AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Hei, er usikker på hvor jeg skal legge dette innlegget, men prøver her. Jeg har snart vært sykemeldt av og på i ett år på grunn av en kronisk sykdom jeg har. Sykemeldingsperiodene har variert og det samme har graden, med alt fra 20% til 100 % sykemeldt. Nå har arbeidsgiver uttrykt bekymring for fraværet mitt, og at det er så uforutsigbart. Jeg kan være lenge i jobb for så å bli borte i noen dager, være på jobb en stund og så være lenge borte, det varierer. Dessverre er det lite jeg kan gjøre med det uforutsigbare, for jeg vet ikke når jeg blir dårlig. Jeg er nå inne i en ganske dårlig periode, og forholdene på jobb nå for tiden påvirker i negativ retning. Mye stress og uro som forverrer min tilstand. Siden jeg nå snart har nådd maxdato, tenker jeg å søke AAP. Er det noen som vet hva jeg trenger fra fastlegen i fht dette, og om det er mulig å be om 100 % AAP i en periode for så å begynne å jobbe igjen 50% og ha 50% AAP? Takker for svar! Anonymkode: 3c201...1fb
reinsdyret Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Målet med AAP er jo at du skal finne ut hva du kan gjøre med dine forutsetninger. Derfor kan du, som en del av avklaringen, jobbe der du jobber nå med AAP, men du bør da snakke med veilederen din om eventuelle endringer som kan gjøres på arbeidsplassen for at du skal kunne jobbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå