Gjest Aurélie Skrevet 17. januar 2005 #1 Skrevet 17. januar 2005 Jeg skal flytte til et sted hvor det ikke er internett tilgjengelig nå. Lurer på hva slags muligheter jeg har for å komme meg på nett uten å måtte opprette telefonabbonement. Er ganske uvitende her.. Sånne ting som bredbånd, er det mulig uten at man får telefonnummer på kjøpet liksom? Eller trådløst? Og hva med internett gjennom kabel-tv, hvordan fungerer dette? Blir veldig takknemlig for informasjon.
Dru Skrevet 17. januar 2005 #2 Skrevet 17. januar 2005 Du trenger ikke å ha fasttelefonabbonement for å få bredbånd. Men selve kablene må være lagt inn. Men det går an å gjøre kun for å få bredbånd også. Bare husk på at enkelte tilbydere legger på litt på regningen dersom du ikke har fasttelefon. Internett gjennom kabel-tv får du fra leverandøren av kabel-tv. F.eks. upc eller canal digital. Tror nok det er noenlunde samme opplegg som ved bredbånd gjennom telefonnettet, med ruter og slikt.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2005 #3 Skrevet 17. januar 2005 I tillegg finnes fiber og trådløst, men det er veldig begrenset.
Gjest Aurélie Skrevet 17. januar 2005 #4 Skrevet 17. januar 2005 Det eneste jeg vet er at det har vært ISDN-tlf der, men at abonnementet ikke lenger er i bruk. Må det legges inn kabler for bredbånd da? Jeg skal kun bo der i 4 måneder, så litt dumt å inngå en avtale hvor man forplikter seg over ett år eller noe, som det jo ofte er ift. internett via kabel-tv.
Gjest Aurélie Skrevet 17. januar 2005 #5 Skrevet 17. januar 2005 Tenkte på dette med å surfe på nett ved hjelp av mobilen som modem, er dette veldig dyrt?
Gjest Kaffegjesten Skrevet 17. januar 2005 #6 Skrevet 17. januar 2005 Med vanlig mobiltelefon er det svært dyrt og tregt. Med f eks endel Nokia (og andre???) mobiltelefoner som har høyhastighetsmodem innebygget går det litt raskere. Jeg har vært opp i den fantastiske hastighet av 33.3kb/s og da merker du forskjellen til min ADSL med 1500kb/s. Det siste nye nå er enkelte tilbydere med EDGE-teknologi. Der tilbys hastigheter på rundt 100-200 nedlasting og ca 75kb/s opplasting. UMTS-nettet støtter nedlastingshastighet inntil 384 kbit/s. Ved sending av data tilbys hastighet inntil 64 kbit/s. Hvis du skal bruke disse nettene må du selvfølgelig ha mobiltelefon som kan brukes i samme nett. Noen av disse er temmelig dyre foreløpig. Tror nok at sammenfatningen er at det er dyrt og tregt å surfe med mobiltelefon. Kjenner fler som har internett trådløst. Det fungere veldig fint og er litt tregere en vanlig bredbånd(ADSL), men det avhenger av hva tilbydere tilbyr. Har sett mange forskjellige løsninger - og priser. Aner ikke hvor du bor, men det er slett ikke umulig at du kan få ADSL dit du flytter hvis det ikke er for langt fra telefonsentralen. Om det er mulig må du sjekke med de forskjellige ADSL-tulbyderne. Du trenger vel ikke kjøpe at abonnement for bare 4 mnd. Sjekk om du kan ta det med deg dit du flytter etterpå. Det kan bli mye billigere. Lykke til i din streben etter nettkontakt.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 17. januar 2005 #7 Skrevet 17. januar 2005 Tenkte på dette med å surfe på nett ved hjelp av mobilen som modem' date=' er dette veldig dyrt?[/quote'] Vanlig modem 56.6 Kbps Mobiltelefon 9.6 kbps. Modem er tregt det også, så det sier vel mer enn nok om hvor ubrukelig mobil egentlig er til surfing.
Dru Skrevet 17. januar 2005 #8 Skrevet 17. januar 2005 Det eneste jeg vet er at det har vært ISDN-tlf der, men at abonnementet ikke lenger er i bruk. Må det legges inn kabler for bredbånd da? Nei, da er kablene i orden. Da spørs det bare om leverandørene kan levere til der du skal flytte. Men det er en enkel sak å finne ut av. Bare ringe de og høre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå