Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Lufter en liten problemstilling her hos dere.

Hvordan hadde dere reagert på at en bekjent konsekvent tiltalte deg ved feilt navn hver gang dere møtes? Hun vet navnet mitt godt men har valgt et annet navn på meg...

Jeg har flere barn men har vært så heldig å få beholde kroppen min slik den var før svangerskapene.

Jeg prøver å se bra ut, både for meg selv og min mann, men det er ikke snakk om å være en overfladisk sminkedukke.

Vi (på min manns side) har et vennepar hvor hun har kalt meg ved en kjent, tynn,blond persons navn som er å finne i alle sladreblader.

Min mann mener jeg bør ta det som et kompliment, men jeg synes det er direkte respektløst at hun etter tre år ikke kan si navnet mitt.

Føler at jeg blir redusert til et null, og tror ikke et sekund på at det er gode hensikter bak. Ærlig talt....

Hun er eldre og relativt fyldig og lar aldri en sjanse gå fra seg til å være sukkersøt i andres påhør, mens på tomannshånd har hun ingenting å si meg.

"Jeg tar med meg "nn" på butikken kan hun si til min mann uten å henvende seg til "nn" (jepp, meg.)

Selvfølgelig er ikke dette verdens største problem men et irritasjonsmoment har det definitivt blitt.

Så, sier jeg noe eller skal jeg holde kjeft neste gang vi møtes?? Gode inspill tas i mot med glede...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang ser du henne rett inn i løynene og spør hvorfor hun kaller deg et annet navn. Og sier at du foretrekker ditt eget.

Gjest Anonymous
Skrevet

Beste måten er å ta henne under 4 øyne og spørre om hun har noe problem med deg siden hun ikke klarer å "huske" navnet ditt. Eneste måten å sette på plass håpløse hovne mennesker uten selvtillit, som skal hevde seg over andre ved å bruke ufine metoder.

Skrevet

Hei,

Dette kan høres litt frekt ut, men man kan si det litt annerledes enn jeg sier her da.

Det at hun ikke husker ditt navn sier jo no om hennes evne til å huske da. Det å ha manglende evne til å huske forbindes jo ofte ved å være litt små dum i beste fall.

Så med litt frekhet, spør om hun har litt vanskelig for å huske ting? Må være vanskelig å ha det slik i jobb sammenheng frøken?

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Jeg hadde det slik i en jobb jeg hadde - for veldig mange år siden. De fleste som jobbet der begynte etter kort tid å bruke et lite populært kallenavn på meg, jeg likte det svært dårlig. Lurte veldig på hvordan jeg skulle klare å endre tilbake til mitt eget navn. Så fant jeg på å KUN SVARE når noen brukte MITT EGENTLIGE navn. Da var det gjort på 2 dager og aldri mere tull - MITT navn ble siden alltid brukt.

Aner ikke helt hvordan og om dette kan virke i en vennesammenheng, men må jo si at din "venninne" virker rar. Hadde aldri tatt det som et kompliment om noen hadde brukt navnet til en kjent person på meg. Jeg har kun et navn og det er mitt fødenavn - som jeg forøvrig er fornøyd med.

Gjest Anonymous
Skrevet

Reagerer mest på at hun henvender seg til mannen din og sier hun tar deg med på butikken - hadde nok smelt til at ville hun ha med meg på butikken så fikk hun pent spørre meg om jeg ville være med, og vennligst la være å omtale meg i tredjeperson!

Angående navn så ville jeg gitt beskjed at fra nå av får hun begynne å si riktig navn eller la være å snakke til meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ettersom dette er noe som har pågått over

tid, og det ikke ser ut som at hun vil gi seg med

det, hadde jeg latt vær og svare henne om hun

tiltalte meg ved feil navn. Jeg har mitt eget navn,

og skal hun kontakte meg, spørre om noe etc

så får hun bruke mitt navn. Punktum.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når hun kaller deg det kan du jo svare tilbake "hv avar det du sa igjen, Chubby"?

Skrevet
Når hun kaller deg det kan du jo svare tilbake "hv avar det du sa igjen, Chubby"?

stemmer for denne!

Gjest synseren
Skrevet

Hvis denne venninnen bryr seg om deg, godtar hun dine behov. Hvis ikke ville jeg holdt meg langt unna. Hadde selv en venninne som viste meg lite respekt, henne holder jeg meg langt unna. :Nikke: Jeg prøver å bare omgås positive mennesker det er best. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...