Gå til innhold

Jeg har ikke fått pakken fra utestengt bruker fra Finn.no. Hva gjør jeg nå??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hsr handlet mye fra Finn oppigjennom og har bare gode opplevelser, men måtte så klart rote meg bort i en useriøs selger! 🙄 For 2 uker siden, så kjøpte jeg en genser fra en selger til 550 kr. Hun sa hun skulle sende pakken på mandagen, men har enda ikke fått pakken! Pluss hun er nå utestengt.

Så hva fanden gjør jeg nå?? Jeg husker ikke en gang navnet på brukeren. Utrolig kjipt! :( Tipper det er folk som har klaget på henne siden hun er utestengt.

Anonymkode: af5cd...851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting? Du har jo ikke betalt ennå.

Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

:klo:

Man betaler vel stort sett alltid på forskudd?

Anonymkode: 520c8...f0c

• Liker 2
Skrevet

Kjøp fra et annet sted? Antar du ikke er komplett idiot og har forskuddsbetalt uten å ha en eller annet for for betaligsgaranti. 

Anonymkode: 6ebaf...3af

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg har betalt på forhånd. Trodde det var vanlig. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hsr handlet mye fra Finn oppigjennom og har bare gode opplevelser, men måtte så klart rote meg bort i en useriøs selger! 🙄 For 2 uker siden, så kjøpte jeg en genser fra en selger til 550 kr. Hun sa hun skulle sende pakken på mandagen, men har enda ikke fått pakken! Pluss hun er nå utestengt.

Så hva fanden gjør jeg nå?? Jeg husker ikke en gang navnet på brukeren. Utrolig kjipt! :( Tipper det er folk som har klaget på henne siden hun er utestengt.

Du kontakter finn og forklarer situasjonen. Du har da vel betalingsinformasjon til selger? Hvis ikke så ligger dette i finn sitt system. 

Anonymkode: c358c...df3

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kontakter finn og forklarer situasjonen. Du har da vel betalingsinformasjon til selger? Hvis ikke så ligger dette i finn sitt system. 

Ok takk for svar :)

Skrevet
55 minutes ago, AnonymBruker said:

Dersom dette var vanlig, hvorfor har da Finn betalingsgaranti?

Anonymkode: bf2f5...fb8

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har de gjenopprettet den?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:klo:

Man betaler vel stort sett alltid på forskudd?

Bruker enten oppkrav eller betalingsgaranti.

Vanlig for svindlere iallefall.

Skrevet

Den betalingsgarantien er ikke vedt bryet å benytte seg av. Den er nemlig ingen garanti. Betal med kredittkort og ha sikkerheten mot svindel kortene gir som en billig forsikring mot svindel.

30 minutter siden, amativeReflection skrev:

Vanlig for svindlere iallefall.

Det er absolutt ikke vanlig for svindlere. Det er helt vanlig å betale enten på forhånd for både varene og frakten når varer må sendes og man ikke vil betale for oppkrav. (Jeg har både kjøpt og solgt i store mengder og forhåndsbetaler så lenge det ikke er snakk om store beløp. Helt uprobelmatisk enten det er godt bemidlede eller andre man handler med.)

Det er også denne metoden folk flest anbefaler i andre tråder der man støtter opp under selger her på forumet. 

• Liker 1
Skrevet

ALDRI betal på forskudd!!! 

Anonymkode: cf273...7e5

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

ALDRI betal på forskudd!!! 

Jeg sender ALDRI varer til folk som ikke betaler på forskudd. Man er da ikke komplett dum i hodet heller. Hvem er det som er dum nok til å sende fra seg varene, før de har fått pengene?

Har solgt masse på  Finn opp gjennom årene, og har alltid krev penger på forskudd før jeg sender varen. Enten det, eller personlig oppmøte og henting av varen, der penger overleveres samtidig.

Anonymkode: 39caf...664

• Liker 7
Skrevet

Sender heller aldri fra meg ting uten å ha fått penger først. Dessverre er det idioter som svindler til seg penger.

Anonymkode: aff95...d87

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri sendt noe uten å få pengene først, kjøper må betale for varen + frakt og så sender jeg dagen etter, har aldri vært noe problem. Oppkrav er jo enda verre, da kan kjøper la være å hente pakken, og så må jeg betale dyr frakt både til kjøper OG hjem igjen når kjøper ikke møter. Om kjøper ikke vil betale på forskudd, så får han/hun komme hjem og se på varen først, men folk bor som regel andre steder i landet.

TS kanskje du får meldinger fra finn på eposten din? Jeg får iallefall mail hver gang noen sender meg en melding fra finn, kanskje du kan finne brukernavn og informasjon der?

Anonymkode: ed3df...aca

• Liker 1
Skrevet

Man ber selges sende i oppkrav og åpner pakken på postkontoret før man betaler. Gjorde dette når jeg kjøpte mobiltelefon gjennom finn.no.

Anonymkode: d60c4...bb3

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele garantien er tull. Mottaker trenger kun å si at pakken aldri ble mottatt.

Anonymkode: 3b082...8e1

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sender ALDRI varer til folk som ikke betaler på forskudd. Man er da ikke komplett dum i hodet heller. Hvem er det som er dum nok til å sende fra seg varene, før de har fått pengene?

Har solgt masse på  Finn opp gjennom årene, og har alltid krev penger på forskudd før jeg sender varen. Enten det, eller personlig oppmøte og henting av varen, der penger overleveres samtidig.

Anonymkode: 39caf...664

Man sender i oppkrav hvis man ikke kan møte personen ansikt til ansikt. Det å betale for en vare man ikke veit om man får er bare dust. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man sender i oppkrav hvis man ikke kan møte personen ansikt til ansikt. Det å betale for en vare man ikke veit om man får er bare dust. 

Men om kjøper ikke henter pakken må jo selger betale for frakt tilbake igjen også, blir fort 200-300kr ut vinduet det, da selger man heller til noen som henter på døra eller betaler på forskudd.

Anonymkode: ed3df...aca

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voldsomt bastante meninger du hadde da. Jeg har drevet med kjøp og salg på nett siden 1997 og har kun hatt en dårlig erfaring. Det er snakk om flere tusen transaksjoner...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...