Gå til innhold

Venninne som ikke svarer på mld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestevenninna mi har en tendens til å ikke svare meg når jeg gir henne "dårlig råd".

Hun sender ofte melding å forteller om problemene hennes. Jeg svarer som regel med råd, å forslag om hva hun kan gjøre for å løse dem. Men noen ganger bare lar hun vær å svare.. Om hun syns rådene er dårlige, så trenger hun ikke å klage til meg, syns hvertfall jeg!

Når jeg kommer med mine problemer svarer jeg alltid, å takker henne for rådene hun gir meg og for at hun hører på meg. 

Overreagerer jeg nå? 

Anonymkode: e6ac2...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si fra, da. Fortell henne på en hyggelig måte at det hadde vært fint om hun kunne svare, for eksempel bare ved å takke deg for rådene, enten hun liker de eller ei. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestevenninna mi har en tendens til å ikke svare meg når jeg gir henne "dårlig råd".

Hun sender ofte melding å forteller om problemene hennes. Jeg svarer som regel med råd, å forslag om hva hun kan gjøre for å løse dem. Men noen ganger bare lar hun vær å svare.. Om hun syns rådene er dårlige, så trenger hun ikke å klage til meg, syns hvertfall jeg!

Når jeg kommer med mine problemer svarer jeg alltid, å takker henne for rådene hun gir meg og for at hun hører på meg. 

Overreagerer jeg nå? 

Anonymkode: e6ac2...69e

Jeg har en venninne som kan skrive ånei det er helt krise og nå er han kjempe sint. Jeg flytter ut!! For deretter å slutte å svare. 2 dager etter så.." nei det ordna seg, ikke så farlig da." Så jeg har sluttet å tenke at noe av det hun skriver er sant og gidder ikke bry meg lenger. Den dagen det skjærer seg eller det virkelig har skjedd noe kommer ingen til å tro på henne snart. 

Anonymkode: ed8a6...6e3

Skrevet

Tenker det bare er å slutte å bry seg og slutte å gi råd. Rådene blir jo ikke fulgt uansett. 

Anonymkode: ed8a6...6e3

Skrevet

Av og til er det slik at man ønsker å dele tankene og følelsene sine til bestevenninnen sin uten at man skal få en oppskrift tilbake på hvordan man skal løse problemene. Noen ganger kan slike råd kjennes litt provoserende også, særlig når den man åpner seg for egentlig ikke har innsikt i problemet. Noen ganger er det greit å bare vise at man er der og vise omsorg. Hun deler det nok ikke med deg for å få et fasitsvar på hvordan hun skal løse problemet. 

Anonymkode: 3d698...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...