Gå til innhold

Hyperremisis med nr 2 og ny jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 16 og startet i ny jobb 01.07. visste ikke at jeg var gravid da jeg takket ja. Hadde hyperremisis sist svangerskap (2 år siden) og gikk ned fra 56 kg til 49.. Er 160 høy. denne gangen har jeg gått ned 3 kg og er ekstremt dårlig,men siden jobben kun er et vikariat og jeg svært gjerne vil ha jobb etter permisjonen presser jeg med til å gå.

jeg har ufattelig dårlig samvittighet for barn nr 1, fordi jeg ikke klarer å være aktiv og jeg merker hun foretrekker pappaen sin.  Jeg har henne mye alene , og en sjelden gang hvis pappen er ute med henne får jeg dårlig samvittighet..Jeg gråter og er mye lei meg, det er jo heller ikke bra.. 

sykemld er uaktuelt, da det er drømmejobben og jeg ikke vil "miste " sjansen til å få fast..

hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: c8641...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo ikke bra å presse seg slik.Helsen må gå foran jobb.Jeg ville snakket med sjefen og sagt det som det var.En oppegående sjef vil ha forståelse for din situasjon og ikke bruke dette mot deg.Og hvis du blir så syk at du ikke klarer å jobbe,så vil du jo til slutt ende opp med sykmelding uansett.

Anonymkode: a5821...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo ingenting å si at datteren deres foretrekker far akkurat nå? Det er jo kanskje egentlig bare bra?

Om sykmelding er helt uaktuelt så må du nesten bare stå i det og la far ta over mange av pliktene hjemme.

Og ja, som brukeren under meg nevner; kvalmestillende er nesten et must! 

Endret av Salmonella
Legg til
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: c8641...b0c

Du kan gå til legen din og få resept på kvalmestillende medisiner.
Det er en liten sjanse for at medisinen kan påvirke fosteret, men en venninne som har hatt hyperemesis i begge sine svangerskap, sa det var gull verd i det andre. Hun valgte bort medisin i det første svangerskapet og var grisedårlig i ni måneder.
Da hun fikk tilbud om å få kvalmestillende i det andre svangerskapet, takket hun ja.
Hun gikk da fra å ligge på sofan og spy hele dagen, til å være bare kvalm, men funksjonell og oppegående nok til å jobbe halvt de siste tre månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...