AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Jeg bor sammen med kjæresten min i en dyr leilighet. Den er såpass dyr at jeg ikke har råd til å kjøpe meg inn 50%. Siden jeg bor her gratis har jeg greid å spare opp en del ek, og vurderer derfor om jeg skal kjøpe meg inn med 10-15% i leiligheten til samboer, eller kjøpe en liten en som bare er min. Hva ville du gjort? På en måte er det kjipt å bo i en leilighet som ikke er min, men jeg har jo ikke råd til å kjøpe halvparten heller... Anonymkode: e1341...3e4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Lar han deg bo der gratis på ubestemt tid? Det er fantastisk generøst og noe du bør benytte deg av. Det økonomisk gunstigste er at du kjøper din egen leilighet, får inn en leietaker som betaler ned på lånet ditt, og fortsetter å bo gratis/ billig hos kjæresten. Jeg følte det akkurat som deg da jeg bodde gratis hos min eks, og så ikke da hvor gunstig det var for meg. Jeg lagde et stort tema av at jeg ville kjøpe meg inn, noe som gjorde han usikker, og så ble det slutt. Klok av skade ville jeg nå bare fortsatt å hatt en ordning som du har, den er jo topp! Selvstendighet og tryggheten ved å eie får du da ved å kjøpe en egen liten leilighet. Det kommer til å være verdt å bo litt på nåde hos kjæresten når du om fem å har fått leieboer til å betale ned på din leilighet, og spart opp ytterligere egenkapital ved å bo gratis. Anonymkode: 3d912...884
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Lar han deg bo der gratis på ubestemt tid? Det er fantastisk generøst og noe du bør benytte deg av. Det økonomisk gunstigste er at du kjøper din egen leilighet, får inn en leietaker som betaler ned på lånet ditt, og fortsetter å bo gratis/ billig hos kjæresten. Jeg følte det akkurat som deg da jeg bodde gratis hos min eks, og så ikke da hvor gunstig det var for meg. Jeg lagde et stort tema av at jeg ville kjøpe meg inn, noe som gjorde han usikker, og så ble det slutt. Klok av skade ville jeg nå bare fortsatt å hatt en ordning som du har, den er jo topp! Selvstendighet og tryggheten ved å eie får du da ved å kjøpe en egen liten leilighet. Det kommer til å være verdt å bo litt på nåde hos kjæresten når du om fem å har fått leieboer til å betale ned på din leilighet, og spart opp ytterligere egenkapital ved å bo gratis. Anonymkode: 3d912...884 ja, forsåvidt. Vi har ikke snakket så mye om det... Jeg tenker på å kjøpe en liten en å leie ut, men det kommer jo også til å koste meg en del. Tror ikke leieinntektene dekker lånet etter skatt. Tenker litt på hva som kommer til å øke mest i verdi goså, en liten leilighet jeg eier 100% eller å eie en liten del av hans dyre leilighet? TS Anonymkode: e1341...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå