Gå til innhold

når du plutserlig ikke får de barna du gar sett for deg...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke og er ikke min drømmesituasjon, men når alternativet er å ikke få fler barn,blir jeg helt desperat...

ts

Anonymkode: 09ae7...c47

Hvorfor føler du at du må ha flere barn?

Anonymkode: 79016...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Maleficenta skrev:

Han visste jo ikke hvordan det ville bli å ha barn før han fikk den første. Herregud. Dessuten er det sykt å mase om en unge til allerede nå når ungen bare er 8 uker.

Jeg maser ikke, det er han som tar det opp, at han aldri skal få flere barn. For min del kunne vi latt være å snakke om dette på fler år. 

Ingen av oss visste hvordan dette skulle bli, jeg greier likevel å se barselstiden som en periode.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Maleficenta skrev:

Enig. Hva med å rette hovedfokus på barnet man allerede har. Eller i det hele tatt være talknemlug for at man i det hele tatt har fått barn.

Jeg har lest flere av dine innlegg, og mener ikke å være usensitiv ovenfor din situasjon. Jeg er selvsagt veldig glad for at vi har fått et barn, og det er ingen selvfølge.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreminhatt, å snakke om flere barn når babyen deres kun er 8 uker gammel er galskap. I babyperioden vil de færreste ha flere barn. Det er nesten 4 år mellom våre to, for å si det sånn :P Vent til det har gått noen år, så kan dere ta opp igjen diskusjonen. Forøvrig er det sunt for barn å ha søsken, men man kan jo ikke tvinge noen til å få flere barn heller. Men bare lukk den døren nå, så prøver dere å kose dere med babyen deres nå. Og få nok søvn!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært planen hele tiden, og noe jeg har ønsket hele livet. Det er ikke en beslutning jeg har kommet til nå.

Ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vært planen hele tiden, og noe jeg har ønsket hele livet. Det er ikke en beslutning jeg har kommet til nå.

Ts

Er det bare fordi det var planen, og det føles dumt at planen ødelegges?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke og er ikke min drømmesituasjon, men når alternativet er å ikke få fler barn,blir jeg helt desperat...

ts

Om du får barn med en my mann og det blit slutt, kan du ende opp med å se begge barna 50%...

Anonymkode: 7b60f...b66

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, det er rett og slett helt motsatt. Dette er planlagt og gjennomtenkt i 10 år! Min partner var enig i planen om at vi skulle få 3 barn hele tiden, helt til vi fikk nr. 1. 

Møter jeg ingen by mann, så får jeg barn på egenhånd, kjipt, men alternativet er verre.

ts

Hvorfor gikk du ikke fra han for flere år siden da? Du kan jo ikke være såå overrasket etter 10 år med venting. Har dere et bra forhold? Det virker som om det er veldig lett for deg å bare kaste han på dør hvis du ikke får viljen din. Tilfører han ikke livet ditt noe annet enn muligheten til barn? Som er verdt å bli sammen for? Det er jo litt trist. 

Anonymkode: cc1d0...a6c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja skjønner godt at det er sårt på flere plan dette her. At støttespillern din i spedbarnstida går og snakker om at han i hvert fall ikke skal ha flere barn (implisitt: denne ungen her skulle vi aldri fått) er direkte ondskapsfullt. Selv om han sikkert ikke mener det er det råttent av han å "straffe" deg for at han ikke takler ansvaret. La oss håpe han modner raskt.

Anonymkode: fa082...361

Ja, faktisk der traff du en nerve! Vi har fått verdens enkleste 'sovebaby' ( ikke at det skal spille noen rolle). Og jeg tar det litt personlig. Han er ( i mine øyne) helt perfekt, og jeg tar det nok litt personlig. 

Vår plan var hele tiden 3barn, og nå syntes han 1 barn ( mitt perfekte barn) er 'for mye'.

ts

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har alltid vært tanken og planen hele livet. Jeg hadde aldri blitt sammen med nåværende partner om han ikke hadde delt denne visjonen.

ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare fordi det var planen, og det føles dumt at planen ødelegges?

Eh, nei. 

Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ts, jeg forstår godt at dette er sårt for deg. Jeg hadde blitt utrolig såret og skuffet om min mann uoppfordret hadde gjentatt at han aldri vil ha flere barn, når han har lovet det motsatte. Skuffet, såret og forbanna. 

Men dette må dere snakke om skikkelig. Du må holde deg i skinnet, IKKE reagere ved å si at du går fra han. Det skaper IKKE dialog. Det høres ut som han misliker denne perioden, kanskje er han deprimert (fødselsdeprimerte menn kan reagere med å bli kyniske, sinte, trekke seg unna familien), og det blir da ikke bedre av at du reagerer som du gjør. 

Pust med magen. Snakk med mannen. Ikke snakk om hvorvidt dere skal ha flere barn eller ei, men snakk om hvorfor han sier slike ting, hvorfor han føler det er så viktig å poengtere det, hvor det kommer fra. Har han det ikke godt? 

Diskusjonen om flere barn er umulig å ta når barnet er 8 uker. Ting endrer seg sååå mye. Når barnet får mer personlighet ser man kanskje mer ønsket om et søsken. 

Men bare pust, TS. Prøv å være sterk for mannen din nå, kanskje trenger han støtte og hjelp. Du har alt å vinne på å være rasjonell nå. Du har det uansett ikke travelt NÅ, det er jo ikke slik at du uansett skal ut og bli gravid NÅ. Men mannen din kommer ikke til å få lyst på barn hvis du skyver han vekk, og hvis det er en depresjon på gang, eller han bare er veldig sliten, så må han bli tatt på alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken del av: det er ingen selvfølge å bli gravid når en er over 35 er det dere menn ikke forstår? Vente noen år? Hun vil nok være steril 6mnd til et år nå pga fødsel/amming. Og fort 37 når hun er klar til å prøve igjen. De har ikke "noen år" som mannen kan bruke for "å bli klar" (bullshit anyway: menn blir aldri klar for noe som helst). Hvem sier at hun skal gå bak ryggen hans? un kan jo bare si at når han sal gjøre som han vil, så gjør hun det også. Rettferdig det. 

Anonymkode: 7fbe1...55d

Det er ikke mannen sin feil. Ts kunne da planlagt bedre og fått barn langt før hun fikk det . Nå er hun allerede i klemme og kan ikke stille ultimatum til mannen når det er hennes egen feil de sitter i saksa. Ilke mannens feil at ts fikk barn då sent og ikke har planlagt sammen ang barn

Anonymkode: f7d1c...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, faktisk der traff du en nerve! Vi har fått verdens enkleste 'sovebaby' ( ikke at det skal spille noen rolle). Og jeg tar det litt personlig. Han er ( i mine øyne) helt perfekt, og jeg tar det nok litt personlig. 

Vår plan var hele tiden 3barn, og nå syntes han 1 barn ( mitt perfekte barn) er 'for mye'.

ts

Skjønner veldig, veldig godt at det er vondt. Kanskje dere burde få snakke med noen? 

Syns det er rart at så få av dere andre som svarer ikke ser hvor stygg denne mannen egentlig er mot en nybakt mor. Derfor jeg mistenker depresjon (trenger ikke være det, men det er ikke utelukket). 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det personen over sa!! Ingen hadde reagert på en kvinne som åtte uker etter fødsel sa nei til flere barn, det er mange måneder å ombestemme seg på. Fokuser på forholdet mellom far og barnet dere har, betyr ikke det barnet mer enn din plan om flere barn?

Har du tenkt på hvordan hormonene som raser i kroppen påvirker både deg og hverdagen deres? Hvordan mannen kan føle at du er en annen i tillegg til omveltningen det er å få barn?

Du føler at det haster pga alder, men om planen var tre barn burde dere vel uansett startet litt før...

La det ligge frem til jul og ta det opp igjen, og fokuser heller på far/barn relasjon så far faktisk får en relasjon til barnet som er der!

Anonymkode: 09978...944

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du får barn med en my mann og det blit slutt, kan du ende opp med å se begge barna 50%...

Anonymkode: 7b60f...b66

Jeg vil heller ha barn jeg ser 50%, enn ingen barn.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gikk du ikke fra han for flere år siden da? Du kan jo ikke være såå overrasket etter 10 år med venting. Har dere et bra forhold? Det virker som om det er veldig lett for deg å bare kaste han på dør hvis du ikke får viljen din. Tilfører han ikke livet ditt noe annet enn muligheten til barn? Som er verdt å bli sammen for? Det er jo litt trist. 

Anonymkode: cc1d0...a6c

Vi har et veldig bra forhold og nettopp derfor trodde jeg på han da han sa han ikke var klar helt enda, men hadde lyst å få mange barn med meg. 

Han tilfører livet mitt helt utrolig masse, og jeg elsker han nesten like nye som sønnen vår, men når han nå har fått det for seg at han ikke skal ha fler barn så må jeg være ærlig å si at det er et valg jeg ikke kan leve med. 

Ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vært ufrivilig barnløs!!!!

flere par får ikke et barn en gang, og kunne gitt alt i verden for å i det hele tatt få et! Din nyfødte baby er 8uker!!! Gjentar, 8 uker!!! Du burde vært overlykkelig nå og dele de følelsene med mannen din og bli vandt med ny hverdag. Og du sutrer fordi at mannen ikke vil ha flere barn...... Blir helt stum jeg. Hvis du kunne gått ifra mannen din for å få flere barn, og kunne gjort dette mot ditt barn så er du en rein egoist! Bare fordi som du sier DU vil ha flere barn...

livet handler ikke bare om barn. Livet handler også om ekte kjærlighet. Om du kunne gått ifra mannen din for dette, så er ikke det ekte kjærlighet dere deler.. Stakkars mann sier nå jeg! 

Anonymkode: 8555e...6ef

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Sisti skrev:

Vet du ts, jeg forstår godt at dette er sårt for deg. Jeg hadde blitt utrolig såret og skuffet om min mann uoppfordret hadde gjentatt at han aldri vil ha flere barn, når han har lovet det motsatte. Skuffet, såret og forbanna. 

Men dette må dere snakke om skikkelig. Du må holde deg i skinnet, IKKE reagere ved å si at du går fra han. Det skaper IKKE dialog. Det høres ut som han misliker denne perioden, kanskje er han deprimert (fødselsdeprimerte menn kan reagere med å bli kyniske, sinte, trekke seg unna familien), og det blir da ikke bedre av at du reagerer som du gjør. 

Pust med magen. Snakk med mannen. Ikke snakk om hvorvidt dere skal ha flere barn eller ei, men snakk om hvorfor han sier slike ting, hvorfor han føler det er så viktig å poengtere det, hvor det kommer fra. Har han det ikke godt? 

Diskusjonen om flere barn er umulig å ta når barnet er 8 uker. Ting endrer seg sååå mye. Når barnet får mer personlighet ser man kanskje mer ønsket om et søsken. 

Men bare pust, TS. Prøv å være sterk for mannen din nå, kanskje trenger han støtte og hjelp. Du har alt å vinne på å være rasjonell nå. Du har det uansett ikke travelt NÅ, det er jo ikke slik at du uansett skal ut og bli gravid NÅ. Men mannen din kommer ikke til å få lyst på barn hvis du skyver han vekk, og hvis det er en depresjon på gang, eller han bare er veldig sliten, så må han bli tatt på alvor. 

Takk for trådens ( kanskje første) gode tips. Han er nok i sjokk og jeg ganske hormonell. Det jeg har vansker med å forstå er at han ikke greier å se at dette er midlertidig. Det er beintøft nå ( selv med en enkel baby), men det må da for F. Gå Ann å skjønne det?! Voksne mennesker skjønner at varselstoden går over og at ting blir bedre? 

Ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er jo det jeg sier... barn er viktigere, selv om jeg elsker mannen min og ikke vil bytte gan ut, så føler jeg meg tvunget :( 

Man elsker barna, og er glad i mannen. Noe annet er løgn eller galskap

Anonymkode: 1c4af...074

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...