Gå til innhold

Hvor kjøpe billige potter og skåler til inneplanter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Plantasjen skal de ha 12-17kr per skål eller potte til inneplanter. Så man betaler fort over 30kr bare for ett sett. Urteplanter i potter selger de til gjengjeld for 19,90kr.

Jeg synes dette utstyret burde kunne fås til 2-3kr stykket. Det er kanskje urealistisk med en slik ærlig handel, men hvor får jeg dette billigere enn på hagesenter?

Anonymkode: 3389d...3b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får det ikke til 2-3 kr per potte. Det tjener absolutt ingen butikker på i det hele tatt.

Likevel kan du bruke små telysholdere dersom plantene dine er knøttsmå, ellers må du nok ty til diy 

Anonymkode: c98e9...6cc

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På Plantasjen skal de ha 12-17kr per skål eller potte til inneplanter. Så man betaler fort over 30kr bare for ett sett. Urteplanter i potter selger de til gjengjeld for 19,90kr.

Jeg synes dette utstyret burde kunne fås til 2-3kr stykket. Det er kanskje urealistisk med en slik ærlig handel, men hvor får jeg dette billigere enn på hagesenter?

Gjenbruk er tingen! Blomsterbutikker kaster ofte plastpotter når de kaster visne potteplanter. Spør på en butikk om de kan samle opp noen til deg. Ellers er det også haugevis med slike i planteavfallsdunkene på kirkegårder.

Skåler: Du kan kjøpe tefat og tallerkener i porselen hos Fretex for noen få kr

Anonymkode: 5c5fc...2c2

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plantasjen har også flerpakninger med firkantete plastpotter til en billig penge. De koster ca kr 30 eller 40 og oppover for en 15, 20, 30 eller 40 pakning med slike. Disse finnes i forskjellige str.

• Liker 1
Skrevet

Mange KASTER potter med og uten skåler. Sjekk neste gang det er vår- eller høstopprydning i borettslag i nærheten om du kan sikre deg noen. På loppemarkeder finner du nok også slikt til få kroner :jepp:

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjenbruk er tingen! Blomsterbutikker kaster ofte plastpotter når de kaster visne potteplanter. Spør på en butikk om de kan samle opp noen til deg. Ellers er det også haugevis med slike i planteavfallsdunkene på kirkegårder.

Skåler: Du kan kjøpe tefat og tallerkener i porselen hos Fretex for noen få kr

Spør også på dagligvarebutikker som selger potteplanter og/ eller urteplanter, om de kan samle opp noen slike potter til deg når de kaster visne planter :hoppe:

• Liker 2
Skrevet

Spør noen som er interessert i planter/hage. Jeg kaster dusinvis av sånne potter når jeg rydder i boder og skap. Skåler kan det være litt verre med, men bruk billige tefat/fat, som foreslått tidligere i tråden.

Anonymkode: 266cf...2c2

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spør noen som er interessert i planter/hage. Jeg kaster dusinvis av sånne potter når jeg rydder i boder og skap. Skåler kan det være litt verre med, men bruk billige tefat/fat, som foreslått tidligere i tråden.

Anonymkode: 266cf...2c2

Lurt :blomst: F.eks i en hageforening/ hagelag/ hageklubb i nærområdet. Man finner slike også gjennom FaceBook

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blomsterpotter GIES BORT :mynona:https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?q=blomsterpotte&sort=3

• Liker 3
Skrevet

Takk for mange, gode, aktive råd! 👍😘

Jeg har spurt etter kastepotter på Plantasjen, men fikk til svar at de ikke "får lov" og at jeg gjerne må kjøpe. Har en bod i kjelleren full av sånt, men jeg gir bort avleggere hele tiden - det tømmes.

Til små potter bruker jeg gjerne lokk fra Q rømme - de er fortsatt stabile saker i motsetning til de fra Tine. Til større potter skjærer jeg gjerne av nedre del av en rund Isbjørn isboks.

Men jeg får vel grave litt mer hos kirkegårder og etter ryddedugnader. 🤔 Dette er godt tenkt!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om gis bort, på facebook og finn.no? Ofte bare en liten vawk og du får fine potter. Fretex har og men der er prisene gått i taket slik at mange ting på fretex er dyrere enn nytt i butikk. Loppemarked er en annen løsning. 

Anonymkode: c3935...b3f

• Liker 1
Skrevet

Du kan også gi bort avleggere i tomme youghurtbeger/rømmebokser o.l., og dermed spare på de andre pottene. Om avleggerne skal stå en stund klipper/ skjærer du dreneringshull nede og setter et lokk el.l. til skål.

Avleggere kan også stå i drenerte yughurtbeger, med en oppskjært melkekartong eller juicekartong som skål.

Skrevet

Man kan også plante i plast (jeg tenker på avleggerne). Husk å skjære dreneringshull, og sett en skål under.

knytt sammen en liten "pose" av plast med jord inni. Lag hull til å plante i, lag dreneringshull, sett skål under.

Her er det gjort i større forhold, men jeg tenker at du kan gjøre det samme ved å lage til små poser av restplast, plast/poser som allikevel skal kastes el.l.

http://www.hagepraten.no/viewtopic.php?f=4&t=20471

Skrevet

Godteriesker (tomme) får man gratis på på dagligvareforretninger om man spør. De kan plantes i om man drenerer, eller brukes som skål, om man har avleggere/ annet i drenerte beholdere inne.

Skrevet

Man kan også plante i flasker og henge de opp ned, eller som her

rassada-v-butilke_8.jpg

Skrevet

Dette var jo stilig main-qimg-ba3c45b1cd3e50f3f84b8d7dcbf4e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...