Gravity Skrevet 10. september 2017 #1 Skrevet 10. september 2017 Jeg får vondt i magen og luftsmerter av bukselinninger, med mindre buksene er veldig low waist. Helt vanlige jeans med normal waist er ubehagelige. Det handler ikke om feil størrelse, men om plasseringen av linningen. Jeg har flat mage, men føler likevel buksene klemmer på tarmene og gir meg vondt. Liker best bukser hvor linningen går helt nede ved hoftene. Er det noen andre som har det sånn? High waist-bukser a la 90-tallet kommer jeg ikke til å bruke. Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i low waist bukser? Finnes nesten ikke lenger . 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #2 Skrevet 10. september 2017 Jeg har det likedan, og går derfor kun i tights som ikke strammer noen steder. Man får også kjøpt tights som ser ut som jeans. Anonymkode: b8a0f...2de
Gjest Cocosa Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Har alltid vondt i magen av bukser. Uansett
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Både Carlings og weekday har low fit jeans Anonymkode: 175f8...57b 1
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har det likedan, og går derfor kun i tights som ikke strammer noen steder. Man får også kjøpt tights som ser ut som jeans. Anonymkode: b8a0f...2de Jeg kler ikke så godt tights-og-tunika-looken og er litt for gammel til å gå rundt med tights og kortere overdeler.... 3 minutes ago, Cocosa said: Har alltid vondt i magen av bukser. Uansett Kjipt altså . For min del er det linningen som er problemet, og har heldigvis noen bukser som fungerer. Dessverre veldig mange som ikke fungerer. 2 minutes ago, AnonymBruker said: Både Carlings og weekday har low fit jeans Anonymkode: 175f8...57b Takk for svar! Har brukt Ebba jeans fra ONLY, de passer veldig fint i midjen, men er boot cut og jeg trenger liksom ikke flere av den typen. Ellers har jeg noen fantastiske svarte bukser fra BikBok som har verdens mest elatiske linning. Men da den begynte å falme gikk jeg og kjøpte en helt maken - men den hadde annerledes linning, selv om det var identisk modell . Lurer nesten på om den første hadde en eller annen produsjonsfeil.... 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Det er jo egentlig svært unaturlig å ha noe som strammer rundt magen eller midjen. Hva med å kjøpe bukser som er mer romslige i livet og å bruke bukseseler? Anonymkode: b8a0f...2de 2
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Det er jo egentlig svært unaturlig å ha noe som strammer rundt magen eller midjen. Hva med å kjøpe bukser som er mer romslige i livet og å bruke bukseseler? Anonymkode: b8a0f...2de Ikke helt min stil. Er veldig glad i jeans og fortsetter gjerne å bruke det, men må lete etter noen som har riktig passform rundt midjen. 2000-tallet var gullalderen i så måte . Men med årene har buksemidjene krøpet oppover og oppover. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 22 minutter siden, Gravity skrev: Jeg får vondt i magen og luftsmerter av bukselinninger, med mindre buksene er veldig low waist. Helt vanlige jeans med normal waist er ubehagelige. Det handler ikke om feil størrelse, men om plasseringen av linningen. Jeg har flat mage, men føler likevel buksene klemmer på tarmene og gir meg vondt. Liker best bukser hvor linningen går helt nede ved hoftene. Er det noen andre som har det sånn? High waist-bukser a la 90-tallet kommer jeg ikke til å bruke. Noen som har tips til hvor jeg kan få tak i low waist bukser? Finnes nesten ikke lenger . Før du skylder på buksene så synes jeg du skal få sjekket magen din av en lege. Anonymkode: ca713...9a3
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #9 Skrevet 10. september 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Før du skylder på buksene så synes jeg du skal få sjekket magen din av en lege. Anonymkode: ca713...9a3 Det er ikke noe galt med magen min. Og det ville vært veldig rart om jeg hadde en magesykdom som kun ble trigget av visse bukselinninger. Det er jo litt som AB skriver over her, det er ganske unaturlig å ha på seg noe som strammer rundt magen, og noen har vel mer sensitive tarmer enn andre. Jeg får luftsmerter av linningpress, og det er sjelden et sykdomstegn. 2
Gjest Ingenting2 Skrevet 10. september 2017 #10 Skrevet 10. september 2017 Jeg blir sånn av belter eller high-waist og også noen skjørt. Så forstår veldig godt hva du mener. Det er akkurat som noe på innsiden får et press det ikke skal ha. Jeg bruker jeans som har såkalt "normal waist" eller lavere, i motsetning til deg altså. Men kan jo hende de sitter annerledes på oss? Jeg har "høye" hoftekammer, så jeg har såkalte lange ben, dermed sitter sikkert linningen annerledes på meg enn på de som har kortere ben etc. Jeg bruker aldri belte lenger, men kunne gjøre det før. Jeg har ikke spesielt stor mage selv, men vet jo at den forandrer seg i løpet av dagen og noen bukser blir ubehagelige i løpet av dagen faktisk. Har noen varianter som er fine hele dagen, en av disse er en herremodell fra Levis Jeg tror vi opplever dette basert på vår anatomi, og folk er bygd så forskjellig så det som passer for noen passer ikke for andre osv. Det betyr ikke at det er noe galt med oss, tror og håper jeg
Gjest Ingenting2 Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo egentlig svært unaturlig å ha noe som strammer rundt magen eller midjen. Hva med å kjøpe bukser som er mer romslige i livet og å bruke bukseseler? Anonymkode: b8a0f...2de Veldig enig. Denne trenden med waist trainer som Kardashians har frontet er jo direkte skadelig. Kjenner det gjør vondt bare av å se bilder som dette. Unormalt press.
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #12 Skrevet 10. september 2017 1 minute ago, canacas said: Jeg blir sånn av belter eller high-waist og også noen skjørt. Så forstår veldig godt hva du mener. Det er akkurat som noe på innsiden får et press det ikke skal ha. Jeg bruker jeans som har såkalt "normal waist" eller lavere, i motsetning til deg altså. Men kan jo hende de sitter annerledes på oss? Jeg har "høye" hoftekammer, så jeg har såkalte lange ben, dermed sitter sikkert linningen annerledes på meg enn på de som har kortere ben etc. Jeg bruker aldri belte lenger, men kunne gjøre det før. Jeg har ikke spesielt stor mage selv, men vet jo at den forandrer seg i løpet av dagen og noen bukser blir ubehagelige i løpet av dagen faktisk. Har noen varianter som er fine hele dagen, en av disse er en herremodell fra Levis Jeg tror vi opplever dette basert på vår anatomi, og folk er bygd så forskjellig så det som passer for noen passer ikke for andre osv. Det betyr ikke at det er noe galt med oss, tror og håper jeg Enig med deg. Jeg har både korte bein og kort midje, er kanskje derfor normal waist føles så høye hos meg. 1
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #13 Skrevet 10. september 2017 1 minute ago, canacas said: Veldig enig. Denne trenden med waist trainer som Kardashians har frontet er jo direkte skadelig. Kjenner det gjør vondt bare av å se bilder som dette. Unormalt press. Å herregud. Det er jo rett tilbake til korsett-tiden. Fin måte å undertrykke kvinner.... Oksygenmangel og fordøyelsesbesvær! 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #14 Skrevet 10. september 2017 Jeg har noen fra H&M som er "super low waist". Er ikke lenge siden jeg kjøpte dem heller Anonymkode: 99d2a...a33 1
Gjest Ingenting2 Skrevet 10. september 2017 #15 Skrevet 10. september 2017 Akkurat nå, Gravity skrev: Å herregud. Det er jo rett tilbake til korsett-tiden. Fin måte å undertrykke kvinner.... Oksygenmangel og fordøyelsesbesvær! Men du får jo så fin og smal midje.... Faren ved slike korsetter er jo det unaturlige presset på indre organer, og det er også det jeg tenker når jeg kjenner press fra andre klær, spesielt trange klær eller høye linninger på bukser og skjørt. Da dropper jeg heller bruke de, for jeg vil ikke ødelegge noe på innsiden, og ikke syns jeg det er særlig å bruke klær som gjør vondt eller gir ubehag. Tror vi bare må finne det som passer, uten ubehag. Det er liksom ikke så mye man får gjort. Jeg kan feks ikke bruke Doc Martens sko (null tress) fordi jeg har for høy vrist på foten. Sånn er det bare. Jeg presser ikke foten ned, kun for å ha skoen. Da finner jeg heller noe som faktisk passer. Jeg tenker litt på samme måte med klær. Er det ubehagelig er det ikke for meg.
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #16 Skrevet 10. september 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har noen fra H&M som er "super low waist". Er ikke lenge siden jeg kjøpte dem heller Anonymkode: 99d2a...a33 Skal sjekke ut! Har noen andre fra HM som jeg synes har så dårlig "holdbarhet" i fasongen, de blir slaskete med en gang. Hvordan er dine? 1
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #17 Skrevet 10. september 2017 1 minute ago, canacas said: Men du får jo så fin og smal midje.... Faren ved slike korsetter er jo det unaturlige presset på indre organer, og det er også det jeg tenker når jeg kjenner press fra andre klær, spesielt trange klær eller høye linninger på bukser og skjørt. Da dropper jeg heller bruke de, for jeg vil ikke ødelegge noe på innsiden, og ikke syns jeg det er særlig å bruke klær som gjør vondt eller gir ubehag. Tror vi bare må finne det som passer, uten ubehag. Det er liksom ikke så mye man får gjort. Jeg kan feks ikke bruke Doc Martens sko (null tress) fordi jeg har for høy vrist på foten. Sånn er det bare. Jeg presser ikke foten ned, kun for å ha skoen. Da finner jeg heller noe som faktisk passer. Jeg tenker litt på samme måte med klær. Er det ubehagelig er det ikke for meg. Ja, enig. Det er mange ting som ikke passer til alle, og som enkelte bare må la være å bruke. Jeg tror ikke det er direkte skadelig for meg å gå med linninger som strammer, men det er uansett veldig ubehagelig, og jeg er ikke interessert i å lide. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #18 Skrevet 10. september 2017 Bruk mamma-bukser med strikk i linningen. Anonymkode: 580ea...925 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #19 Skrevet 10. september 2017 Støtter forslaget om mamma-jeans. Du behøver ikke kjøpe de med magebånd, det finnes også med strikk i linningen og de er lave Anonymkode: 61c47...d81
Gravity Skrevet 10. september 2017 Forfatter #20 Skrevet 10. september 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Støtter forslaget om mamma-jeans. Du behøver ikke kjøpe de med magebånd, det finnes også med strikk i linningen og de er lave Anonymkode: 61c47...d81 Du, det var faktisk et veldig godt forslag. Har noen ganger lengtet tilbake til tiden hvor jeg kunne gå med de magebelte-mammabuksene . De er så deilige! Kjempelav midje og det myke, gode stoffet over magen . Hvor får man tak i sånne med bare strikk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå