ajarRun Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Jeg trodde det var et hyggelig ord man kan bruke istden for andre mindre flatterende beskrivelser. 1
Horten Market Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Alt kan oppfattes hatefullt av den som gjør seg vrang. 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Nei det er det ikke. Anonymkode: c68cf...73d 2
Arabella Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Er det ikke det uttrykket vi skal bruke om utlendinger som får opphold i Norge? Det er vel nøytralt, skulle jeg mene. 2
Horten Market Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Ser her at moderator har slettet en tråd angivelig på grunn av det hatefulle uttrykket "nye landsmenn". Hvordan endte det så galt i Norge? Det er vel ikke svensker i moderator-teamet? 1
ajarRun Skrevet 9. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Arabella skrev: Er det ikke det uttrykket vi skal bruke om utlendinger som får opphold i Norge? Det er vel nøytralt, skulle jeg mene. Ja, de er våre landsmenn og de er nye. Iallefall slik jeg har tenkt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 Men hvem er "de unevnelige" som også mange skriver om? Anonymkode: e5cbf...8d5
ajarRun Skrevet 9. september 2017 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvem er "de unevnelige" som også mange skriver om? Anonymkode: e5cbf...8d5 Lag din egen tråd!
Taffelost Skrevet 9. september 2017 #9 Skrevet 9. september 2017 1 minute ago, Arabella said: Er det ikke det uttrykket vi skal bruke om utlendinger som får opphold i Norge? Det er vel nøytralt, skulle jeg mene. Vet ikke hva du mener med "vi skal bruke". Men "våre nye landsmenn" brukes vel som oftest ironisk av innvandringskritiske. 2
ajarRun Skrevet 9. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Taffelost skrev: Vet ikke hva du mener med "vi skal bruke". Men "våre nye landsmenn" brukes vel som oftest ironisk av innvandringskritiske. Er ironi et hatefullt utrykk?
GLADIATORE Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 15 minutter siden, amativeReflection skrev: Jeg trodde det var et hyggelig ord man kan bruke istden for andre mindre flatterende beskrivelser. Det brukes ofte i en setting hvor en snakker nedlatende. Derfor kan det oppfattes som et feil utrykk. Jeg mener innvandrere er mer nøytralt. 2
GLADIATORE Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, Taffelost skrev: Vet ikke hva du mener med "vi skal bruke". Men "våre nye landsmenn" brukes vel som oftest ironisk av innvandringskritiske. Du sa det best.
ajarRun Skrevet 9. september 2017 Forfatter #13 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, GLADIATORE skrev: Det brukes ofte i en setting hvor en snakker nedlatende. Derfor kan det oppfattes som et feil utrykk. Jeg mener innvandrere er mer nøytralt. Jeg synes innvandrere er mer nedsettende da. De er jo landsmenn!
Taffelost Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 (endret) 3 minutes ago, amativeReflection said: Er ironi et hatefullt utrykk? Hatefullt vet jeg ikke, men om ordet kun brukes ironisk av innvandringsmotstandere så er det vanskelig å si at ordet er nøytralt. Endret 9. september 2017 av Taffelost
Arabella Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, Taffelost skrev: Vet ikke hva du mener med "vi skal bruke". Men "våre nye landsmenn" brukes vel som oftest ironisk av innvandringskritiske. Det kom kanskje litt skjevt ut. Bytt det ut med "bruker".
GLADIATORE Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Jeg synes innvandrere er mer nedsettende da. De er jo landsmenn! Du forsto første gangen;) Det brukes av mange - sikkert ikke alle - ofte nedlatende.
ajarRun Skrevet 9. september 2017 Forfatter #17 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, GLADIATORE skrev: Du forsto første gangen;) Det brukes av mange - sikkert ikke alle - ofte nedlatende. Geni brukes jo også slikt, er det et hatefullt uttrykk?
Horten Market Skrevet 9. september 2017 #18 Skrevet 9. september 2017 (endret) Ikke nedlatende, men lett sarkastisk. Uansett er det ikke hatefullt. Derimot er det hatefullt å slette innlegg og tråder som bruker et normalt språk, bare fordi moderator ikke liker innholdet. Det er hatefullt mot ytringsfriheten. Som er en del av menneskerettighetene. Hat mot grunnleggende menneskerettigheter. Endret 9. september 2017 av Horten Market 1
GLADIATORE Skrevet 9. september 2017 #19 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Geni brukes jo også slikt, er det et hatefullt uttrykk? Ikke av en som latterliggjør Frank Aarebrot sin bortgang i en annen tråd. Det du skriver gir ingen mening. Sov godt. 2
Arabella Skrevet 10. september 2017 #20 Skrevet 10. september 2017 54 minutter siden, GLADIATORE skrev: Det brukes ofte i en setting hvor en snakker nedlatende. Derfor kan det oppfattes som et feil utrykk. Jeg mener innvandrere er mer nøytralt. De er ikke innvandrere. De er flyktninger og asylanter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå