Gå til innhold

Juleservise

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal på posten etterpå og hente prøvepakke på Firkløverens nyeste juleservise: nissenes jul. Synes det ser veldig koselig ut!

Slik ser det ut

Endret av must
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 15.9.2017 den 9.19, Selfie skrev:

Jeg har et finservise jeg også bruker til jul, men jeg sparer på deler av Julemorgen fra Wik og Walsøe. De passer sammen:-)

Julemorgen

Det er et helt nydelig servise!

• Liker 1
Skrevet

Vi har Nisse fra Porsgrund til 10 personer. Jeg ELSKER det og gleder meg alltid til å ta det frem

Anonymkode: db770...330

• Liker 1
Skrevet
På 12.9.2017 den 23.17, asterix skrev:

Et eget servise kun for julen? Ikke rart Luksusfellen fortsetter sesong etter sesong...

Det er ikke rart! Gikk nå innpå firkløveren og kikket litt... fy flate for noen priser! Det er virkelig virkelig ikke verdt prisen. Folk gjør seg til gjeldsslave for livet ved kjøpe dette tullet! 

Anonymkode: b824f...b87

Skrevet

Bare navnet "Firkløveren" får meg til å skygge unna. 

Anonymkode: 7f86a...805

• Liker 1
Skrevet
På 12.9.2017 den 23.17, asterix skrev:

Et eget servise kun for julen? Ikke rart Luksusfellen fortsetter sesong etter sesong...

Det er mange som har Det, det er koselig og ikke dyrere enn alt annet skrot fikk kjøper opp gjennom året som de strengt tatt ikke trenger.

Anonymkode: 8e97b...795

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som har Det, det er koselig og ikke dyrere enn alt annet skrot fikk kjøper opp gjennom året som de strengt tatt ikke trenger.

Anonymkode: 8e97b...795

Ikke dyrere? Har du sett prisen på disse servisene som det her er snakk om? 

Skrevet
På 2.12.2017 den 11.32, AnonymBruker skrev:

Det er ikke rart! Gikk nå innpå firkløveren og kikket litt... fy flate for noen priser! Det er virkelig virkelig ikke verdt prisen. Folk gjør seg til gjeldsslave for livet ved kjøpe dette tullet! 

Jeg har fått det av moren min. Hun har råd til det. Kjenner flere andre som har spart på servise lenge. 

Irriterer meg at du bare spyr ut sånne påstander. La nå folk bruke pengene sine til det de vil og det de har råd til!! 

Anonymkode: 9f214...e49

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått det av moren min. Hun har råd til det. Kjenner flere andre som har spart på servise lenge. 

Irriterer meg at du bare spyr ut sånne påstander. La nå folk bruke pengene sine til det de vil og det de har råd til!! 

Anonymkode: 9f214...e49

Sikkert mange som har råd til dette og har fått det i gave eller som har samlet i åresvis. Ingenting galt i det selvfølgelig! Men min kommentar i dette tilfelle var til en annen som nevnte programmet Luksusfellen. Der har det vært flere deltakere som blant annet har handlet servise hos Firkløveren til tross for sin har store gjeld. Det var det min «påstand» handlet om! Folk må helt klart bruke pengene sine til det de vil, men dessverre er det mange som ikke har råd som likevel tar seg råd. 

Personlig så synes jeg at en pris på over 40 000 for et komplett juleservise som brukes noen få ganger i året er bra dyrt! Skulle jeg har spandert på meg ett flott servise til en sånn pris så ville det vært et som jeg kunne brukt hele året! Men det er jo meg! 

• Liker 2
Skrevet

Så folk bruker altså mange herrens tusen kroner på et servise man bruker i en knapp mnd? Hvorfor ikke bare kjøpe et servise man kan bruke til de fleste anledninger? 

Ikke rart folk har dårlig råd

Anonymkode: d9926...512

• Liker 1
Skrevet

Kjøpt juleservise på Nille jeg. Hadde veldig lyst på de dyrere, men fornøyd med dette til jeg har bedre råd :) 

Anonymkode: 93218...eb0

• Liker 1
Skrevet

Vi har Nisse serviset fra porsgrund. Vi har det til 12 personer. Samler på dette serviset. Vi bruker hardangerbestikket som heter Nina til hverdags :) 

Anonymkode: bf9d6...e54

Skrevet

Penserviset vårt er helhvitt ("Spire" fra Porsgrund) og passer dermed til alle anledninger, så vi har ikke eget juleservise.  Når jeg dekker bord som skal være "julete" lager jeg julestemning med det andre på bordet (blomster, servietter, lys, duk etc).

Vi hadde hatt både plass og råd til juleservise om vi hadde hatt lyst på det, men verken mannen min eller jeg synes det er nødvendig med eget servise som kun brukes noen få ganger en kort periode i året. valgte bevisst et penservise som er nøytralt og kan brukes til alle anledninger året rundt.  Ikke har vi funnet et juleservise vi liker heller.  

For meg er det uaktuelt å handle fra Firkløveren, en venninne av meg har "Diamond" derfra og kvaliteten står overhodet ikke i stil med prisen. Serviset i seg selv er lekkert nok det, men det ser langt billigere ut enn prisene skulle tilsi.  368 kr for en middagstallerken er dyrt.  For ikke å snakke om 249 kr for en teskje (visstnok gullbelagt da).  Se flere priser her: https://www.firkloveren.no/inspiration/diamond#wrapper  Hjelper lite at velkomstpakken er gratis, totalen blir høy om man skal kjøpe "full" pakke med både servise inkl. fat, boller etc. samt matchende glass og bestikk til 12. 

Anonymkode: 577b9...37e

• Liker 1
Skrevet

Vi har nisseserviset fra PP. Jeg arvet noen kopper fra besteforeldrene mine og startet å samle på dette for over 20 år siden. Har gjennom årene fått mye i serviset i gave, kanskje litt vel mange deler har det blitt hehe. 

Gleder meg hvert år til å ta det frem da dette bringer frem gode barndomsminner. 

Hadde kanskje ikke startet å samle på dette i dag, ser det er mange nye fine juleserviser som jeg synes er lekre. 

Anonymkode: 1ab0a...3a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...