Gå til innhold

Er "nye landsmenn" et hatefullt uttrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde det var et hyggelig ord man kan bruke istden for andre mindre flatterende beskrivelser.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt kan oppfattes hatefullt av den som gjør seg vrang.

• Liker 4
Skrevet

Nei det er det ikke. 

Anonymkode: c68cf...73d

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke det uttrykket vi skal bruke om utlendinger som får opphold i Norge? Det er vel nøytralt, skulle jeg mene.

• Liker 2
Skrevet

Ser her at moderator har slettet en tråd angivelig på grunn av det hatefulle uttrykket "nye landsmenn". Hvordan endte det så galt i Norge? Det er vel ikke svensker i moderator-teamet?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

Er det ikke det uttrykket vi skal bruke om utlendinger som får opphold i Norge? Det er vel nøytralt, skulle jeg mene.

Ja, de er våre landsmenn og de er nye. Iallefall slik jeg har tenkt.

• Liker 1
Skrevet

Men hvem er "de unevnelige" som også mange skriver om?

Anonymkode: e5cbf...8d5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvem er "de unevnelige" som også mange skriver om?

Anonymkode: e5cbf...8d5

Lag din egen tråd!

Skrevet
1 minute ago, Arabella said:

Vet ikke hva du mener med "vi skal bruke". Men "våre nye landsmenn" brukes vel som oftest ironisk av innvandringskritiske.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Taffelost skrev:

Vet ikke hva du mener med "vi skal bruke". Men "våre nye landsmenn" brukes vel som oftest ironisk av innvandringskritiske.

Er ironi et hatefullt utrykk? 

Skrevet
15 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg trodde det var et hyggelig ord man kan bruke istden for andre mindre flatterende beskrivelser.

Det brukes ofte i en setting hvor en snakker nedlatende. Derfor kan det oppfattes som et feil utrykk. Jeg mener innvandrere er mer nøytralt.  

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Taffelost skrev:

Du sa det best.

Skrevet
Akkurat nå, GLADIATORE skrev:

Det brukes ofte i en setting hvor en snakker nedlatende. Derfor kan det oppfattes som et feil utrykk. Jeg mener innvandrere er mer nøytralt.  

Jeg synes innvandrere er mer nedsettende da.

De er jo landsmenn!

Skrevet (endret)
3 minutes ago, amativeReflection said:

Er ironi et hatefullt utrykk? 

Hatefullt vet jeg ikke, men  om ordet kun brukes ironisk av innvandringsmotstandere så er det vanskelig å si at ordet er nøytralt.

Endret av Taffelost
Skrevet
1 minutt siden, Taffelost skrev:

Det kom kanskje litt skjevt ut. Bytt det ut med "bruker".

Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Jeg synes innvandrere er mer nedsettende da.

De er jo landsmenn!

Du forsto første gangen;) Det brukes av mange - sikkert ikke alle - ofte nedlatende.

Skrevet
Akkurat nå, GLADIATORE skrev:

Du forsto første gangen;) Det brukes av mange - sikkert ikke alle - ofte nedlatende.

Geni brukes jo også slikt, er det et hatefullt uttrykk?

Skrevet (endret)

Ikke nedlatende, men lett sarkastisk. Uansett er det ikke hatefullt. Derimot er det hatefullt å slette innlegg og tråder som bruker et normalt språk, bare fordi moderator ikke liker innholdet. Det er hatefullt mot ytringsfriheten. Som er en del av menneskerettighetene. Hat mot grunnleggende menneskerettigheter.

Endret av Horten Market
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Geni brukes jo også slikt, er det et hatefullt uttrykk?

Ikke av en som latterliggjør Frank Aarebrot sin bortgang i en annen tråd. Det du skriver gir ingen mening. Sov godt. 

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, GLADIATORE skrev:

De er ikke innvandrere. De er flyktninger og asylanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...