AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #1 Del Skrevet 10. september 2017 Jeg tok lappen for over 20 år siden, så det er mulig jeg er utdatert her...men er det ikke lenger påbudt med kjørelys? Vel en tredel av bilene på våre mørke, tunneldottede Vestlandsveier her kjører enten uten lys, eller med bare tåkelys på fremme - selv om det ikke er tåke. Lyset går vel automatisk på i tunnel, men utenfor blir disse bilene mye mindre synlige. Politiet fins ikke lenger, men gjør folk bare hva de vil eller er det lov å kjøre slik? Anonymkode: 2d217...23c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 10. september 2017 #2 Del Skrevet 10. september 2017 Det stemmer at det ikke lenger er påbudt med nærlys foran og kjørelys bak. "Alle" nye biler i dag kommer med helautomatikk for dette som skrur på nærlys/baklys når det blir mørkt. På eldre biler må man skru bryteren til parklys og det er det mange som gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 10. september 2017 #3 Del Skrevet 10. september 2017 https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Trafikksikkerhet/Sikker+bil/Nyhetsarkiv/kjørelys-påbudt-i-europa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #4 Del Skrevet 10. september 2017 Haha, er det mulig? To motstridende svar innen ti minutter...men jeg tror mer på Vegvesen-innholdet enn påstanden overfor. Så neste spørsmål blir jo: Hvorfor er det ingen som følger opp de "mørke" bilene ute på veiene? Det er så mange av dem, men jeg har aldri sett politiet gjøre annet enn å måle farten på folk. Som også er uhyre sjeldent. Anonymkode: 2d217...23c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 10. september 2017 #5 Del Skrevet 10. september 2017 Spurte en i politiet hvorfor så få uten lys ble bøtelagt og svaret var at det var viktigere å stoppe råkjørere enn de som kjørte pent uten kjørelys. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 10. september 2017 #6 Del Skrevet 10. september 2017 21 minutter siden, Belima skrev: https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Trafikksikkerhet/Sikker+bil/Nyhetsarkiv/kjørelys-påbudt-i-europa DRL regnes som kjørelys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. september 2017 #7 Del Skrevet 10. september 2017 Det har aldri vært påbudt med nærlys, som kjørelys! Kravet er at det kan brukes kjøreslys som har ei 21W pære, derfor ble det montert gule lys da påbudet kom, hadde det selv på den tida. Min VW har det samme, 21W og er godkjent med det. Nærlys på i tunnell og når lysforhold tilsier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #8 Del Skrevet 10. september 2017 1 time siden, Belima skrev: Spurte en i politiet hvorfor så få uten lys ble bøtelagt og svaret var at det var viktigere å stoppe råkjørere enn de som kjørte pent uten kjørelys. Ikke at de får til dét heller...her er det turister i 50 km/t og haugevis med lokale i 100 km/t om hverandre hele sommeren. Politiet er istdf opptatt med å ikke følge opp innbrudd. :D Uansett, tullete sak i mine øyne. Biler som ikke synes før man er like ved de er imho minst like farlig som råkjørerne og tantene som kjører helt uforutsigbart. Anonymkode: 2d217...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #9 Del Skrevet 12. september 2017 Nå virker det jo som alle politiressurser blir brukt til å gjøre klart til Sykkel VM her i Bergen. Det er over 1 år siden jeg så de hadde kontroll her jeg bor. Har kjørt bil i 3 år nå i og rundt Bergen og har ikke sett kontroll på 1 år, og aldri blitt stoppet Til og med en halvdrukken alkis kunne klart bedre /skål Anonymkode: af404...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #10 Del Skrevet 12. september 2017 Bergensområdet her også. Ti år, 1 kontroll - den gangen ble hele trafikken på E16 stoppet for å fange en narkobud. Anonymkode: 2d217...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå