Gjest Nybakt mor Skrevet 17. januar 2005 #1 Skrevet 17. januar 2005 Jeg fikk en nydelig sønn 14/12 med opprinnelig UL-termin 16/12. Startet min permisjon 25/11, altså 3 uker før termin. Vi har søkt om 80% dekningsgrad og permisjon i totalt 52 uker. Jeg har i tillegg 5 uker ferie på jobben så for min del vil dette bli totalt 53 uker, og 4 uker for min mann. Jeg har opplyst til Trygdekontoret at jeg tar 4 uker ferie når min mann tar sin permisjon og at jeg tar den siste ferieuken min fom 24/11-05 tom 30/11-05. Jeg hadde derfor regnet med å begynne i arbeid igjen 1/12-05. For min del virker det som om Trygdekontoret har gjort en feil siden de opplyser at jeg har fått innvilget permisjon tom 27/12-05. Hva skal jeg gjøre? Min arbeidsgiver betaler full lønn under min permisjon så det frister å bare sende en kopi til arbeidsgiver og opplyse om at jeg blir borte til 28/12 og heller skylde på ammetåken om de skulle spørre hvorfor jeg har fått innvilget mer enn 52 uker permisjon... Men så er det det med samvittigheten da.. Er det noen andre som har opplevd det samme? Hva bør jeg gjøre?
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #2 Skrevet 17. januar 2005 Det eneste moralsk og juridisk riktige er å spille med åpne kort. Det ville jeg ha gjort.
Tvilling76 Skrevet 17. januar 2005 #3 Skrevet 17. januar 2005 Det skjedde en venninne av meg for 2 år siden også. Hun ringte Trygdekontoret og der viste det seg at de hadde lagt til fedrekvoten 2 ganger...
Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #4 Skrevet 17. januar 2005 Det eneste moralsk og juridisk riktige er å spille med åpne kort. Det ville jeg ha gjort.Ja, for tro ikke at dette går helt ubemerket gjennom systemet over lengre tid. De har en lei tendens til å finne ut av slikt. Og så kan de kreve pengene tilbakebetalt i 10 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå