Gå til innhold

Hvorfor blir FrP sett på som så Harry?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvorfor? Hvorfor beskrives den klassiske FrP-velgeren som en Harry, alkoholisert mann i 50-årene med ølmaga, for korte bukser, hvite tennissokker og tresko? En som enten er naver som ikke gidder å jobbe eller vaktmester/driftstekniker med rørleggersprekk fordi magan drar ned buksa. En som hører på danseband og køntri og annen lavmålsmusikk. Det er da dannede menneske som stemmer FrP og! Selv om Siv var litt Harry da hun ropte morna Jens, men det har hun jo sagt at hun angrer på også. Det suste vel litt ekstra i sivet da når hun gjorde det. Dessuten hadde leppestiftkjolen dårlig innflydelse på henne. 

Anonymkode: 6aa9a...321

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du beskriver kjernevelgeren til FrP ganske bra jeg.  De få dannede er i sørgelig mindretall. 

Bortsett fra Listhaug og Solvik-Olsen er de i regjeringen en sørgelig gjeng.

Anonymkode: 2a9bc...bea

• Liker 3
Skrevet

1301138.jpg

Anonymkode: 793ad...c06

• Liker 2
Skrevet

Det er vel fordi synet på partiene reflekteres i hva slags typer man mener at er tilhengere av partiet. Media er flinke til å fremstille det slik, og partilederen kan oppfattes som veldig folkelig. Men tro meg, det er mange oppegående folk som stemmer FrP også. De snakker bare ikke så høyt om det, nødvendigvis.

• Liker 1
Gjest NotNaomi
Skrevet

Mange Frp-velgere er så..utbasunerende! Det er akkurat som om de har rett til å si og skrive akkurat hva de mener når og hvor de mener det. De blir ofte en parodi på seg selv fordi de overdriver så mye og er så pass aggressive. Det er nemlig veldig mange sv de som er. Å overdrive=parodi=harry.

Jo,det er de mer "dannede"også. Alle de som har kr i øynene og haater skatter og avgifter.

Dette er min erfaring. Men jeg liker at Frp kjemper for de eldre. Bra.

Skrevet

Fordi politiske motstandere sliter med å argumentere godt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Fordi politiske motstandere sliter med å argumentere godt.

På seg selv kjenner man andre.
(gammelt visdomsord)

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En som enten er naver som ikke gidder å jobbe

De fleste frpere er da mer villige til å jobbe enn enkelte fra andre partier, og derfor er de fleste av trygdede frpere på kortvarige ytelser, ikke uføretrygd

Anonymkode: 832d0...d60

Skrevet

Dagbladet, VG, Nrk har definert hva folk skal mene og tro i 40år.

Derfor er Frp teite, Israel slemme, Hamas og palestinere snille, Ap er best, Nrk objektive, Usa er imerialistiske, Gro er landsmoder.

Vi er alle manipulert...

Anonymkode: b98fd...eb7

• Liker 1
Skrevet

Fordi enkelte av sakene deres oppfattes som litt Harry, som oppheving av vannscooterforbud. Politikere som er litt store i kjeften og kommer med lite gjennomtenkte uttalelser(alle partier har noen slike, men den generelle oppfattelsen er vel at Frp har flere av dem enn andre partier). Den største grunnen derimot deres tilhengere som er veldig aktive i kommentarfeltet,  som forsvarer partiet sitt som om det var deres favoritt fotballag.

Anonymkode: b98cc...ca0

• Liker 3
Skrevet
On 9/10/2017 at 0:19 AM, AnonymBruker said:

Ja, hvorfor? Hvorfor beskrives den klassiske FrP-velgeren som en Harry, alkoholisert mann i 50-årene med ølmaga, for korte bukser, hvite tennissokker og tresko? En som enten er naver som ikke gidder å jobbe eller vaktmester/driftstekniker med rørleggersprekk fordi magan drar ned buksa. En som hører på danseband og køntri og annen lavmålsmusikk. Det er da dannede menneske som stemmer FrP og! Selv om Siv var litt Harry da hun ropte morna Jens, men det har hun jo sagt at hun angrer på også. Det suste vel litt ekstra i sivet da når hun gjorde det. Dessuten hadde leppestiftkjolen dårlig innflydelse på henne. 

Anonymkode: 6aa9a...321

Hvem vet.

Skrevet

Min erfaring med Frp velgere er ikke positiv, ikke kan de sakene til sitt eget parti. Så de tyr heller til å rakke ned på andre. Tar man de på feil de sier, så klikker de fullstendig. Jeg har ennå ikke klart å ha en oppegående diskusjon, med en fra Frp. Nå håper jeg virkelig det finnes en del oppegående, smarte Frp velgere og.

Jeg stemmer selv SV, og det er av Frp velgere jeg blir kalt alt mulig stygt. Mens det går helt fint å diskutere med de andre partiene, og de holder seg saklige, og diskuterer sak, og går ikke til personangrep.

Anonymkode: 4a14b...619

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring med Frp velgere er ikke positiv, ikke kan de sakene til sitt eget parti. Så de tyr heller til å rakke ned på andre. Tar man de på feil de sier, så klikker de fullstendig. Jeg har ennå ikke klart å ha en oppegående diskusjon, med en fra Frp. Nå håper jeg virkelig det finnes en del oppegående, smarte Frp velgere og.

Jeg stemmer selv SV, og det er av Frp velgere jeg blir kalt alt mulig stygt. Mens det går helt fint å diskutere med de andre partiene, og de holder seg saklige, og diskuterer sak, og går ikke til personangrep.

Frp rakker ned på andre.. det er nok motsatt, du.

Anonymkode: 96b9e...134

Gjest Kariannne
Skrevet

Når jeg tenker FrP stemmer så ser jeg for meg disse folkene som er med på Vi elsker Camping, halvfeite folk som bryr seg mest om å få kjøpt billig alkohol og bacon, som irriterer seg grønt over at vi må betale skatt for å ha en god velferdsordning, men som samtidig aldri har hatt en skikkelig jobb selv og gått på NAV. De som er bitre for at våre nye landsmenn får like mye som de selv, for alle må jo forstå at de er mer verdt en Ahmed fra Irak. De avskyr innvandring, men drar selv ned til Thailand og finner seg ei kone. De forstår lite hva som gjør at et samfunn fungerer, de forstår ikke at den gode helsehjelpen vi har her i Norge er grunnet det fine velferdssystemet vi har. Hjertesaker er lave avgifter å skatter, så de selv får nok penger å rutte med til å handle billig bacon og sprit i nabolandet. Der har du mitt bilde på en FrP'er. 

Skrevet

Fordi de er harry? Alle jeg har møtt som sier de stemmer frp har ett tunell syn, og endten har de ett problem med alkohol eller har hatt det tidligere. 

Sier ikke att alle er slik (ingen regel uten unntak), men de jeg har møtt og som skal stemme FrP er harry. 

Anonymkode: d3eda...b3b

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frp rakker ned på andre.. det er nok motsatt, du.

Anonymkode: 96b9e...134

Jeg skriver bare hva mine erfaringer er. Mener du at jeg lyver da?

Selv er jeg veldig opptatt, av at man skal ikke gå til personangrep, men skal diskutere sak, og ikke person, og ikke rakke ned på noen. For da blir det ikke noe bra diskusjon.

• Liker 2
Skrevet

FrPs partisang:

• Liker 1
Skrevet

Fordi det eneste venstre folk kan er personangrep og nedsnakking av andre. Dobbeltmoral står skrevet i panna på de.

Anonymkode: 6772d...d8f

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Kariannne skrev:

Når jeg tenker FrP stemmer så ser jeg for meg disse folkene som er med på Vi elsker Camping, halvfeite folk som bryr seg mest om å få kjøpt billig alkohol og bacon, som irriterer seg grønt over at vi må betale skatt for å ha en god velferdsordning, men som samtidig aldri har hatt en skikkelig jobb selv og gått på NAV. De som er bitre for at våre nye landsmenn får like mye som de selv, for alle må jo forstå at de er mer verdt en Ahmed fra Irak. De avskyr innvandring, men drar selv ned til Thailand og finner seg ei kone. De forstår lite hva som gjør at et samfunn fungerer, de forstår ikke at den gode helsehjelpen vi har her i Norge er grunnet det fine velferdssystemet vi har. Hjertesaker er lave avgifter å skatter, så de selv får nok penger å rutte med til å handle billig bacon og sprit i nabolandet. Der har du mitt bilde på en FrP'er. 

Spot on! 👍🏻😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...