meelissa Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Hei! Jeg sluttet på pillen i feb/mars i år, etter å ha brukt pilla i ca 10 år. Jeg fikk regelmessig mens ganske raskt. Men jeg forstår meg ikke helt på dette med eggløsning. Jeg logger blødningene i en app (period calendar), og den kalkulerer riktig ifht når neste blødning skal skje. Men neste mnd feks, ser jeg at den mener at eggløsning skal skje på nest siste mensdag (?!). Det høres jo ikke helt rett ut. Noen som har tips til mer pålitelige apper? Vi planlegger å starte prøvingen i nov/des, så vil jo ha litt "kontroll" før den tid
magespiren Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 1 time siden, meelissa skrev: Hei! Jeg sluttet på pillen i feb/mars i år, etter å ha brukt pilla i ca 10 år. Jeg fikk regelmessig mens ganske raskt. Men jeg forstår meg ikke helt på dette med eggløsning. Jeg logger blødningene i en app (period calendar), og den kalkulerer riktig ifht når neste blødning skal skje. Men neste mnd feks, ser jeg at den mener at eggløsning skal skje på nest siste mensdag (?!). Det høres jo ikke helt rett ut. Noen som har tips til mer pålitelige apper? Vi planlegger å starte prøvingen i nov/des, så vil jo ha litt "kontroll" før den tid Hei Meelissa Det høres jo for meg ikke helt rett ut med eggløsning i slutten av mens... Hvordan vet appen når neste eggløsning kan finne sted? er det kunn basert på hvordan syklusen har vært tidligere? Jeg kan absolutt med hånden på hjerte anbefale deg å begynne å tempe sammen med appen Natural Cycles. Det koster litt for å få appen og et basaltermometer men det er absolutt værdt det. Jeg har veldig uregelmessig sykluser og mest sansynlig ikke eggløsning, og ville ha litt kontroll på kroppen min og vite når jeg kunne forvente meg mensen osv. Jeg hadde i grunnen ikke noe særlig tro på at ved å måle temperaturen min hver morgen til ca samme tid (slingringsmon på 2 timer) så kunne en app fortelle meg hvordan det lå ann i forhold til syklusen min men jeg er så glad for at jeg testet nettopp denne appen! Den er litt rar i begynnelsen fordi den trenger noen uker med informajon før den kan fortelle deg hvordan syklusen vil se ut fremover, men om man bare fortsetter å måler og plotter inn temperaturen hver dag er den helt super. Man får en måntlig oversikt over når eggløsning kommer, når mensen skal komme, hvilke dager man er mest fertil, graf som viser hvordan syklusen har vært flere måneder bak i tid, og du kan legge inn hver gang du har sex osv. Jeg sverger til å tempe nå etter jeg begynte med natural cycles
meelissa Skrevet 10. september 2017 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2017 Hmm, må sjekke litt ut! Høres jo spennende ut. Jeg har telt litt nå, og hver eggløsning ligger inne 14 dager før neste mens. Og det har alltid stemt med når mensen kommer. Men allikevel var dette rart, ja..
Lene25 Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Jeg har brukt Flo appen, fornøyd med den 😊
Gjest opie Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Jeg anbefaler også på det sterkeste å begynne med temping, og å føre inn resultatene i en app. Men jeg hatet appen Natural Cycles! Anbefaler Fertility friend VIP versjonen.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Ladytimer Anonymkode: 517f4...fe7
magespiren Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 21 minutter siden, opie skrev: Jeg anbefaler også på det sterkeste å begynne med temping, og å føre inn resultatene i en app. Men jeg hatet appen Natural Cycles! Anbefaler Fertility friend VIP versjonen. Hva hatet du med Natural Cycles? Brukte du den lenge? Jeg likte den ikke noe særlig i begynnelsen men nå kan jeg ikke tenke meg å bruke noe annet
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Jeg "bruker" Ovia - og den er som regel feil. Jeg tar ELtester i tillegg(og har kjøpt Clearblue advanced fordi jeg har prøvd lenge og vil være mer sikker enn jeg er på billigtester) - men Ovia er uansett alltid feil på meg. Bruker den likevel for å registrere endel ting jeg ikke får registrert med CBFM. Anonymkode: 35458...cb1
Somre Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 Jeg brukte period tracker lenge og var fornøyd, den er enkel i bruk og har et fint og oversiktlig design. Så skal du kun ha oversikt over syklus på en enkel måte er den appen perfekt. Etter å ha sneket på forskjellige forum måtte jeg prøve fertility friend som jeg er superfornøyd med. Tar litt tid å sette seg inn i alt, for den har mange funksjoner, men den er så mye mer oversiktlig både når man legger inn symptomer og temp. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå