Gå til innhold

Hvordan vet man om noen er homofil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumt spørsmål da, men synes ikke jeg kan spørre han rett ut. Har vært på byen med han, konsert og vært ute å spist, men aner ikke om han er interessert i meg eller om han kanskje er homofil (han har alltid rosa klær og snakker aldri om damer eller ekser, men det trenger jo ikke bety noe).

I hvilke situasjoner kan man spørre? Virker som en helt normal mann, ingen typiske overdrevne homofile trekk som man ser på amerikanske filmer... Kjenner heller ingen homofile menn jeg kan spørre, de bruker vel å vite slikt.

Anonymkode: 8f703...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare spørre ham :) 

Du kan ikke se på en person at de er homofil, eller bifil, eller panfil etc...

Jeg har en kompis som er skikkelig femi, type stereotypisk "åh gidameg!" Vifter med handa, kler seg "femi" men homo, det er han ikke..Ikke er han skaphomse heller :fnise:  Det har han sagt selv, mange av vennene hans er homofil, sjefen hans på jobb er homse også.. Han er bare en person som ikke bryr seg om hvilken seksualitet folk har =)  (men han elsker biler og fotball :skratte: Ser han en edderkopp på gulvet, så er han den første som hyler til XD, Tror vi heller kan skylde på at han er "sossegutt" fra Vestkanten i Oslo ;)   )

• Liker 1
Skrevet

En dame som sjekket meg opp på fest spurte en gang om jeg ikke var homofil, for liksom å dobbeltsjekke at hun ikke la opp til å date en homse. 

Topp tips: Det funka sinnsykt dårlig. 

Anonymkode: 544b6...821

• Liker 2
Skrevet

Gå for kjøttbeinet og se hva som skjer :)

Anonymkode: 8b8af...9e9

• Liker 2
Skrevet

Hør med noen som er homofil om de kan gå i skapet sitt og låne sin gaydar til deg.

Anonymkode: 5794e...7b2

Skrevet

Du må i alle fall ikke spørre! 

Anonymkode: 44053...60f

Skrevet

Tusen takk for svar, TS her.

Så hvordan finner jeg det ut da, siden jeg tenker det er frekt å spørre. Vi møtes på høyskolen hver dag så skikkelig flaut om jeg prøver meg og det ikke går veien. Kjenner ingen andre menn som er homofile, så ikke en mulighet å finne det ut på den måten. Finner ikke noen lur måte å formulere på meg om jeg skal spørre om han har vært singel lenge o.l heller :( 

Skrevet

Hva med å gå inn på Facebooken hans? Det behøver ikke å bety noe, men står det hva han er interessert i der? :) 

Og ja, det kan bli sett på som frekt at du spør. Det er også et ganske personlig spørsmål. Hva med å 'hinte' litt? Si: 'Han *kjendis* er så kjekk! Er du ikke enig?', og se hva han svarer. 

Anonymkode: 7f5ae...8a9

Skrevet

Hvorfor er det så frekt å spørre? Det er jo ikke et veldig personlig spørsmål, egentlig. Man spør jo bare om hvilket kjønn man blir tiltrukket av, ikke hvordan man utfolder sin legning. Hvis noen hadde spurt meg om min legning hadde jeg da ikke tatt det som et svært invaderende og frekt spørsmål? 

Anonymkode: 5a49b...ce2

Skrevet

Du tror menn som ikke viser seksuell interesse er homofil? haha

Flash puppene dine og finn det ut

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så frekt å spørre? Det er jo ikke et veldig personlig spørsmål, egentlig. Man spør jo bare om hvilket kjønn man blir tiltrukket av, ikke hvordan man utfolder sin legning. Hvis noen hadde spurt meg om min legning hadde jeg da ikke tatt det som et svært invaderende og frekt spørsmål? 

Anonymkode: 5a49b...ce2

Det er IKKE positivt for en mann som er heterofil om jenter lurer på om man er homofil

Skrevet

Hvorfor er det så ille om du prøver deg da og han er homofil? Han kan avvise deg enten han er homofil eller ikke. 

Jeg ville bare gjort det jeg ville gjort og heller gått på den blemma at han er homofil, da tar han det vel bare som et kompliment. At han er hetero/bifil er ikke akkurat noen garanti for at han velger deg likevel. 

Anonymkode: 3fed5...035

Skrevet
Sitat

Du tror menn som ikke viser seksuell interesse er homofil? haha

Nei absolutt ikke, kan godt hende han er hetero og overhodet ikke er intr. i noe mer enn vennskap, men er jo litt derfor jeg ønsker å finne ut om han er homofil også. De fleste menn ville vel kanskje ikke bedt ut single jenter på middag, konsert, byen osv heller om de ikke var intr i noe mer? Men som sagt, det kan godt hende han bare er ute etter å ha en god venn han kan gjøre ting med.

På mitt studie hadde det da iallefall blitt mer naturlig å dra ut med flere.

Sitat

Jeg ville bare gjort det jeg ville gjort og heller gått på den blemma at han er homofil, da tar han det vel bare som et kompliment. At han er hetero/bifil er ikke akkurat noen garanti for at han velger deg likevel.

Sjenert og litt dårlig selvtillit kanskje, og er redd det kan skade vennskapet/bli litt kleint i sosiale situasjoner dersom han ikke er intr eller er homofil.

TS

Skrevet

Dersom du spør om han er homofil vil du utelukke noe videre uansett hva svaret er. Hvis du er tøff og sier du er interessert i han vil du jo få svaret uansett. 

Anonymkode: 5b690...6f5

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjenert og litt dårlig selvtillit kanskje, og er redd det kan skade vennskapet/bli litt kleint i sosiale situasjoner dersom han ikke er intr eller er homofil.

TS

Jeg tror ikke det trenger å skade vennskapet at du prøver deg, selv om han viser seg å være homofil. Vil skade vennskapet/sjansen til et forhold mye mer å spørre om han er homofil! Tror i alle fall jeg. Du kan jo tenke hvordan du selv ville reagert? 

Men en ting som kan funke er hvis dere snakker om noe som passer å komme inn på tidligere kjærester så kan du jo spørre om han har vært sammen med noen før?

Anonymkode: 3fed5...035

Skrevet

Det virker ikke som om du lurer på om han er homofil eller ikke; det du lurer på er om han er interessert i deg

• Liker 2
Skrevet

Har han mange jentevenner? Er du den eneste jenta han tilbringer så mye tid med? Gir han hint til at du skal bli med deg hjem etter byen etc? 

Anonymkode: 4e6ea...0ee

Skrevet
1 minutt siden, Ild skrev:

Det virker ikke som om du lurer på om han er homofil eller ikke; det du lurer på er om han er interessert i deg

Vi kjenner ikke hverandre så godt, men jeg begynner å bli interessert i han, så da blir jeg selvfølgelig litt skuffet om det viser seg at han ikke er interessert i damer. Er også vant til at menn som ønsker å date/er interessert er litt mer frampå, men han her er mer som meg, sjenert og litt stille av seg. Om det viser seg at han ikke er homofil, er han nok ikke interessert i meg som noe mer enn en venn akkurat nå tenker jeg, men det betyr jo ikke at han ikke kan fatte interesse senere når vi kjenner hverandre bedre.

Sitat

Har han mange jentevenner? Er du den eneste jenta han tilbringer så mye tid med? Gir han hint til at du skal bli med deg hjem etter byen etc? 

De andre han tilbringer tid med er alle menn, da gjør de ting i gruppe (f.eks byen, konsert, spise i kantina osv). Han har aldri gitt noe hint til å bli med han hjem,  men han spør ofte om vi skal finne på noe da som det nevnt tidligere. Da er det bare han og meg. Såvidt jeg vet har han ikke brukt noe tid med andre jenter siden han flyttet hit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...