AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Jeg trenger gode ideer Hva bruker du slike tomme plastbokser med lokk, til? Kom gjerne med tips til gjenbruk av annen emballasje også Anonymkode: 33543...958
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger gode ideer Hva bruker du slike tomme plastbokser med lokk, til? Kom gjerne med tips til gjenbruk av annen emballasje også Anonymkode: 33543...958 Snus. Heller over snusputene i vitaminboksen:-) Anonymkode: 16eb4...08d 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snus. Heller over snusputene i vitaminboksen:-) Anonymkode: 16eb4...08d Åh, er det fordi de holder seg bedre da eller? Anonymkode: 33543...958
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snus. Heller over snusputene i vitaminboksen:-) Anonymkode: 16eb4...08d Takk for tips Anonymkode: 33543...958
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 Tomme fyrstikkesker kan man lime sammen til en minikommode, og oppbevare småting i Anonymkode: 33543...958
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, er det fordi de holder seg bedre da eller? Anonymkode: 33543...958 Nei, fordi jeg trenger snusboksene til vitaminpillene Anonymkode: 16eb4...08d 7
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tomme fyrstikkesker kan man lime sammen til en minikommode, og oppbevare småting i Anonymkode: 33543...958 Man kan også lage julekalender med fyrstikkesker Anonymkode: 33543...958 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, fordi jeg trenger snusboksene til vitaminpillene Anonymkode: 16eb4...08d Anonymkode: 33543...958 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger gode ideer Hva bruker du slike tomme plastbokser med lokk, til? Kom gjerne med tips til gjenbruk av annen emballasje også Anonymkode: 33543...958 Embalaeje til ulike matvarer er det sterkt frarådet fra myndighetene å gjenbruke. En isboks er for eksempel beregnet og tilpasset brukt til is. Brukes isboksen til bærplukking eller andre matvarer kan de lekke plast til maten. Dette gjelder for all embalasje vi kjøper mat i. Googler du så finner du sikert saken på dette. Usikker på om det er Helsetilsynet eller fhi.no saken sorterer under eller andre. Fra tid til annen blir dette opplyst om i media. Vannflasker vi kjøper vann i skal heller ikke gjenbrukes, da kan de lekke plast til vannet. ,en selvfølgelig hver og en avgjør hvilke negative helseeffekter man på dette området ønsker å utsette seg for. Mitt råd er å kaste plastembalasjen i gjenvinningskassen og pante plastflaskene. Anonymkode: 55ece...6e8 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Embalaeje til ulike matvarer er det sterkt frarådet fra myndighetene å gjenbruke. En isboks er for eksempel beregnet og tilpasset brukt til is. Brukes isboksen til bærplukking eller andre matvarer kan de lekke plast til maten. Dette gjelder for all embalasje vi kjøper mat i. Googler du så finner du sikert saken på dette. Usikker på om det er Helsetilsynet eller fhi.no saken sorterer under eller andre. Fra tid til annen blir dette opplyst om i media. Vannflasker vi kjøper vann i skal heller ikke gjenbrukes, da kan de lekke plast til vannet. ,en selvfølgelig hver og en avgjør hvilke negative helseeffekter man på dette området ønsker å utsette seg for. Mitt råd er å kaste plastembalasjen i gjenvinningskassen og pante plastflaskene. Anonymkode: 55ece...6e8 Takk for informasjon Jeg tenkte på gjenbruk av emballasje til å oppbevare ikke-spiselige ting i (som knapper, skruer osv). Anonymkode: 33543...958
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Embalaeje til ulike matvarer er det sterkt frarådet fra myndighetene å gjenbruke. En isboks er for eksempel beregnet og tilpasset brukt til is. Brukes isboksen til bærplukking eller andre matvarer kan de lekke plast til maten. Dette gjelder for all embalasje vi kjøper mat i. Googler du så finner du sikert saken på dette. Usikker på om det er Helsetilsynet eller fhi.no saken sorterer under eller andre. Fra tid til annen blir dette opplyst om i media. Vannflasker vi kjøper vann i skal heller ikke gjenbrukes, da kan de lekke plast til vannet. ,en selvfølgelig hver og en avgjør hvilke negative helseeffekter man på dette området ønsker å utsette seg for. Mitt råd er å kaste plastembalasjen i gjenvinningskassen og pante plastflaskene. Anonymkode: 55ece...6e8 Dette stiller jeg meg ekstremt skeptisk til. Hvorfor skal det lekke plast til kranvann fremfor kjøpevannet? Dette høres mer som et salgstriks for å få folk til å kjøpe mer vann i butikken. Anonymkode: f6118...9c7 10
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #12 Skrevet 10. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette stiller jeg meg ekstremt skeptisk til. Hvorfor skal det lekke plast til kranvann fremfor kjøpevannet? Dette høres mer som et salgstriks for å få folk til å kjøpe mer vann i butikken. Anonymkode: f6118...9c7 Jeg tror at det er fordi plasten begynner å gi fra seg stoffer etter en viss tid. Har vært ute for å kjøpe flaskevann som har smakt akkurat plast Anonymkode: 33543...958 1
Forundret.. Skrevet 10. september 2017 #13 Skrevet 10. september 2017 Her brukes de til oppbevaring av forskjellig. *synåler *reserveknapper til barnas yttertøy *reserveknapper ellers *fliseklemmer *perler i forskjellige farger og former * knivblader til stanleykniv * blader til olfakutter *diverse skruer Osv osv. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 40 minutter siden, Forundret.. skrev: Her brukes de til oppbevaring av forskjellig. *synåler *reserveknapper til barnas yttertøy *reserveknapper ellers *fliseklemmer *perler i forskjellige farger og former * knivblader til stanleykniv * blader til olfakutter *diverse skruer Osv osv. Tusen takk for mange gode tips Anonymkode: 33543...958 1
Forundret.. Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 Bare hyggelig. Jentungen har fått malt perleboksene i de fargene perlene de rommer er i, har da brukt akrylmaling. De andre er stort sett merket med sprittusj. 1
Forundret.. Skrevet 10. september 2017 #16 Skrevet 10. september 2017 Glemte forresten å nevne at sånn konfettigreier som en dekorerer med, de har vi også i bokser. Boksen har da merking i form av dekoren med blank teip over på utsiden. Ganske greit for barna å ha litt orden i hobby tingene. Vi bruker også disse blanke høye smale boksene en får fra maxgodis til slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #17 Skrevet 10. september 2017 Oppbevaring av fliseklemmer, hårstrikker, osv. Du kan også bruke dem til oppbevaring av piller hvis du skal ut og reise Anonymkode: f8bca...553 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #18 Skrevet 10. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette stiller jeg meg ekstremt skeptisk til. Hvorfor skal det lekke plast til kranvann fremfor kjøpevannet? Dette høres mer som et salgstriks for å få folk til å kjøpe mer vann i butikken. Anonymkode: f6118...9c7 Dette er forsket på og vi har hatt en annen lang tråd på temaet. http://buzzit.no/dette-maa-du-vite-du-bruker-vannflasken-din-igjen/ hvor seriøs akkurat den siden er vet jeg ikke, men bruker du google så vil du finne rikelig informasjon slik at du (bare med din egen tenkning) slipper å være skeptisk til informasjon vi andre har hatt i mer enn ti! år. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror at det er fordi plasten begynner å gi fra seg stoffer etter en viss tid. Har vært ute for å kjøpe flaskevann som har smakt akkurat plast Anonymkode: 33543...958 Hvorfor tro, når du med google kan finne dokumentasjon og dermed vite? Anonymkode: 55ece...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #19 Skrevet 10. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pilleglass er ikke emballasje til matvarer. De er stort sett laget av ptfe, som er en ikke-reaktiv plastforbindelse - nettopp for at legemidler ikke skal reagere med plasten. Du kan ikke sammenligne dette med matvareemballasje. Anonymkode: dfed8...231 Kan man ikke oppbevare pulverkaffe til turbruk på pillegass i plast heller? Anonymkode: 33543...958
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #20 Skrevet 10. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er forsket på og vi har hatt en annen lang tråd på temaet. http://buzzit.no/dette-maa-du-vite-du-bruker-vannflasken-din-igjen/ hvor seriøs akkurat den siden er vet jeg ikke, men bruker du google så vil du finne rikelig informasjon slik at du (bare med din egen tenkning) slipper å være skeptisk til informasjon vi andre har hatt i mer enn ti! år. Hvorfor tro, når du med google kan finne dokumentasjon og dermed vite? Anonymkode: 55ece...6e8 Takk Anonymkode: 33543...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå