AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Så lenge jeg kan huske har jeg alltid vasket under kanten av doskålen når jeg rengjør boplassen min. I dag fikk en hendelse meg til å lure på om jeg er i fåtall om å gjøre dette. Jeg har nettopp flyttet inn i en ny leilighet og skulle i dag foreta den første ordentlige vasken siden jeg flyttet hit. Jeg vasket doen som vanlig og skulle til å vaske under den kanten i doskålen. I det jeg tar kluten ut ser jeg at midten av den er helt dekt med brunt!! 🤤Det så ikke ut som noen hadde vasket under kanten på årevis! 🤤 Dette fikk meg til å tenke på om jeg er en av de få som synes dette er en naturlig ting å gjøre. Dette er noe av det jeg alltid har tatt for gitt at andre personer vasker i hjemmene sine. Men de som leide her før meg syntes hvertfall ikke det! Så til spørsmålet: vasker du under kanten på doskålen din. Og hvis ikke, hvorfor ikke? Anonymkode: eba4d...344 1
SweetM Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Ja, jeg vasker under kanten. Og har hatt samme opplevelse som deg da jeg flyttet inn i ny leilighet. Kanskje vi er de eneste som gjør det? 3
Brunhilde Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 (endret) Neida, dere er ikke alene. Jeg gjør også det, opptil flere ganger i uken. Endret 10. september 2017 av Brunhilde 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Du mener den kanten inni ikke sant? Isåfall bruker jeg å ha vaskemiddelet gått oppi der før det får stå en stund, så skrubber jeg også der med dobørste - liker ikke å bruke klut i do, da jeg føler den må kastes etterpå Anonymkode: 6ee22...f66 9
Mis(s)Understood Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Under alle kantene. Kanten på porselenet (der hvor vannet kommer ned), undersiden av setet og den kanten som setet ligger på. Flere ganger i uken, akkurat som @Brunhildesier. 2
Forundret.. Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Ja, men bruker da dobørsten og sjekker med dopapir om det er blitt rent. Får litt spasmer av tanken på å dytte en fille oppi der selv om den ville blitt kokvasket etterpå. 4
Horten Market Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 (endret) Nei, jeg vasker aldri toalettet, har kvinnfolk til å ta seg av slike ting. Men hun gjør som dere, vasker grundig oppunder med dobørsten, etter først å ha spylt med vaskemiddel. Det er jo derfor WC-rens kommer med en sånn tut, for å lettere komme til der. Helt uaktuelt for øvrig å bruke en klut som skal gjenbrukes. Dopapir kan fungere, men bruk hansker. Jeg har ikke sex med en kvinne som har vasket do uten hansker. Endret 10. september 2017 av Horten Market
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Bruker en sånn billigklut fra First Price og kaster etter bruk. Kanten er det siste jeg tar, begynner på utsiden av toalettet og jobber med innover. Kunne aldri brukt fille der og vasket den for senere bruk, det koster jo bare en tier eller noe for en pakke med slike kluter. Anonymkode: ed90c...091 1
estrella Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 Ja, men bruker dobørsten. Takler ikke klut oppi do (og kaster ikke en klut etter en gangs bruk, litt miljøvennlig kan man jo prøve å være). 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 Just now, estrella said: Ja, men bruker dobørsten. Takler ikke klut oppi do (og kaster ikke en klut etter en gangs bruk, litt miljøvennlig kan man jo prøve å være). Det går da fint an å bruke en klut mange ganger og vaske den før man bruker den i do. Anonymkode: ed90c...091
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 Det er veldig få som vasker skikkelig oppunder den kanten. Nå kommer nye toaletter uten spylekant heldigvis. Anonymkode: 3819e...16d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #13 Skrevet 10. september 2017 Har do uten spylekant. Anbefaler det Anonymkode: 69da9...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 Ble nesten fysisk kvalm av å lese denne tråden. Bruker dobørsten inni hele doen, også under kanten, og lurer nå på om det ikke er godt nok. Blir nok innkjøp av engangskluter som kan skylles i do i morgen. Anonymkode: ebc07...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble nesten fysisk kvalm av å lese denne tråden. Bruker dobørsten inni hele doen, også under kanten, og lurer nå på om det ikke er godt nok. Blir nok innkjøp av engangskluter som kan skylles i do i morgen. Anonymkode: ebc07...8d7 Bare ikke kast klutene i do. Anonymkode: 3819e...16d 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #16 Skrevet 10. september 2017 3 timer siden, Brunhilde skrev: Neida, dere er ikke alene. Jeg gjør også det, opptil flere ganger i uken. Du får tid til andre ting i livet også? 😂 Anonymkode: cf20a...e00 3
Million Skrevet 10. september 2017 #17 Skrevet 10. september 2017 (endret) Jeg bruker en sånn flaske med wc-rengjøringsmiddel med bøyd tut, som er til å sprøyte vaskemiddelet oppunder kanten nedi do med. Så lar jeg det virke en stund, før jeg så vasker med dobørsten. Vasker så godt det går med den oppunder kanten der også. Bruker aldri klut nedi dassen, da må den jo bare kastes etterpå. En klut som er brukt nede i dass hadde jeg ikke følt ble ren etter kokvask engang. Usj. Endret 10. september 2017 av Million 4
Brunhilde Skrevet 10. september 2017 #18 Skrevet 10. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Du får tid til andre ting i livet også? 😂 Anonymkode: cf20a...e00 Og du gror ned i egen dritt? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #19 Skrevet 10. september 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble nesten fysisk kvalm av å lese denne tråden. Bruker dobørsten inni hele doen, også under kanten, og lurer nå på om det ikke er godt nok. Blir nok innkjøp av engangskluter som kan skylles i do i morgen. Anonymkode: ebc07...8d7 Engangskluter skal selvsagt ikke i do. Anonymkode: 5d315...064 4
lunamuna Skrevet 10. september 2017 #20 Skrevet 10. september 2017 Det finnes sånne engangskluter som kan kastes i do - typisk Jif etc., som er ferdig innsåpet. NB: gjelder ikke alle engangsklutene. Mener det står godt merket at de kan kastes i do. Vet heller ikke om disse fremdeles er på markedet. Verre møkk skal man lete lenge etter. Nå føler jeg ikke at noen av disse engangsklutene gjør jobben sin, da, så kan hende fordommene ligger der. Jeg bruker en tannbørste for å komme skikkelig til oppunder doskålen. Kommer bedre til enn med dobørste - en klut ville jeg aldri, aldri brukt nedi do. Aldri. Tannbørsten, som dobørsten, bader deretter i klor til neste rundvask, og skiftes selvfølgelig ut regelmessig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå