Gå til innhold

Ta ungen med makt ut av hjemmet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har midlertidig (før rettsak) en 50/50 fordeling på ett barn på 5 år, og 5åringen absolutt ikke vil til den ene forelderen, er det innafor å ta barnet med makt ut av bostedsadressen hans? 

Anonymkode: 277fe...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når man har midlertidig (før rettsak) en 50/50 fordeling på ett barn på 5 år, og 5åringen absolutt ikke vil til den ene forelderen, er det innafor å ta barnet med makt ut av bostedsadressen hans? 

Når dete r en forestående rettssak, så rådfører du deg med advokat om håndtering av denne saken. I motsatt fall kan du lett gjøre ting du senere opplever at motparten bruker mot deg.

Anonymkode: 4a0f4...09f

• Liker 3
Skrevet

For 5åringen vil det neppe være en god situasjon å bli hentet med makt. 

Anonymkode: 4e1d9...a2a

• Liker 5
Skrevet

Det var den andre forelderen som gjorde det med makt mot ungen når ungen var hos meg. Barnet tviholdt seg rundt meg og skreik å høyl men ble dratt ut av armene mine. Jeg hørte ungen skrek etter meg helt til jeg ikke kunne se bilen mer. Burte jeg kontakte advokaten min idag eller vente til i morgen? For meg er dette helt krise, men må nesten høre med noen som klarer å se dette mer nøytralt og ikke har like mye adrenalin i blodet som jeg har. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man vil skade forholdet til barnet permanent, så. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var den andre forelderen som gjorde det med makt mot ungen når ungen var hos meg. Barnet tviholdt seg rundt meg og skreik å høyl men ble dratt ut av armene mine. Jeg hørte ungen skrek etter meg helt til jeg ikke kunne se bilen mer. Burte jeg kontakte advokaten min idag eller vente til i morgen? For meg er dette helt krise, men må nesten høre med noen som klarer å se dette mer nøytralt og ikke har like mye adrenalin i blodet som jeg har. 

Du risikerer at dette blir ei sak der du er skurken fordi du har manipulert barnet til å ikkje ville dra til den andre forelderen. Uansett er det ikkje bra.

Skrevet

Hvis den andre forelderen ødelegger barnets syn på den andre.

Anonymkode: c31df...5df

Skrevet

Sa barnet fra tidligere at det ikke ville til andre forelder,og vet du grunnen?

For alt vi vet her så var det to voksne som gjorde en feil her. Men uansett blir det feil å ta med barnet under tvang på den måten! Uff. 

Skrevet

Fjaselina: Stemmer, jeg har blitt beskyldt for det, men det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har gjort. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fjaselina: Stemmer, jeg har blitt beskyldt for det, men det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har gjort. 

Har du aktivt oppfordret barnet til å dra til den andre? Og omtalt vedkommende på en positiv måte? 

• Liker 1
Skrevet

ja barnet har spurt meg maaaange ganger under hele seperasjonen om ikke jeg kan snakke med den andre forelderen og si at ungen ikke vil der.. noe jeg har gjort, men blir avfeid og hennvist til 50/50 løsningen.. men nå klikka det helt for det stakkars barnet... blir som sagt beskyld for å manipulere barnet, men det er så piss å løgn som du kan få det til! 

Skrevet

Ja jeg har sagt at barnet må til den andre forelderen også når barnet spør, ellers spør ALDRI barnet etter den andre forelderen når barnet er her, så det blir aldri sagt noe negativt eller positivt om den andre forelderen.. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja barnet har spurt meg maaaange ganger under hele seperasjonen om ikke jeg kan snakke med den andre forelderen og si at ungen ikke vil der.. noe jeg har gjort, men blir avfeid og hennvist til 50/50 løsningen.. men nå klikka det helt for det stakkars barnet... blir som sagt beskyld for å manipulere barnet, men det er så piss å løgn som du kan få det til! 

Hva oppgir barnet som grunn til at det ikke vil da? 

Dersom du bare sier at barnet MÅ dit, og ikke prøver å fremstille det noe positivt, så vil jo ikke barnet oppleve det som positivt. 

• Liker 2
Skrevet

Kan vri litt om på det da, hvorfor er det slik at når barnet skal til meg, så kommer barnet løpende og spruddlende av lykke og gir meg verdens lengste klem, mens når den andre forelderen kommer så er det skrik å hyl og må bli tatt med makt? Jeg har spurt barnet hvorfor barnet ikke vil dra, men barnet oppgir ingen grunn. Fordi jeg vil selv komme til bunns i dette, hadde jeg gått inn for å manipulere barnet så hadde jeg ikke sotte her å skrevet anonyme suttre meldinger om livet mitt og spurt om ting når jeg egentlig hadde visst det.. 

Skrevet

Da hadde jeg prøvd å finne ut grunnen til at barnet ikke ønsker å dra til far/mor først og fremst.
Ser du skriver at det ikke blir sagt noe om den andre forelderen hverken positivt eller negativt. Da hadde jeg prøvd å få barnet til å glede seg til å reise, fortelle om hvor koselig det blir, hvis de skal noe spesielt nevn det, si du gleder deg til barnet kommer til deg igjen og til å høre hvordan barnet har hatt det osv osv. Bare fordi barnet ikke nevner den andre forelderen, betyr det ikke at du ikke kan prøve å snu situasjonen litt.

Anonymkode: af30f...b92

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke sikkert du manipulerer med vilje. Men ved å ikke være positiv til samvær, eller å ikke omtale far positiv vil jo skade. 

Hva sier du til barnet? Hvordan oppmuntrer du til samvær? 

Anonymkode: 3ce9a...9cf

• Liker 1
Skrevet

Ikke greit å dra barnet ut på den måten. Det jeg mener burde gjøres i den situasjonen er at mor og far sammen oppmuntrer barnet til å dra. Å rive barnet ut av hendene dine på den måten virket i overkant dramatisk, og jeg vil tro den situasjonen bare gjør alt værre for barnet.

• Liker 1
Skrevet

Det er alltid flere sider av en sak og her får vi naturlig nok vite lite, men jeg hadde en mamma som oppmuntret meg til samvær med far frem til jeg var 15 . Fra jeg var veldig liten ville jeg ikke til pappa pga flere ting som ikke kom frem i lyset før jeg fikk tydelige psykiske plager , og mamma har i ettertid beklaget seg for å oppmuntre til samvær. Nevner dette fordi det er flere her som går utifra at bostedsforelder manipulerer barnet til og ikke ville på samvær. Min personlige erfaring er at i en slik setting bør barnet få snakke med og få mulighet til å betro seg til en nøytral 3 person. 

Anonymkode: 54a11...a40

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er alltid flere sider av en sak og her får vi naturlig nok vite lite, men jeg hadde en mamma som oppmuntret meg til samvær med far frem til jeg var 15 . Fra jeg var veldig liten ville jeg ikke til pappa pga flere ting som ikke kom frem i lyset før jeg fikk tydelige psykiske plager , og mamma har i ettertid beklaget seg for å oppmuntre til samvær. Nevner dette fordi det er flere her som går utifra at bostedsforelder manipulerer barnet til og ikke ville på samvær. Min personlige erfaring er at i en slik setting bør barnet få snakke med og få mulighet til å betro seg til en nøytral 3 person. 

Meg igjen:  det kan være gode grunner til at barnet ikke vil og det skal man respektere

Skrevet

Ha bytting i barnehagen i det minste, det der går jo ikke an.

Anonymkode: c0ea7...b46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...