AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Er det galskap? Vi har 2x og har det romslig og fokuserer på å få ned gjeld. Litt uplanlagt dukket det opp to i stedet for én etter et planlagt svangerskap, så vi trenger større fortere enn vi hadde regnet med. Vi har funnet drømmehuset (I annonseform) og skal på visning mandag. Men.. Er det sykt å gå til 4x årsinntekt? For å si det slik, så vil boutgifter komme på litt over en fjerdedel av samlet netto inntekt pr mnd.... Hilsen ung og nervøs for gjeld Anonymkode: a48c0...8b8
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Nei det vil jeg ikke si. Det er en grunn for at de har satt taket på 5 x inntekt. Så lenge banken mener dere tåler renteoppgang og dere kan klare dere på strammere budsjett hvis renta går opp, så syns jeg ikke det er galskap. Man har som regel litt høy belåning i etableringsfasen og heldigvis litt lettere for å få en god rente. Anonymkode: a3b80...c0c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Jeg er alene og har 4x årsinntekten i samlet lån. Går helt fint det. Rimelig romslig økonomi. Dere vil nok ha noe mer romslig økonomi enn meg da dere har stordriftfordel. Anonymkode: 65b99...9df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå