Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om det finnes noen form for rask psykisk helsehjelp i Gjøvik kommune? 

Jeg har ett familiemedlem som sliter psykisk. Han har tidligere vært innlagt pga dette. Sliter med selvmordstanker på kveldstid. Dps er underbemannet og kan ikke tilby annet enn 3 mndr ventetid. Har kommunen noe tilbud ? 

Noen som vet noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle kommuner skal ha AAT-team, det vil si team av helsepersonell som kan vurdere menneskene og evt følge dem opp i en kort periode frem til annet tilbud (poliklinisk behandling eller innleggelse). Be din pårørende ta kontakt med sin fastlege og be om kontakt med AAT.

Anonymkode: 86fea...8ee

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle kommuner skal ha AAT-team, det vil si team av helsepersonell som kan vurdere menneskene og evt følge dem opp i en kort periode frem til annet tilbud (poliklinisk behandling eller innleggelse). Be din pårørende ta kontakt med sin fastlege og be om kontakt med AAT.

Takk for tipset. Søkte litt på Google. Mener du ACT team? 

Skrevet

Hvis han er suicidal blir han selvsagt innlagt. 

Anonymkode: df5a1...1a2

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er suicidal blir han selvsagt innlagt. 

Dette stemmer (dessverre) ikke. 

Man må ha konkrete selvmordsplaner med tid, sted og metode for å bli innlagt. Det holder ikke å 'bare' være suicidal for å bli innlagt.

Skrevet
45 minutes ago, bobleplast_ said:

Man må ha konkrete selvmordsplaner med tid, sted og metode for å bli innlagt. Det holder ikke å 'bare' være suicidal for å bli innlagt.

Tull.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tull.

Glemte å legge til, jeg snakker ikke om tvangsinnleggelse. Da er det slik du skisserer.

Frivillig innleggelse får man når man er suicidal.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å legge til, jeg snakker ikke om tvangsinnleggelse. Da er det slik du skisserer.

Frivillig innleggelse får man når man er suicidal.

Han snakker om at han ønsker og legges inn og vil ringe legekontoret på mandag. Erfaringsmessig tar dette tid og da er jeg redd han skal få det verre i mellomtiden. Eventuelt gjøre realitet av disse tankene

Skrevet
4 timer siden, Prikke skrev:

Takk for tipset. Søkte litt på Google. Mener du ACT team? 

Nei, jeg mente Akutt Ambulant Team. Det teamet heter ihvertfall det der jeg bor, mulig det er et annet navn eller andre forkortelser i Oppland, men ikke ACT, det er noe annet. Det er lett å gå seg litt vill i "jungelen" av psykiatriske team rundt omkring i landet, men alle kommuner (eller alle DPS ihvertfall) skal ha tilbud om akutteam.

Skrevet
På 10.9.2017 den 22.22, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mente Akutt Ambulant Team. Det teamet heter ihvertfall det der jeg bor, mulig det er et annet navn eller andre forkortelser i Oppland, men ikke ACT, det er noe annet. Det er lett å gå seg litt vill i "jungelen" av psykiatriske team rundt omkring i landet, men alle kommuner (eller alle DPS ihvertfall) skal ha tilbud om akutteam.

Ja, det kan du si. Lett og gå seg vill i denne psykiatrien. Takk for godt tips, han det gjelder er loset videre. 

• Liker 1
Skrevet
On 9/10/2017 at 10:17 PM, Prikke said:

Han snakker om at han ønsker og legges inn og vil ringe legekontoret på mandag. Erfaringsmessig tar dette tid og da er jeg redd han skal få det verre i mellomtiden. Eventuelt gjøre realitet av disse tankene

Tull.

Er han suicidal blir han innlagt.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull.

Er han suicidal blir han innlagt.

Det var en direkte ufølsom kommentar. Tydelig at du selv ikke har opplevd helsevesenet på sitt verste. 

Tenk deg litt om hvordan du kommenterer ting selv om du sitter bak en skjerm og gjemmer deg som anonym, det sitter faktisk ekte mennesker på andre siden som opplever disse tingene det blir spurt om råd for her.

Skrevet
15 timer siden, Prikke skrev:

Ja, det kan du si. Lett og gå seg vill i denne psykiatrien. Takk for godt tips, han det gjelder er loset videre. 

Bra.

Lykke til, og god bedring til han det gjelder :)

Gjest Esperanza98
Skrevet
På 10/9/2017 den 17.59, bobleplast_ skrev:

Jeg prøvde å ta selvmord, innrømmet det dagen etter men ble fortsatt ikke innlagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...