Gå til innhold

Lønn i kommunen - ikke kompensasjon for master?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med forhandling av lønn i kommunen?

Jeg var på intervju for en stilling som i stillingsannonsen krevde en bachelor. Jeg har en master men fikk beskjed om det på intervju at siden de bare hadde satt krav om en bachelor så havnet jeg på lønnstrinn for bachelor mens masteren ikke ble talt med. Er det mulig å forhandle om dette? Jeg har jo masteren og den kompetansen enten de er villige til å kompensere for dette eller ikke?

Usikker på hvor mye det er mulig å forhandle i kommunen som bruker sine lønnstrinn...

Anonymkode: fd28b...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sjelden at stillinger i kommunen som kun krever bschelor lønner master. Det er lettere å forhandle på relevant videreutdanning innenfor feks. spesifikke metoder el. 

Jeg fikk ikke for master, men fikk for videreutdanning innen kognitiv adferdsterapi og vold i nære relasjoner (dvs. enkeltemner med studiepoeng) 

Anonymkode: b77ae...01a

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden at stillinger i kommunen som kun krever bschelor lønner master. 

Lærer får jo høyere lønn med master. Nå må de riktig nok ha bachelor + 1 år, men master er enda 2 år til. Man må per nå absolutt ikke ha master for å jobbe som lærer i grunnskolen, men får allikevel høyere lønn med master. 

Anonymkode: 0f219...b38

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lærer får jo høyere lønn med master. Nå må de riktig nok ha bachelor + 1 år, men master er enda 2 år til. Man må per nå absolutt ikke ha master for å jobbe som lærer i grunnskolen, men får allikevel høyere lønn med master. 

Anonymkode: 0f219...b38

Lærere har et litt annet system, både stillingskoder, hva som anses som relevant og lønn, enn det feks. en saksbehandler har 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...