AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Jeg surret en del med penger da jeg var yngre. Netthandlet og drøyde å betale ofte. Gikk ofte til inkasso osv. Har ingen betalingsanmerkninger. Men jeg får sjelden eller aldri brukt feks klarna faktura etc og får ikke godkjent kreditt. Som regel betaler jeg i det jeg bestiller, men noen ganger hadde det vært kjekt med fakturaløsning eller delbetaling osv. Det siste jeg hadde problemer med bar der man kjøper russeklær... og det er 6 år siden! Jeg har fast jobb, god økonomi og alt er på stell nå å har vært det de siste 5 årene. Har prøvd å ta kontakt med klarna men de kan ikke hjelpe da man må ha flere eller bare betalte fakturaer og «gjøre seg fortjent» eller vise da at man betaler..... Men jeg får jo ikke gjort det når jeg aldri kan velge faktura Bare merkelig det henger sånn igjen så lenge.. eller er det ikke rart? Det var ikke SÅ voldsomt mye betalinssurr liksom. Som mange andre 18-åringer ... Og ikke noen store summer heller. Anonymkode: 886f1...ab1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Kan du kontakte dem igjen å tilby deg å sende dem feks lønnsslipper for en viss periode slik at de ser at du har en stabil inntekt? Anonymkode: feed6...a93
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du kontakte dem igjen å tilby deg å sende dem feks lønnsslipper for en viss periode slik at de ser at du har en stabil inntekt? Anonymkode: feed6...a93 ja kanskje.. men er jo hos flere jeg ikke får gjort det. Men klarna er jo mest brukt. Collector får jeg alltid handlet med. Så hos de går det fint. Anonymkode: 886f1...ab1
ajarRun Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Hvis du ikke har betalingsanmerkninger påvirker ikke tidligere innkasso deg i dag. Selskap du tidligere har misligholdt gjeld til kan nok la være å tilby deg kreditt igjen. Hva er kredittskoren din? Selv med score på 19 av 100 klarte jeg fint å få kreditt over alt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvis du ikke har betalingsanmerkninger påvirker ikke tidligere innkasso deg i dag. Selskap du tidligere har misligholdt gjeld til kan nok la være å tilby deg kreditt igjen. Hva er kredittskoren din? Selv med score på 19 av 100 klarte jeg fint å få kreditt over alt. sjekket nå på bisnode og det sto 56/100. «Middels kredittverdighet» også sto det 1 stk på tildligere betalingserfaring inkasso/forl/off/pant. Aner ikke hva det betyr men har billån. Mulig det. Anonymkode: 886f1...ab1
ajarRun Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: sjekket nå på bisnode og det sto 56/100. «Middels kredittverdighet» også sto det 1 stk på tildligere betalingserfaring inkasso/forl/off/pant. Aner ikke hva det betyr men har billån. Mulig det. Anonymkode: 886f1...ab1 Er det bare klarna du ikke får kjøpt fra? Eller er det flere?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Er det bare klarna du ikke får kjøpt fra? Eller er det flere? Oftest klarna(men de er jo mest brukt), men tror det er 2-3 andre og. Anonymkode: 886f1...ab1
ajarRun Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oftest klarna(men de er jo mest brukt), men tror det er 2-3 andre og. Anonymkode: 886f1...ab1 Hvilken andre? Og kan du ikke bare bruke et kredittkort?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Hvilken andre? Og kan du ikke bare bruke et kredittkort? Jo selvsagt. Kan bare betale med en gang å så klart.. men greien er bare at jeg ikke skjønner hvorfor. Nei vet ikke. Har bare opplevd det samme når jeg vet det ikke er klarna også. Anonymkode: 886f1...ab1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 Jeg bruker aldri Klarna. Ser ingen grunn til det når jeg kan bruke kredittkort i stedet. Anonymkode: a453e...958 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker aldri Klarna. Ser ingen grunn til det når jeg kan bruke kredittkort i stedet. Anonymkode: a453e...958 nei nei men deg om det da. Anonymkode: 886f1...ab1
Horten Market Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 Det er ikke sånn at du har sperret for kredittsjekk, da? Jeg har gjort det av sikkerhetsgrunner, men glemte at jeg hadde gjort det da jeg skulle ha forsikring på ny bil. Skjønte ingenting da kredittvurderingen ble avvist gang på gang. Skulle til å ringe forsikringen og stramme dem opp da det gikk opp for meg.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #13 Skrevet 10. september 2017 Det du opplever er konsekvenser av "surring" i yngre år. Det er dumt, å "surre" til livet sitt i ung alder. Anonymkode: 9d239...0df
Brimi Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du opplever er konsekvenser av "surring" i yngre år. Det er dumt, å "surre" til livet sitt i ung alder. Anonymkode: 9d239...0df Tull. Jeg opplever ikke noen konsekvenser av min "surring" i mine yngre år. Jeg hadde gjeld på ca. 10 000,- og jeg får kredittkort, faktura etc nå. Uansett så hjelper det ikke TS nå med etterpåklokskap.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 3 timer siden, amativeReflection skrev: Hvis du ikke har betalingsanmerkninger påvirker ikke tidligere innkasso deg i dag. Selskap du tidligere har misligholdt gjeld til kan nok la være å tilby deg kreditt igjen. Hva er kredittskoren din? Selv med score på 19 av 100 klarte jeg fint å få kreditt over alt. Godt gjort å få så elendig score. Anonymkode: 4c15c...da7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #16 Skrevet 11. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det du opplever er konsekvenser av "surring" i yngre år. Det er dumt, å "surre" til livet sitt i ung alder. Anonymkode: 9d239...0df joda takk..... ingen grunn til å være så spydig. Hjelper fint lite Anonymkode: 886f1...ab1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #17 Skrevet 11. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt gjort å få så elendig score. Anonymkode: 4c15c...da7 gi deg Anonymkode: 886f1...ab1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #18 Skrevet 11. september 2017 man kan få dårlig kredittscore uten å være dårlig betaler også det holder bare å være registrert i et styre, privat firma o.l. for å så bli degradert automatisk. Anonymkode: e0ac2...0ac
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #19 Skrevet 11. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: man kan få dårlig kredittscore uten å være dårlig betaler også det holder bare å være registrert i et styre, privat firma o.l. for å så bli degradert automatisk. Anonymkode: e0ac2...0ac Adressen man bor på betyr også noe. I tillegg til tallene i de tre siste årenes ligning. Spørsmålet er om det er litt mer som er årsaken enn det ts oppgir i hi? Eller om noen har glemt å slette henne? Anonymkode: 9d239...0df
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #20 Skrevet 11. september 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: sjekket nå på bisnode og det sto 56/100. «Middels kredittverdighet» også sto det 1 stk på tildligere betalingserfaring inkasso/forl/off/pant. Aner ikke hva det betyr men har billån. Mulig det. Anonymkode: 886f1...ab1 Lurer på hva de legger til grunn på denne kredittsjekken. Jeg sjekket mitt score, og fikk 6. Dette kan jeg ikke skjønne da jeg har toppen 20.000,- i inkasso. Jeg har normal inntekt, tlf og internett abb, forsikringer, strøm og div bortsett fra lån og kreditt. Dette er ting jeg har fått selv om jeg har hatt inkasso. Holder på å ordne opp i gjelden nå å har som mål å være ferdig første halvdel av 2018. Anonymkode: de2b3...199
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå