ilga Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 (endret) Takk for hjelp ! Endret 10. september 2017 av ilga
Horten Market Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 (endret) Har rettet litt på feil uten å endre din måte å ordlegge deg på: Sitat SØKNAD PÅ STILLING SOM RÅDGIVER I NÆRINGS- OG UTVIKLINGSAVDELINGEN. Viser til Deres annonse på hjemmesiden til Nordland og søker herved stillingen som rådgiver. Jeg er 44 år gammel, ugift og bosatt i XXXX. Har kjæreste og ei datter på 14 år. Jeg vil søke stillingen fordi det høres rett og slett ut som en drømmejobb for meg. Jeg er utdannet regnskapsfører, har nå jobbet med det i over 10 år og vil nå jobbe med noe annet. Regnskap i seg selv er veldig interessant å jobbe med, synes jeg, men nå er det kanskje på tide å gå videre for min del. Grunnen til at jeg søker stillingen som rådgiver hos dere er at fagfeltet er interessant og stillingsbeskrivelsen er relevant i forhold til mine kvalifikasjoner. Jeg har bachelorgrad i økonomi og administrasjon. Bacheloroppgaven jeg skrev, handlet om mulig etablering av et regnskapskontor i Bodø. På den måten har jeg lært veldig mye om bedriftsetableringer, har laget markedsanalyser, driftsbudsjetter, likviditetsbudjetter, samlet veldig mye informasjon om støtteordninger. Jeg har tatt fag innen bedriftsetableringer i tillegg til alle fag innen regnskap. Synes at fagfeltet er veldig interessant og dette høres ut som er en veldig spennende jobb for meg. Jeg trives i arbeidsmiljø med høyt aktivitetsnivå og står gjerne på ekstra for å nå tidsfrister, trives som rådgiver, er resultatorientert og veldig effektiv, liker å yte god service. På fritiden er jeg veldig aktiv, trener flere ganger i uka. Jeg stiller mer enn gjerne til et eventuelt intervju og ser frem til å høre fra Dem. Endret 10. september 2017 av Horten Market
tussi84 Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 3 minutter siden, ilga skrev: Haster litt, fant drømmejobben min, men søknadsfristen er i dag. Kan dere lese gjennom den? Jeg må si med en gang at norsk er ikke morsmålet mitt. Så her kan det være både grammatiske feil og mange av de andre --------------------------------------------------------- SØKNAD PÅ STILLING SOM RÅDGIVER I NÆRINGS- OG UTVIKLINGSAVDELINGEN. Viser til stillings annonse på Nordland sin hjemmeside. Jeg ønsker derfor å søke stilling som rådgiver. Jeg er 44 år gammel, ugift og bosatt i XXXX. Har kjæreste og ei datter på 14 år. Jegt søker denne stillingen da dette er min drømme jobb. Jeg er utdannet regnskapsfører, har nå jobbet med det i over 10 år og jeg føler meg nå klar for å gjøre noe som kan utvikle mine kvalifikasjoner innenfor regnskap enda mer. Grunnen til at jeg søker stillingen som rådgiver hos dere er at fagfeltet er interessant og stillingsbeskrivelsen er relevant i forhold til mine kvalifikasjoner. ........ Jeg har bachelorgrad i økonomi og administrasjon. Bacheloroppgave jeg skrev, handlet om mulig etablering av et regnskapskontor i Bodø. På den måten har jeg lært veldig mye om bedriftsetableringer, har laget markedsanalyser, driftsbudsjetter, likviditetsbudjetter, samlet veldig mye informasjon om støtteordninger. .... De to avsnittene over her blir altfor mye informasjon. Kort ned på det og henvis til din cv. Jeg har tatt fag innen bedriftsetableringer i tillegg til alle fag innen regnskap. Synes at fagfeltet er veldig interessant og dette høres som er en veldig spennende jobb for meg. Jeg trives i arbeidsmiljø med høyt aktivitetsnivå og står gjerne på ekstra for å nå tidsfrister, trives som rådgiver, er resultatorientert og veldig effektiv, liker å yte god service. På fritiden er jeg veldig aktiv, trener flere ganger i uka. Jeg stiller mer enn gjerne til et eventuelt intervju og ser frem til å høre fra Dem.
Gjest Cocosa Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Stryk -synes jeg. Deres uten stor d. Nordland hva da? Kutt ut så formell form med stor D! Drømmejobb skrives i ett. Jeg skrives uten t. Dette høres som er en, Hæ??? Nå jobbet, nå vil jeg...- for mye nå. Trives i arbeidsmiljø? ET arbeidsmiljø. Seriøst, du må se over setningsoppbyggingen og norsken din!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Hei Jeg synes du gjentar deg selv litt for ofte i denne teksten. Da tenker jeg på det at du skriver at jobben er interessant og drømmejobben osv. Dette får du frem ved at det nevnes en gang. Synes de siste setningene om aktiviteter på fritiden og at du gjerne stiller til intervju er overflødige. Jeg ville lagt ned mer energi på å vise til hva du har gjort i din tidligere jobb som er relevant for denne jobben. I tillegg så ville jeg gjort om den første setningen og skrevet dette : Viser til stillingsannonse på hjemmesiden til Nordland fylkeskommune (evt nfk.no)og søker herved stillingen som rådgiver. Anonymkode: bc974...028 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Du burde skrive fullstendige setninger. En søknad i stikkordsform og med så dårlig språk hadde havnet rett i søpla her. Anonymkode: 440b9...db9
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Alt for muntlig språk. Anonymkode: 3cd03...a07
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Hvor relevant i jobben er det at du har en datter på 14 år? Dårlig setningsoppbygging, mange gjentakelser og mye urelevant info. Anonymkode: bf508...5aa 1
ilga Skrevet 10. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2017 ja, veldig dårlig setningsoppbygging, jeg vet det, derfor ber jeg om hjelp :(:(:
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 Hvilke kvalifikasjoner og egenskaper etterlyses det i stillingsannonen? Dette bør du svare på. Anonymkode: bc974...028 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 Dropp Dere, Dem osv. Stryk at du har kjæreste. Det er så overhodet ikke relevant. Og med mindre du er satser proft så trenger du ikke skrive veldig aktiv. Du er aktiv på fritiden. Ville tatt med noe om personligheten din som er et pluss i jobben. Feks at du er positiv, utadvendt, liker utfordringer etc. Det må jo så klart stemme med slik som du er da. Anonymkode: 85a1c...5bf
Gjest Cocosa Skrevet 10. september 2017 #13 Skrevet 10. september 2017 4 minutter siden, ilga skrev: ja, veldig dårlig setningsoppbygging, jeg vet det, derfor ber jeg om hjelp :(:(: Du har fått masse råd. Klarer du ikke skrive en god søknad med hele setninger og korrekt norsk, bør du betale noen som kan dette. For her var det mye grums å ta tak i.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 SØKNAD PÅ STILLING SOM RÅDGIVER I NÆRINGS- OG UTVIKLINGSAVDELINGEN. Jeg viser til utlysningen og søker herved på stillingen. Jeg er en 44 år gammel regnskapsfører og søker stillingen da den medfører de faglige utfordringene jeg ønsker i min neste jobb. Fagfeltet er interessant og er særlig relevant med tanke på følgende kvalifikasjoner (her setter du inn noe konkret av dine.) Av utdannelse har jeg bachelorgrad i økonomi og administrasjon. Bacheloroppgave jeg skrev, handlet om etablering av et regnskapskontor i Bodø. Av lærdom jeg tilegnet meg av å skrive denne oppgaven kan jeg trekke frem følgende: å lage markedsanalyser, driftsbudsjetter, likviditetsbudsjetter. Jeg jobber godt under høyt tempo og blir tåler godt stress. Jeg fungerer godt i team, samt at jeg er god på å jobbe selvstendig. Håper vi sees på intervju, da dette er drømmejobben jeg passer godt til, noe jeg håper jeg får vise dere. Med vennlig hilsen. Anonymkode: e28d5...fad 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 Ikke skriv at du har kjæreste og ei datter på 14! Det høres bare for personlig ut slik du ordlegger deg. Og at du bruker "Deres" og "Dem" passer ikke med den øvrige teksten din som er riktig så uformell. Så enten vær muntlig gjennom hele teksten, eller gjør hele teksten formell. Anonymkode: 76b2a...a02
ajarRun Skrevet 10. september 2017 #16 Skrevet 10. september 2017 Synes det virker som du har kopiert profilteksten fra en datingside og lagt til nok til at det ser ut som en jobbsøknad.
ajarRun Skrevet 10. september 2017 #17 Skrevet 10. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: SØKNAD PÅ STILLING SOM RÅDGIVER I NÆRINGS- OG UTVIKLINGSAVDELINGEN. Jeg viser til utlysningen og søker herved på stillingen. Jeg er en 44 år gammel regnskapsfører og søker stillingen da den medfører de faglige utfordringene jeg ønsker i min neste jobb. Fagfeltet er interessant og er særlig relevant med tanke på følgende kvalifikasjoner (her setter du inn noe konkret av dine.) Av utdannelse har jeg bachelorgrad i økonomi og administrasjon. Bacheloroppgave jeg skrev, handlet om etablering av et regnskapskontor i Bodø. Av lærdom jeg tilegnet meg av å skrive denne oppgaven kan jeg trekke frem følgende: å lage markedsanalyser, driftsbudsjetter, likviditetsbudsjetter. Jeg jobber godt under høyt tempo og blir tåler godt stress. Jeg fungerer godt i team, samt at jeg er god på å jobbe selvstendig. Håper vi sees på intervju, da dette er drømmejobben jeg passer godt til, noe jeg håper jeg får vise dere. Med vennlig hilsen. Anonymkode: e28d5...fad Av utdannelse? Hvem snakker sånn? Samt at jeg er god på?
ilga Skrevet 10. september 2017 Forfatter #18 Skrevet 10. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: SØKNAD PÅ STILLING SOM RÅDGIVER I NÆRINGS- OG UTVIKLINGSAVDELINGEN. Jeg viser til utlysningen og søker herved på stillingen. Jeg er en 44 år gammel regnskapsfører og søker stillingen da den medfører de faglige utfordringene jeg ønsker i min neste jobb. Fagfeltet er interessant og er særlig relevant med tanke på følgende kvalifikasjoner (her setter du inn noe konkret av dine.) Av utdannelse har jeg bachelorgrad i økonomi og administrasjon. Bacheloroppgave jeg skrev, handlet om etablering av et regnskapskontor i Bodø. Av lærdom jeg tilegnet meg av å skrive denne oppgaven kan jeg trekke frem følgende: å lage markedsanalyser, driftsbudsjetter, likviditetsbudsjetter. Jeg jobber godt under høyt tempo og blir tåler godt stress. Jeg fungerer godt i team, samt at jeg er god på å jobbe selvstendig. Håper vi sees på intervju, da dette er drømmejobben jeg passer godt til, noe jeg håper jeg får vise dere. Med vennlig hilsen. Anonymkode: e28d5...fad Sender deg en klem!!!! Tusen takk
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #19 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Av utdannelse? Hvem snakker sånn? Samt at jeg er god på? Jeg sier ikke den er perfekt, prøver bare å hjelpe ts. Anonymkode: e28d5...fad 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #20 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, ilga skrev: Sender deg en klem!!!! Tusen takk Bare koselig å hjelpe Håper du kan bruke noe. Anonymkode: e28d5...fad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå