Sarah1991 Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Hei! Nå er snart tiden inne for oss å få tatt oss en liten tur til familien i DK, og vi tenkte å ta lunsjpause i Gøteborg. Noen som vet om noen fine steder å spise lunsj? Kan godt være en bensinstasjon, men mini på 1 år burde ha tilgang på noe å leke med, gjerne noe sklie eller sandkasse eller noe sånt, eller noe ballbinge inne, så han får brukt seg litt før vi setter oss i bilen og kjører videre. Jeg vet at Burger King har lekeplass ute, men den er på Svinesund, så det er litt tidlig å spise lunsj der i og med at det tar ca 6 timer å kjøre hjemmefra og ned til Helsingborg der vi skal ta ferga. Synes det blir for lenge for mini å sitte i bilen, uten en pause der han får brukt seg litt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Det er både Burger King og Mc Donalds mye nærmere Gøteborg enn Svinesund. MC D vi har stoppet på er i Göteborg, men ikke i sentrum. BK vi var på sist, med lekeplass ligger 45 før Göteborg sentrum. Vi har også god erfaring med de større bensinstasjonene som feks Shell Sandsjöbacka, men husker ikke i farta om det er lekeplass der. Nå er ungene mine ikke så små lengre, så vi spiser ofte ett sted også tar vi en pause i feks. Plikta. En kjempestor lekeplass i Göteborg, der det også er en liten dyrepark og botanisk have+ naturhistorisk museum ligger rett ved/i parken. Värdskulturmuseet er en annen plass vi besøker på vei ned, det er gratis inngang og et fantastisk museum for barn. Vi har også benyttet oss av Sjøfartsmuseet, der koster årskort 40 kr og gjelder for 4 andre museer også. De årene vi har hatt høstferie i Göteborg har vi kjøpt årskort til Universum. Det går fra dato til dato og derfor har det også vært et naturlig stoppested på vei ned til DK i sommerferien. Der kan man nyte medbrakt niste i Jobbis, som er en stor lekeplass i kjelleren, og da får man brent av litt krutt der. Men skal dere ned på kortest mulig tid hadde jeg tatt BK før Gøteborg, da slipper man å rote seg inn i sentrum, siden det fort tar litt tid. Etterhvert som barnet blir eldre blir det kanskje mer aktuelt å gjøre turen ned til endel av opplevelsen og da er det utrolig mye hyggelig å gjøre med ungen i byen. Men da må man stoppe for 2-3 timer minst. Noe annet blir bare stress Mannen min liker best å spise pizza her http://www.trattoriadapasquale.se/sv men det er absolutt ikke et barnevennlig sted. Man sitter som sild i tønne og det er alltid fullt av folk der. Anonymkode: b76df...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå