AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Hei! Jeg tok siste pille (Cerazette) 14 august, altså snart en mnd siden, og startet å Tempe så snart jeg fikk termometer i posten fra Natural cycles. Syns det er veldig slitsomt å aldri vite når eggløsning/mensen kommer, og har forsøkt å tyde tempkurven selv om jeg innser den vil være litt på båttur i starten. Har også tatt en del el-tester, stort sett hver dag siden den 29. August, men ingen positive resultater. Virker som om de var sterkere i starten og har dabbet litt av nå, men jeg vet ikke om det er tilfeldig eller ei. Har hatt sterke symptomer på EL (som jeg også har hatt noen ganger før jeg startet på pillen igjen) som har kommet og gått hele mnd. Rundt syklusdagene 22-27 hadde jeg troa på at noe holdt på å skje, men nå ser det jo ikke slik ut likevel.. så jeg vet ikke om EL kan ha vært før 12 syklusdag eller om det er for tidlig? Noen her som har fulgt med på syklusen sin etter slutt på Cerazette som husker hvordan det var? Her er et skjermbilde av kurven min. Anonymkode: 0fd63...979
magespiren Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Hei JEg har ikke brukt cerazette, men har brukt natural cycles en stund nå. Det er vel fult mulig at du ikke har hatt eggløsning enda? Siden det er så kort tid siden du slutta på ppillene er det jo ikke unormalt at det tar noen mnd før kroppen er tilbake slik den skal være, og eggløsning kan da utebli? Etter som jeg tolker grafen din så ser det ikke ut som om du har hatt noen eggløsning til nå, og du har vært flink og tempe hver dag. Grafen skal falle før eggløsning, for så å stige 3 dager på rad for å bekrefte at eggløsning har inntruffet, for så å være høy frem til mens (selvsagt må man se grafen i sin helhet og ikke enkelt temperaturer) Dersom du får mensen vil grafen synke, eventuelt fortsette å være med høye temperaturer dersom du er gravid Dersom grafen stiger de tre neste dagene kan det se ut som om du har hatt eggløsning på dag 28
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Ja, jeg ser helt klart at det er en mulighet at egget ikke har klart å slippe. Det har imidlertid ikke manglet på EL-slim og smerter så egget har i alle fall forsøkt! Jeg tenker at om jeg likevel har hatt eggløsning har det skjedd rett etter pilleslutt, men før jeg begynte å tempe, men da har det jo skjedd i løpet av de 10 første dagene, så vet ikke helt hvor sannsynlig det er iom. at jeg ikke har fått mensen enda. Hvordan er det om egget ikke slipper i det hele tatt over lengre tid, kommer mensen da? Og pleier den da å være veldig mye forsinket? Anonymkode: 0fd63...979
magespiren Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Jeg har aldri eggløsning men har mensen så ja man får mensen like vell:) det er vell veldig individuell
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #5 Skrevet 27. september 2017 Nå sier Natural cycles endelig at jeg har hatt EL! Da er det vel ganske så sikkert at jeg har hatt det? Kan tempkurven tilsi at EL har vært såpass tydelig selv om man ikke se EL i det hele tatt? Anonymkode: 0fd63...979
AnonymBruker Skrevet 27. september 2017 #6 Skrevet 27. september 2017 "Selv om man ikke har hatt EL i det hele tatt", mente jeg Anonymkode: 0fd63...979
Thinkerbelle Skrevet 28. september 2017 #7 Skrevet 28. september 2017 Da jeg sluttet på cerazette (for 6 år siden), fikk jeg mensen etter 1 mnd, den gangen tempet jeg ikke, men har mye erfaring fra temping etter graviditeter (før ny graviditet). Det er ikke alltid programmene har rett (brukte fertility friend selv), noen ganger ender det seg, dersom temperaturene blir veldig sprikende. I starten må man smøre seg med tålmodighet og bli kjent med «sin» kurve. jeg har hatt noen sykluser som var all over the place, og andre helt etter boka.. jeg brukte EL tester i tillegg og var ganske sikker på når eggløsning var så noen ganger overstyrte jeg også forslagene fra programmet.. gi det litt tid så retter det seg nok.. ps! Ser kanskje ut som et riktig forslag på eggløsning på din graf:)
våren14 Skrevet 28. september 2017 #8 Skrevet 28. september 2017 Den grafen ser rimelig klar ut på at du har hatt el ja Om det også stemmer med andre symptomer så hadde jeg ikke tvilt. Kan jo ta litt tid fra pilleslutt til første el, så ikke rart om den drøyer litt altså
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #9 Skrevet 28. september 2017 Takk for svar begge to 4 timer siden, våren14 skrev: Den grafen ser rimelig klar ut på at du har hatt el ja Om det også stemmer med andre symptomer så hadde jeg ikke tvilt. Kan jo ta litt tid fra pilleslutt til første el, så ikke rart om den drøyer litt altså Ja, temperaturen holder seg fremdeles høy i alle fall, så satser på det. Har hatt ganske mye symptomer hele mnd (sikkert grunnet pilleslutt), men fra kanaldag 40-42 hadde jeg i alle fall sterk hodepine, mye slimete utflod og litt kvalme. Anonymkode: 0fd63...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå