 11. september 2017 Dette er noe han strever med og har gjort det siden 1 klasse. Han klarer dessverre ikke helt dette med klær og orden, hva han skal ha på seg eller å bære alt med hjem. Bytter ikke fra vått til tørt og har problemer med skiftingen i gym. Dette har alltid vært et stort problem og han henger etter på området. Men løsningen ligger naturligvis i at han ikke glemmer og vi trener hele tiden på dette. Han er blitt noe bedre, men glemmer stadig noe allikevel. Jeg river meg i håret hver gang den nye jakken eller genseren ikke er med hjem. Jeg overdriver ikke når jeg snakker om 10 000 vis av kroner i kjøp av nytt utstyr, sko,jakker og luer! Anonymkode: 85981...f8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #11 Skrevet 11. september 2017 Vi har ei jente i 3. klasse som er i overkant vimsete og skjødesløs med tingene og klærne sine. Vi har mistet MYE de siste årene. Noe tror jeg hun soser bort. Andre ting vet jeg blir stjålet. Vi har en facebookgruppe for alle foreldrene til barn i klassen, og det er mange som poster tråder om savnet tøy, gjerne nye, fine ting. Vi gjør følgende: Bare gamle/arvede/delvis slitte klær som skifeklær på skolen. Nye, fine ting har hun hjemme. Skotøy må hun ha de beste parene på skolen, men vi merker med STORE bokstaver over hele cherroxen/støvlen. Regntøy/utebukser forsvinner som dugg for solen, men etter at jeg har begynt å skrive navnet med sprittusj, STORT, nedover hele buksebenet(jakkeermet (bruker blanco som jeg skriver med hvis klærne er svarte) har hun merkelig nok ikke mistet klærne. Hun er så sløv når det gjelder å passe på klær og slikt. Jeg blir helt oppgitt, vet ikke hvordan det går an… Hun er veldig ryddig og ordentlig på andre måter, flink i alle skolefag, samvittighetsfull… Men klær er hun overhodet ikke interessert i, og orker ikke ofre en tanke på. Anonymkode: 39d11...996 10
saltyliquorice Skrevet 11. september 2017 #12 Skrevet 11. september 2017 Får inntrykk av at han er typen som legge fra seg jakka på vei hjem fordi han skal tulle med en venn eller noe, og når de er ferdig med å tulle så har han glemt at han har lagt jakken på bakken. Det er mye mulig at noen stjeler likevel, og dette bør du ta opp med kontaktlærer. Det er begrenset hva de kan gjøre, men de kan prøve å holde et ekstra godt øye og for eksempel henge opp en lapp/sende ut et lite skriv om at det er mistanke om tyveri i garderoben. Men utifra det du forteller så tror jeg dette er en kombinasjon av begge deler, og at ikke alt har blitt stjålet.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #13 Skrevet 11. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skotøy må hun ha de beste parene på skolen, men vi merker med STORE bokstaver over hele cherroxen/støvlen. Dette må være den beste løsningen med så leit å ødelegge fint tøy og sko med SVÆRE bokstaver. Godt å høre at det funker for dere da. Anonymkode: 6d89e...a70 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #14 Skrevet 11. september 2017 Jeg er sikker på at noen stjeler, men får tilbakemelding fra rektor at de låner vekk lokalene til ulike om ettermiddag/ kveld og har ingen kontroll på hvem som er der til enhver tid. Det er flere ganger jeg har vært der neste morgen når han har glemt å ha med tøy hjem fra garderoben og da er det helt forsvunnet. Anonymkode: 85981...f8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #15 Skrevet 11. september 2017 Tar bilder av alt du nå sender til skolen. Kjøp noe som heter tiles https://www.kjell.com/no/produkter/mobilt/bluetooth/gadgets/tile-mate-bluetooth-sporingsbrikke-p96887?gclid=EAIaIQobChMI_7637cKc1gIVVc-yCh05AgrWEAYYASABEgIViPD_BwE og sy den i nederst delen av jakken mellom lining og ytre jakken og da kan du spore med appen. Må ikke være elev som stjeler - kan godt være en voksen som jobber der. Har du vært med og sjekket glemte kassen og lettet over hele skolen? Mine var også veldig dårlig med klær/ting på skolen og jeg fant en del igjen når jeg gikk på skolen midt på dagen og gikk rundt ALLE områder. Våres ting ble funnet ofte på andre sine hyller/skohylle osv. Anonymkode: 7d8e4...c62 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #16 Skrevet 11. september 2017 Tja- da burde skolen ta det litt mer alvorlig hvis det faktisk er noen som stjeler som bruker selve skolen. Skjønner det er frustrerende, men jeg ville ha lokket de som stjeler med tiles inn i et eller annet og da vet du hvem det er som er en drittsekk. Anonymkode: 7d8e4...c62 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #17 Skrevet 11. september 2017 Saltiliquorise: Ja, det er en kombinasjon Han har til og med kommet hjem uten sko :O Vi har hentet jakker på fotballbanen titt og ofte. (han har skjerpet seg på dette med å glemme ute nå) Mye glemmes i garderoben på skolen og noe bare forsvinner.. Det som er spesielt er at det nye og fine fordufter raskt. Sykt med skoene han kom hjem med. Han fortalte at de nye Viking støvlettene hans var borte og igjen sto et par like som var helt utslitt. Jeg gikk lenge og kikket etter navnet hans i ulike sko og det ble sent melding til foreldrene, men de dukket aldri opp. Jeg skriver med svære bokstaver med sprit tusj. Skriver også flere steder slik at de skal slite med å fjerne det. Allikevel forsvinner det. Anonymkode: 85981...f8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #18 Skrevet 11. september 2017 Hvis det er noen som er der på kveldstid, kan det godt hende noen stjeler. Jeg hadde hengt igjen ei Bergans utebukse i et klasserom en gang (er lærer), neste dag var den borte. Og jeg visste at ingen av lærerne der hadde tatt den, fordi ingen av dem hadde passet inn i den. Disse lokalene ble også leid ut på kveldstid. Anonymkode: 6ca94...f5a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #19 Skrevet 11. september 2017 Sporingsbrikke er genial!! Haha,tenk å komme på døren til de som har tatt det :D Men er prisen virkelig 299 for kun en brikke. Det skulle vært flere brikker i en pakke - vi må nok vente litt til på et slikt genialt produkt som kanskje kan sys inn i klærne. Hadde vært fantastisk Anonymkode: 85981...f8f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #20 Skrevet 11. september 2017 sporingsbrikke var jo lurt da! Men guri så dyrt det blir om man skal spore alt av dyrt tøy. Anonymkode: 6d89e...a70 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå