Gå til innhold

Påspandert drikke - hvor lenge må man snakke med personen etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere kunne jeg finne på å gå nesten med en gang, men nå føler jeg at man må snakke litt med personen en stund etterpå. 

Var ute forrige helg. Ble påspandert en drink. Snakket lenge med personen etterpå. Dagen etterpå hadde han lagt meg til på face og sendte SMS til meg senere på kvelden! Han visste kun hva jeg het og hva jeg jobbet med!! 

Hva pleier dere å gjøre? 

Anonymkode: 40a10...12b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke vedkommende spanederer drink på deg for prate.. de har nok et håp om et ligg. Hva med å rett og slett kjøpe sin egen drikke?

• Liker 10
Skrevet

Tar aldri i mot drikke når noen tilbyr seg å kjøpe - med mindre jeg kjenner personen fra før, eller er interessert i vedkommende.

Anonymkode: 344af...ca7

• Liker 18
Skrevet

Jeg er student og har ikke så mye penger. Derfor tar jeg i mot gratis drikke når muligheten byr seg. Så sleip er jeg...

• Liker 6
Skrevet

Takker ikke ja til å bli påspandert med mindre jeg faktisk har lyst å snakke med fyren.

• Liker 5
Skrevet

Jeg opplevde faktisk å stå i kø en gang for nattmat og da var det en eldre mann som sa at han gjerne ville kjøpe mat til meg, og jeg kunne bare gå med en gang etter det. Han ville bare være snill mot en fattig student 😊

• Liker 7
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jeg er student og har ikke så mye penger. Derfor tar jeg i mot gratis drikke når muligheten byr seg. Så sleip er jeg...

Er også student, men holder ved det jeg skrev over. Jeg har vel ikke samvittighet til å la noen "tro" at de har sjans på noe når det så godt som aldri er tilfelle. 

• Liker 14
Skrevet

Det kommer litt ann på føler jeg. De gangene noen har kommet og plassert en drink forran meg uten forvarsel så har jeg som regel takket pent og fortsatt med mitt. Dette er jo ikke drikke jeg på noen som helst måte har bedt om. Om noen tilbyr seg og spør hva jeg vil ha for så å bestille så føler jeg at jeg må snakke litt med denne personen. Som regel sier jeg nei takk med mindre det er venner/kjente/folk jeg faktisk ønsker å tilbringe tid med.

• Liker 1
Skrevet

De fleste forventer vel noe tilbake, ellers hadde de ikke kjøpt noe til deg. Det kan vel sees på som en invitasjon til å bli kjent? Snakke?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tar aldri imot. Både fordi jeg ikke vil risikere at de puttet noe i glasset, men også fordi det kan tolkes som at man sier ja til noe man ikke er interessert i (sier ikke at det er ok, men det er nå en gang slik det er). Velger rett og slett å slippe risikoen og ubehaget og kjøper derfor mine egne drinker.

Edit: Snakker gjerne med folk på byen, men da er det fordi jeg VIL snakke med dem, ikke fordi de har kjøpt tiden min. 

Endret av altflyter
  • Liker 4
Skrevet

Det er ingen menneskerett for menn som spanderer en drink på dere å ha en samtale med dere. Så fasiten er: Snakk så lenge dere vil og la mennene lære at de sløser pengene sine på å få dere til å like dem på denne måten.

Det er billigere å si "Hei" og ta det derfra :) 

Og menn på byen er som regel ute etter sex. De fleste fra det øyeblikket de sa "Hei" første gangen. Det er den forferdelige sannheten kvinner:fnise:

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er også student, men holder ved det jeg skrev over. Jeg har vel ikke samvittighet til å la noen "tro" at de har sjans på noe når det så godt som aldri er tilfelle. 

Hvis menn har "samvittighet"til å være sleipe,så kan kvinner godt ta i mot uten å få dårlig samvittighet.

Helt ok hvis en sitter rundt baren så jeg ser hva jeg får. Har som regel snakket litt først,og nei,har ikke dårlig samvittighet. Blir jo sittende å prate en stund da. 

Anonymkode: 0e213...536

• Liker 2
Skrevet
59 minutes ago, Froning said:

Det er ingen menneskerett for menn som spanderer en drink på dere å ha en samtale med dere. Så fasiten er: Snakk så lenge dere vil og la mennene lære at de sløser pengene sine på å få dere til å like dem på denne måten.

Det er billigere å si "Hei" og ta det derfra :) 

Og menn på byen er som regel ute etter sex. De fleste fra det øyeblikket de sa "Hei" første gangen. Det er den forferdelige sannheten kvinner:fnise:

Handler vel heller om at du ikke vil date en slik kvinne med en slik moral.

Anonymkode: bb9f7...a0e

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Handler vel heller om at du ikke vil date en slik kvinne med en slik moral.

Anonymkode: bb9f7...a0e

Det kan du si..

En moral som tilsier at jeg ikke er verdig nok som samtalepartner om jeg ikke åpner lommeboka og kjøper henne en alkoholholdig drink?

Syntes alle burde holde seg unna personer med en slik moral. Kanskje..

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis menn har "samvittighet"til å være sleipe,så kan kvinner godt ta i mot uten å få dårlig samvittighet.

Anonymkode: 0e213...536

Støtter denne.

Skrevet

Lar aldri menn spandere drikke med mindre jeg faktisk er interessert i å snakke med dem. Ville aldri finne på å ta i mot en drikke som bare blir satt forran meg, hvem vet hva som er oppi? Sunn fornuft og normal høflighet og respekt, kommer langt med det.

• Liker 3
Skrevet

Ingen menn spanderer for å være "greie og ta en prat". Sier du ja til noe en mann gir deg så kan du banne på at han forventer noe tilbake.

Menn som gir deg noe skal alltid ha noe.

• Liker 1
Skrevet
På 9/10/2017 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke verdt det den dagen en av de mennene dropper rape-drug i drinken du "får".

Anonymkode: eb007...1d8

• Liker 1
Skrevet

Jeg orker ikke snakke med folk jeg ikke vil snakke med, livet er for kort rett og slett.

Anonymkode: 0bb2d...bbc

• Liker 2
Skrevet

Ikke la menn du ikke vil snakke med spandere drikke. De forventer ALLTID sex som betaling. Og ikke gi folk nummeret ditt eller ditt fulle navn, litt smart må du være. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...