AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Barnet mitt skal begynne i barnehage 2 oktober, 3 dager med tilvenning. Nå har det seg slik at jeg ikke begynner i jobb før 16 oktober. Er det bedre å utsette starten til 9 oktober eller starte 2., men ha korte dager og heller 2-3 dager hver uke i Barnehagen de to første ukene? Tenker det er bedre å ha en lengre tilvenning slik at første uken er det de 3 tilvenningsdagene også uken etter er det 2-3 dager i barnehagen og samme med uken etter. Korte dager da, så jeg lever seint og henter etter blunden? Men føler det blir så feil å levere i barnehagen når jeg ikke er på jobb... Selv om det bare er snakk om noen timer. Anonymkode: b8052...4b8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Ha barnet hver dag, men korte dager i barnehagen. 2-3 dager i uka anbefaler jeg ikke når barnet lite( ?) og ikke kjent i bhg. Det er bare en fordel med flere korte dager i starten. Lykke til. Anonymkode: e9c5e...5da
Grønt blad Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Ha gjerne 2-3 uker med tilvenning. Bare 3 dager er veldig lite (for lite) for mange barn. Start med at du og barnet besøker barnehagen et par timer den andre oktober, og ta det derfra. La barnet være litt i barnehagen hver dag (ev. sammen med deg) selv om du har fri. Det er veldig mye bedre for barnet med en myk start. Du bør så langt det er mulig la barnet ha korte dager i barnehagen etter at det starter «ordentlig». Overgangen fra et trygt og rolig hjem til mange timer sammen med fremmede barn og voksne og masse bråk og mange nye inntrykk er kjempekrevende for barn, og man bør derfor gjøre overgangen så myk som mulig. For noen barn er det nok med tre dager tilvenning, og noen stortrives i barnehagen med en gang, men de fleste har det ikke slik før etter en stund. Det er ikke gøy at barnet skriker store deler av dagen i mange dager fordi det savner mammaen og pappaen sin, eller det ikke spiser eller at barnet føler seg utrygg.
Favole Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Ville begynt 2. og heller hatt korte dager mandag-fredag.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Takk for svar! jeg har fri hver mandag så tenker at barnet (som er 1 år i oktober) har korte dager tir-fre også blir de litt lenger når jeg begynner på jobb. Har det heldigvis slik at dagene mine ikke er lange, så barnet blir maks 5 t i bhg når jeg starter på. Var bare litt redd noen vil se på det som negativ at barnet er i barnehagen når jeg ikke er begynt i jobb. Anonymkode: b8052...4b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå