Gå til innhold

når du plutserlig ikke får de barna du gar sett for deg...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har sympati for deg jeg, TS. Du har ventet på at han skal bli klar for de 3 barna dere var enige om i 10 år, og nå går han rundt og proklamerer at han aldri skal ha flere barn mens deres nyfødte er 8 uker. Jeg hadde blitt dritsur. Og jeg verken har eller skal ha barn selv.

Anonymkode: 082cc...b2f

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

8 uker. Du er i hormontåka og han er i sjokkfasen. Dere tar det å bli foreldere forskjellig. En typisk ting som kan splitte ett par

Jeg syns du eskalerer ting. Lager drama. Støve har ikke lagt seg på ungen ennå og tipper ingen av dere er helt rasjonelle for tiden.Hør hva han sier om noen mnder. Tipper han bare har det tøft. 

Du står du helt fritt til å velge som alle andre. Men støtte til en sånn avgjørelse akkurat nå får du  ikke herfra. 8 uker...

Anonymkode: 5974c...0af

Jeg hadde ikke eskalert noe om han ikke hadde sagt hver dag at 'jeg  aldri noen gang skal  ha barn igjen'. Beklager om jeg har lite sympati med at han har det tøft, når jeg har gått gravid i 9 mnd. Trykket ut ungen, har sovet 2 timer i døgnet de siste ukene, og likevel greier å ha hodet såpass med meg at jeg skjønner at dette kun er en fase.

ts

Anonymkode: 09ae7...c47

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er jo det jeg sier... barn er viktigere, selv om jeg elsker mannen min og ikke vil bytte gan ut, så føler jeg meg tvunget :( 

Hva med barnet du allerede har? Ser ikke du reflekterer noe rundt det. 

Og - hva om du ikke finner ny mann, eller blir gravid igjen? 

Anonymkode: 8c714...660

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVORFOR IKKE FOKUSERE PÅ DEN SOM ER 8 UKER NÅ I STEDET?, DU FÅR JO IKKE GJORT NOE MED DETTE NÅ UANSETT, FOKUSER HELLER PÅ DEN NYFØDTE NÅ, OG TA DET SENERE.

Anonymkode: 79016...9d2

HAN er den som tar det opp og skal gni det inn hos meg at jeg ALDRI skal få et nytt barn. Jeg er ikke den som har behov for å ta denne samtalen nå.

ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hadde du sagt det samme om det var kvinnen som ikke ville ha flere barn?

Dersom mannen var den som var villig til å gå gravid i 9 måneder, føde på nytt og amme igjen, mens kvinnen nektet, ja da hadde jeg sagt akkurat det samme. Er det kvinnen som ikke ønsker flere barn er det flere premisser som spiller inn i og med at biologien tross alt er forskjellig, men forutsatt at det ikke var svangerskaps/fødselsproblematikk som lå bak mener jeg bestemt at det ikke er fair å gå tilbake på en enighet om å få flere barn. Selv ville jeg heller hatt ingen barn enn enebarn.

Ts:

Baby er 8 uker. Du har en haug med hormoner som raser rundt og alt er nytt for mannen din. Ha tro på at dere kommer til enighet i fremtiden og ikke stress med dette her. Prøv å kose deg med barnet du har fått, du får ikke denne tiden igjen!

Anonymkode: fa082...361

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke eskalert noe om han ikke hadde sagt hver dag at 'jeg  aldri noen gang skal  ha barn igjen'. Beklager om jeg har lite sympati med at han har det tøft, når jeg har gått gravid i 9 mnd. Trykket ut ungen, har sovet 2 timer i døgnet de siste ukene, og likevel greier å ha hodet såpass med meg at jeg skjønner at dette kun er en fase.

ts

Spot on. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, *nordby* skrev:

Men, hvis du blir alenemor har du bare barna dine 50% av tiden (de aller fleste ender opp med den løsningen)!! Vil du være lykkelig da? Stakkars barn som må pendle grunnet at mor MÅTTE ha flere barn.. du er dessverre fryktelig egoistisk som velger ut fra DITT behov,og ikke BARNETS. 

Det vil jeg jo ikke, om jeg blir tvunget til å 'lage barn på egenhånd' vil jeg jo ha barnet 100%. Kjipt å måtte samarbeide med eksem om vårt nåværende barn, men deg Jan ikke sammenlignes med å ikke få fler barn. 

Ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, er jo det jeg sier... barn er viktigere, selv om jeg elsker mannen min og ikke vil bytte gan ut, så føler jeg meg tvunget :( 

Dette virker lite gjennomtenkt og ganske desperat. Hvis du da går fra mannen din fordi du ønsker å få flere barn.. Hvordan kan du vite at du bare finner en ny mann med en gang? For de fleste er det ganske vanskelig å finne en partner, det kan gå flere år før du møter en ny mann. Jeg er singel og kan love deg at bra menn ikke bare dukker opp når du knipser. Og hva om du møter en ny, som ikke vil ha barn med en gang, eller i det hele tatt? Dette kan du jo kaste bort flere år på. Hvordan skal du løse det?

Du vil jo også miste en del av omsorgen for barnet du har nå om det blir samlivsbrudd. Er det virkelig verdt å miste 50 % samværsrett for barnet ditt for et barn du kanskje ikke får uansett??? Jeg klarer bare ikke å forstå tankegangen din her..

Anonymkode: cc1d0...a6c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, AnonymBruker said:

8 uker. 

Ts

Barnet er 8 uker? Vet du hva, ikke snakk om dette nå, finn noe annet å bruke energien på. Selvsagt skal han aldri ha et barn til nå.

Anonymkode: 503f5...222

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg jo ikke, om jeg blir tvunget til å 'lage barn på egenhånd' vil jeg jo ha barnet 100%. Kjipt å måtte samarbeide med eksem om vårt nåværende barn, men deg Jan ikke sammenlignes med å ikke få fler barn. 

Ts

Så at du får delt omsorg for barnet som ER her, er kjipt, men du får tross alt 100 % omsorg for er barn som ikke engang eksisterer eller med sikkerhet kommer til å eksistere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke være at Han har fått litt sjokk av spedbarn og ikke klarer å se at ting blir lettere? Da det blir lettere. Og det trenger ikke være mange mnd til så kanskje han klarer å få samme ønske igjen? 

Jeg og mannen min hadde heller ikke særlig lyst på nr 2 da baby var 8 uker. Men ett par måneder senere var lysten der igjen. Par mnd senere der igjen ble jeg gravid. 

Ønsker også tre barn. Men nå som baby nr 2 har kommet og er 9 uker er ikke lysten der. Men jeg vet at det kan snu. 

Anonymkode: 48625...ad2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette virker lite gjennomtenkt og ganske desperat. Hvis du da går fra mannen din fordi du ønsker å få flere barn.. Hvordan kan du vite at du bare finner en ny mann med en gang? For de fleste er det ganske vanskelig å finne en partner, det kan gå flere år før du møter en ny mann. Jeg er singel og kan love deg at bra menn ikke bare dukker opp når du knipser. Og hva om du møter en ny, som ikke vil ha barn med en gang, eller i det hele tatt? Dette kan du jo kaste bort flere år på. Hvordan skal du løse det?

Du vil jo også miste en del av omsorgen for barnet du har nå om det blir samlivsbrudd. Er det virkelig verdt å miste 50 % samværsrett for barnet ditt for et barn du kanskje ikke får uansett??? Jeg klarer bare ikke å forstå tankegangen din her..

Anonymkode: cc1d0...a6c

Nei, det er rett og slett helt motsatt. Dette er planlagt og gjennomtenkt i 10 år! Min partner var enig i planen om at vi skulle få 3 barn hele tiden, helt til vi fikk nr. 1. 

Møter jeg ingen by mann, så får jeg barn på egenhånd, kjipt, men alternativet er verre.

ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Det må være ammetåka som snakker. Du kan ikke være seriøs. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom mannen var den som var villig til å gå gravid i 9 måneder, føde på nytt og amme igjen, mens kvinnen nektet, ja da hadde jeg sagt akkurat det samme. Er det kvinnen som ikke ønsker flere barn er det flere premisser som spiller inn i og med at biologien tross alt er forskjellig, men forutsatt at det ikke var svangerskaps/fødselsproblematikk som lå bak mener jeg bestemt at det ikke er fair å gå tilbake på en enighet om å få flere barn. Selv ville jeg heller hatt ingen barn enn enebarn.

Ts:

Baby er 8 uker. Du har en haug med hormoner som raser rundt og alt er nytt for mannen din. Ha tro på at dere kommer til enighet i fremtiden og ikke stress med dette her. Prøv å kose deg med barnet du har fått, du får ikke denne tiden igjen!

Uansett er det ikke rett å tvinge på noen barn mot deres vilje eller gjøre sitt førsye barn til skillsmissebarn fordi man på død og liv må ha flere barn. Blir ikke det samme å være halvsøsken som ses 50% av tiden som å være helsøsken som bor sammen hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Det må være ammetåka som snakker. Du kan ikke være seriøs. 

Artig at det er JEG som er i 'ammetåka' når HAN er den som går tilbake på sine løfter.  Godt å ha noe å skylde på da...

ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er rett og slett helt motsatt. Dette er planlagt og gjennomtenkt i 10 år! Min partner var enig i planen om at vi skulle få 3 barn hele tiden, helt til vi fikk nr. 1. 

Møter jeg ingen by mann, så får jeg barn på egenhånd, kjipt, men alternativet er verre.

ts

Det er ikke bare å legge inn en bestilling hos storken. 

Det er litt utenom min fatteevne at man kan sitte som nybakt mamma til en 8 uker gammel baby og allerede planlegge en fremtid hvor man får se barnet 50 %. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig at det er JEG som er i 'ammetåka' når HAN er den som går tilbake på sine løfter.  Godt å ha noe å skylde på da...

ts

Han visste jo ikke hvordan det ville bli å ha barn før han fikk den første. Herregud. Dessuten er det sykt å mase om en unge til allerede nå når ungen bare er 8 uker.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt utenom min fatteevne at man kan sitte som nybakt mamma til en 8 uker gammel baby og allerede planlegge en fremtid hvor man får se barnet 50 %. 

Enig. Hva med å rette hovedfokus på barnet man allerede har. Eller i det hele tatt være talknemlug for at man i det hele tatt har fått barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke og er ikke min drømmesituasjon, men når alternativet er å ikke få fler barn,blir jeg helt desperat...

ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts

Ja skjønner godt at det er sårt på flere plan dette her. At støttespillern din i spedbarnstida går og snakker om at han i hvert fall ikke skal ha flere barn (implisitt: denne ungen her skulle vi aldri fått) er direkte ondskapsfullt. Selv om han sikkert ikke mener det er det råttent av han å "straffe" deg for at han ikke takler ansvaret. La oss håpe han modner raskt.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...