Lerke3000 Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 (endret) Hei, det er meg igjen, som spurte om forbrukslån ifm å starte for seg sjølv Jeg er egentlig i en slik situasjon, der jeg ikke har mye annet å velge enn å starte for seg sjølv, da det er snart 1,5 år med bare utviste jobbsøknader ... Har så lyst å opprette en nettbutikk (på sikt - en fysisk butikk, så kan skaffe flere arbeidsplasser), der jeg kunne selge DEN VAREN. Altså ikke bare hva som helst, men noe, som folk savner per nå i de vanlige norske butikkene. Så jeg vil gjerne spørre dere, moderne damer og herrer, hva savner dere i våre vanlige butikker når dere skal se etter et eller annet? Setter veldig stor pris på alle innspill og tips jeg får! Endret 9. september 2017 av Lerke3000
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Jeg ville tenkt meg litt om før jeg hadde startet på lånte penger. Det kan ta lang tid før en slik butikk blir lønnsom, og det er en viss investering man må gjøre for å ha varer på lager, og som man risikerer å brenne inne med. Husk også at du vil ha konkurranse fra internasjonale selgere som faktisk kan sende ting til norge billigere enn det vil være for deg å sende det lokalt i Norge. Og disse internasjonale selgerne kjøper gjerne varer i store parti rett fra produsenten, mens de som driver smått gjerne må nøye seg med å kjøpe små kvantum fra sin egen konkurrent, og ta påslag på toppen av dette. Videre så spørs det hvor stort marked det er for å selge "den sjeldne tingen" som akkurat DEN personen er ute etter. Det kan være at det går lang tid mellom hvert salg, kontra det å selge noe som "alle" vil ha. De fleste safer nok heller med å selge ting som man vet at folk er interessert i. Selger man klesklyper eller kulepenner så vet man at det er kurante varer å selge ut, fordi "alle" trenger det. Men hvis jeg f.eks. sier at jeg gjerne skulle ønske det var en nettbutikk som solgte skjermer til laptoper for å kunne erstatte en knust skjerm, så ser man at det plutselig er veldig mange forskjellige skjermer man må ha for å få et fullt sortiment, samtidig som det kanskje ikke er så veldig mange som er på utkikk etter "akkurat det". Man risikerer gjerne å brenne inne med mye varer som man ikke får solgt, og gjerne må selge med tap bare for å bli kvitt det. Det med transportkostnader er også vesentlig. Man ønsker ikke å betale dyr transport for en billig ting. Man må derfor opp i en viss pris på varene man selger, samtidig som man må ligge litt under de fysiske butikkene for et tilsvarende produkt for at ventetiden og transportkostnaden skal være verdt det. Så det spørs om du ikke bør spare opp litt mer kapital som du er villig til å risikere å tape før du starter. Eventuelt så tror jeg mange kjeder fungerer slik at man kan starte en fysisk butikk med "lånt" varebeholdning. Det vil si at du driver butikken, men alle varene eies egentlig av kjeden. Når du selger noe, så betaler du til kjeden for tingen, og tar et påslag på toppen som blir din fortjeneste. Skulle du eventuelt stenge butikken, så sender du varene i retur. Anonymkode: 25c7d...dc9 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #3 Skrevet 10. september 2017 Gode sports-BHer som er regulerbare i ryggen slik at man kan få de til å sitte perfekt. Mange av de som selges i dag er dessverre ikke regulerbare, og man ender ofte opp med en sportsBH som er for stram. Anonymkode: 87178...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #4 Skrevet 10. september 2017 Sokker som ikke strammer rundt leggene Finnes omtrent ikke Anonymkode: 87178...a4a 2
Grandidosa83 Skrevet 10. september 2017 #5 Skrevet 10. september 2017 (endret) 15 timer siden, Lerke3000 skrev: Hei, det er meg igjen, som spurte om forbrukslån ifm å starte for seg sjølv Jeg er egentlig i en slik situasjon, der jeg ikke har mye annet å velge enn å starte for seg sjølv, da det er snart 1,5 år med bare utviste jobbsøknader ... Har så lyst å opprette en nettbutikk (på sikt - en fysisk butikk, så kan skaffe flere arbeidsplasser), der jeg kunne selge DEN VAREN. Altså ikke bare hva som helst, men noe, som folk savner per nå i de vanlige norske butikkene. Så jeg vil gjerne spørre dere, moderne damer og herrer, hva savner dere i våre vanlige butikker når dere skal se etter et eller annet? Setter veldig stor pris på alle innspill og tips jeg får! Du bør kanskje undersøke mulighetene rundt dropshipping? Altså at leverandør sender rett til kunden fremfor at varene går via deg. Da trenger du ikke kjøpe inn et varelager til å begynne med. Er det en ting jeg ville tenkt på så er det nips og pyntegjenstander. Her er det meget gode marginer og så godt som evig marked - ettersom trendene endrer seg. Hadde en kunde av meg som fortalte at han hadde solgt sånn veggtekst for 100-150 kr stykket. Han hadde betalt under 5 kr stykket fra Kina... Endret 10. september 2017 av Grandidosa83 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 Klær i str 48-56 Anonymkode: 815f3...460 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #7 Skrevet 10. september 2017 Hobbyting med bra priser og stort utvalg. Broderitråd (bomull) koster f.eks 9kr pr.stk på stoff & stil, 19kr på jens hoff og 30kr for 50stk på ebay. Kjenner mange som kjøper hobbyting på ebay, amazon og bestiller fra svenske nettbutikker da det er mye billigere enn i Norge. Anonymkode: 2f15f...725 2
ajarRun Skrevet 10. september 2017 #8 Skrevet 10. september 2017 Savner nettbutikker som sender ut varene du bestiller umiddelbart. Noen ruger på varene i en uke, hva faen liksom?
HederaHelix Skrevet 10. september 2017 #9 Skrevet 10. september 2017 Bukser med stretch, lavt liv og sleng! Har kraftige legger og hater stramme bukser. 1
Lerke3000 Skrevet 10. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2017 7 hours ago, AnonymBruker said: Klær i str 48-56 Anonymkode: 815f3...460 Hvilke klesplagg som det er størst behov for i disse str., du synes?
AnonymBruker Skrevet 10. september 2017 #11 Skrevet 10. september 2017 Tskjorter og gensere med morsomme logoer og quotes, men som likevel er i god kvalitet Anonymkode: 069c9...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå