AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Hei. Har aldri hatt noen form for prevensjon før. Jeg er litt redd for disse prevensjonsmidlene som har østrogen i seg. Jeg har ikke noen i nærmeste familie (foreldre eller søsken) som har hatt blodpropp, hjerteinfarkt eller hjerneslag, men både mormor og morfar hadde hjerteinfarkt (morfar døde av det), mens mamma har problemer med hjertet (rytmeforstyrrelser - fått pacemaker nå). Det er vel også et gen man kan ha uten å vite det, som gjør at risikoen for blodpropp er større... Det jeg lurer på, er om man kan be om blodprøve for å sjekke om man har større risiko for blodpropp, selv om man ikke har foreldre/søsken som har hatt blodpropp/hjerteinfarkt/hjerneslag? Jeg har lyst til å begynne med p-plaster, og det skal visst ha mindre doser med østrogen enn p-piller. Anonymkode: 599da...dea
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Hva med kobberspiral isteden? Det er hormonfritt. Anonymkode: e0ed4...081 1
MapleSirup Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Snakk med legen din Hun eller han vil rettlede deg. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå