Gå til innhold

Middag for 1 person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært innom middagforen.no, men trenger andre tips.

Det gjør selvfølgelig ingenting om det er lettvint å lage :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva liker du, da? Jeg liker gjerne wok med masse ferske grønnsaker, og litt kylling eller tunfisk.

Eller i går: varm couscous-salat; kokte ca 1 dl couscous, blandet med en LETTkokt gulrot i skiver, 1/2 boks "butter beans" (hva de nå heter på norsk), og en liten boks tunfisk m/tomat og basilikum. Smakssatte med salt, pepper, oregano, balsamico og god olivenolje.

Skrevet

Lettlaget pastarett: Kok yndlingspastaen din, sil av, ha i svarte olivener, ferdigkjøpt pesto etter smak og så mye sprøstekt bacon som du liker. Varm opp. Salat av klasetomater og rødløk til. Vips, ferdig. Lurt å sjekke innholdsdeklarasjonen på pestoen, noen billige varianter er laget av solsikkeolje og -kjerner istedet for olivenolje og pinjekjerner. Ernæringsmessig like greit, men bedre smak av sistnevnte. Baconet steker jeg i teflonpanne ute fett, bruker en baconvariant med mye kjøtt på. En lettere utgave av retten kan du lage med røkt skinke istedetfor bacon.

Skrevet

Takk for tips, jeg er ikke vrang i matveien, men wok og pasta står ikke høyt på lista,,

Skrevet

Lag en god gryterett og frys ned restene i porsjonspakninger, greit å ta fram når du har dårlig tid. Det samme gjelder mat som kjøttkaker, lasagne, supper osv. Lag en stor porsjon og frys ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...