AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Vi kranglet helt ekstremt , det toppet seg fant ut av at min kone har vært utro i over en laaaang periode det endte med banning og at når jeg ble så dritt lei alle løgnene og benektelsene fiket jeg til henne i trynet , hun endte opp med å innrømme alt og la seg på gulvet og begynte å tryggle om tilgivelse og grein høylytt , jeg driter i henne men det som gjør vondt akkuratt nå er at min 2 åring så dessverre alt og jeg tror ungen fikk det med seg , det jeg er redd for nå er , vil barnet huske dette ? Vil barnet ta skade av dette? :'( jeg er dypt bekymret og skulle helst gjort alt for at lille ikke kom i døren og så dette :'( . Hva tror dere ? Anonymkode: 4c195...52f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Og før hylekoret vil påpeke at jeg fiket til henne, hun har vært utro i 14 av 15 år vi har vært sammen/gift , selfølgelig var det sinne som utbrøt at jeg fiker til , :'( Anonymkode: 4c195...52f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Du slo kona di og spør hva vi tror? Hva jeg tror er at kona og barnet ditt bør reise på krisesenter. Spiller ingen rolle at noen har vært utro, for å slå gjør man absolutt ikke. Anonymkode: 8a54a...96d 9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Jepp, ungen kommer sikkert til å bli traumatisert. Anonymkode: bb50b...100 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du slo kona di og spør hva vi tror? Hva jeg tror er at kona og barnet ditt bør reise på krisesenter. Spiller ingen rolle at noen har vært utro, for å slå gjør man absolutt ikke. Anonymkode: 8a54a...96d Jeg fiket til hun mer som et dytt, er selfølgelig enig i at det ikke er bra , men faen heller i 14 år har jeg levd med ei som har ligget rundt , det var vondt og jævelig rett og slett . Anonymkode: 4c195...52f 10
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, ungen kommer sikkert til å bli traumatisert. Anonymkode: bb50b...100 Tror du det eller var dette ment som tull ? Jeg er faktisk veldig bekymret . Anonymkode: 4c195...52f 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 Ungen er 2 år og dette kommer han til å glemme så sant det ikke blir et mønster. Hvis han opplever igjen og igjen det samme så vil det feste seg, men dersom dere klarer å roe dere ned og gå fra hverandre uten å fortsette med skriking og slåing så går dette i glemmeboken. Så. Jeg håper dere har vett på å gå fra hverandre uten skrik og skrål og være gode foreldre for barnet deres når dere ikke har fått til å være gode kjærester. Anonymkode: 7ab21...ad2 22
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, ungen kommer sikkert til å bli traumatisert. Anonymkode: bb50b...100 Nope. Hjernen er ikke nok utviklet til at ungen kommer til å huske det. Anonymkode: 2be16...6ca 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #9 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ungen er 2 år og dette kommer han til å glemme så sant det ikke blir et mønster. Hvis han opplever igjen og igjen det samme så vil det feste seg, men dersom dere klarer å roe dere ned og gå fra hverandre uten å fortsette med skriking og slåing så går dette i glemmeboken. Så. Jeg håper dere har vett på å gå fra hverandre uten skrik og skrål og være gode foreldre for barnet deres når dere ikke har fått til å være gode kjærester. Anonymkode: 7ab21...ad2 Ja selfølgelig det er allerde brudd , og det kommer aldri til å gjenta seg , så da tror du at barnet vil glømme? Anonymkode: 4c195...52f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #10 Skrevet 9. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja selfølgelig det er allerde brudd , og det kommer aldri til å gjenta seg , så da tror du at barnet vil glømme? Anonymkode: 4c195...52f Ja, jeg tror det. Anonymkode: 7ab21...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du det eller var dette ment som tull ? Jeg er faktisk veldig bekymret . Anonymkode: 4c195...52f Sikkert det som blir samtaleemnet i barnehagen på mandag! Anonymkode: bb50b...100 1
Gjest Mass Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja selfølgelig det er allerde brudd , og det kommer aldri til å gjenta seg , så da tror du at barnet vil glømme? Anonymkode: 4c195...52f Man kan aldri rettferdiggjøre vold eller truende atferd - uansett. Du må bare ha en tanke i hodet for resten av ditt liv "neste gang går jeg vekk og roer meg ned når jeg blir så sint igjen". Når det er sagt, så forstår jeg godt at du ble så sint som du ble. 14 av 15 år.. den følelsen av at store deler av livet og nesten hele forholdet var basert på en ren løgn, den er brutal vond. Selvfølgelig utrolig dumt at barnet fikk dette med seg. Du må nok ha mye tålmodighet med barnet, og ikke gi opp, dersom det viser tegn til usikkerhet i forhold til deg nå i dagene som kommer. Viss du forholder deg som en trygg omsorgsperson for barnet videre i hele oppveksten så vil nok ikke denne enkeltopplevelsen sitte så dypt i minnet til barnet. Det er først når det blir et nønster at det blir både skadelig, traumatisk, og husket.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #13 Skrevet 9. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nope. Hjernen er ikke nok utviklet til at ungen kommer til å huske det. Anonymkode: 2be16...6ca Det er noe som varierer det. Ungen vår på fire- snart fem prater fortsatt om hendelser fra toårsalderen. Tuche! Anonymkode: bb50b...100
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er noe som varierer det. Ungen vår på fire- snart fem prater fortsatt om hendelser fra toårsalderen. Tuche! Anonymkode: bb50b...100 Det er vel fordi dere "minnet" ungen på det etter den var 3. Anonymkode: 2be16...6ca 10
Horten Market Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 Du fiket til dama på grunn av "berettiget harme". Ikke noe å klandre deg for, egentlig. Tenker vi litt etter, så er det nok kvinner som står for de fleste ørefiker. Ungen har ikke godt av å oppleve dette, det er sikkert. Det er ikke feilene vi alle gjør som skader, men det at vi ikke reparerer. Normal kjærlighet til barnet er nok til å fikse dette. Det er naturligvis heller ikke bra for barnet om kjærligheten ikke er god mellom mor og far. Men igjen, enkelthendelser betyr lite, det er den daglige opplevelsen som fester seg. 3
Morten1 Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 Jeg husker ingenting fra den alderen, så tviler på at ungen vil huske noe med mindre det gjentar seg.
GulSitron Skrevet 9. september 2017 #17 Skrevet 9. september 2017 Jeg husker da pappa ble fryktelig forbanna da jeg var 1år. Husker hva han sa, hvordan han så ut og kroppsspråket hans. Alt av den type "traumer" kan barn huske. Men nei, det er ikke greit å slå, uansett grunn (blir du overfalt er det selvfølgelig greit å handle i selvforsvar). Send kone og barn på krisesenter og en dag på "kurs" i hvordan å komme videre. Deg selv kan du Evt sende på sinnemestring og oppsøke psykolog for å få utløp for tanker og følelser rundt utroskapen. 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #18 Skrevet 9. september 2017 Avhengig av hvor språklig kompetent barnet er så vil det nok huske dette en god stund, muligens hele livet. Det er dessverre umulig å si. Det som er viktig nå er at dere forklarer barnet så godt dere kan, på en rolig måte, at dette ikke er barnets skyld og trygger barnet på at det var første og siste gang. Deretter ringer dere familievernkontoret så fort som mulig for å avtale time der, vær ærlig og få time raskt. Sørg for at barnet får hjelp hvis det er nødvendig. Jeg mener ikke å skremme deg, men vi har et barn i familien som i dag er 14 år, som hadde en traumatisk opplevelse da han var to år. Dette husker han veldig godt. Han har gjenfortalt hele hendelsen både for seg selv og andre gjentatte ganger siden han fikk språk, og dette er noe som sitter igjen. Ta det på alvor. Vær ærlige med dere selv, familievernkontoret og barnet. Ikke ærlig som i å fortelle om utroskapet, men at voksne krangler og dette skal ikke gjenta seg, dette skal ikke skje og barnet er trygg hos dere. Anonymkode: a3705...425
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #19 Skrevet 9. september 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel fordi dere "minnet" ungen på det etter den var 3. Anonymkode: 2be16...6ca Nop, barnet drar ofte frem ting som vi under oss over at det husker. Anonymkode: bb50b...100
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #20 Skrevet 9. september 2017 En husker vel ikke særlig mye fra en er to år som voksen. Iallefall ikke bevisst Men likevel er vel greia mest nå å trygge ungen her og nå. Tipper roping og skriking og mor på gulvet var vel så kjipt. Men skilsmisse vil nok toppe det igjen. Fra barnets vinkel Observer barnet ditt. Du kjenner det. Du vet om det oppfører seg anderledes enn før. Og det er jo som de andre sier det som er vanlig som er det viktigste for ungen.. Anonymkode: fec18...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå