AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Hvor ofte betaler dere regninger? Har dere en fast dato som feks. den 1 i hver måned? Jeg er 15 år og har nettopp flyttet i leilighet. Må betale leie innen den 1 i hver måned, men er redd for å glemme de andre regningene på feks strøm, forening jeg er med i og betale den faste summen jeg gir til fadderbarnet mitt i afrika, Anonymkode: 3ef50...163
TinaChristina Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Jeg legger de inn på nettbanken med en gang jeg får de, så trekkes de på datoer jeg vet jeg får inn penger (får mye spredd).
Million Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 Man kan registrere regningene i nettbanken med en gang man får de, men registrere at de skal betales på en senere dato (forfallsdato). For eksempel, du får en regning den 10. september som har påført forfallsdato 30.september. Da kan du legge den inn i nettbanken den 10/9, altså samme dag du får den, og bare taste inn at den skal belastes konto den 30/9. Lagre, og logg ut av nettbanken. Så ordner det seg selv. I starten kan det være lurt å logge på nettbanken nå og da og sjekke at ting faktisk har gått som det skal, at regninger har blitt betalt og belastet som du hadde ment de skulle og sånn. Lurt når man er ny på dette med regningsbetaling. Etterhvert som du får peiling og ser at ting funker, så trenger du ikke sjekke hele tiden. Jeg bruker å betale regninger med en gang jeg får de. Kunne jo ventet til forfallsdato, så klart, men jeg liker å få dem ut av veien så jeg betaler med en gang. Har en regningskonto der det står noen tusener med kroner, og den kontoen fyller jeg på hver måned med noen tusen når jeg får lønning, sånn at det alltid står nok penger til alle regninger der. Det er enkelt å opprette en ny konto i nettbanken. Det kan man gjøre selv på få minutter. Hvis du er interessert :-)
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 13 minutter siden, Million skrev: Man kan registrere regningene i nettbanken med en gang man får de, men registrere at de skal betales på en senere dato (forfallsdato). For eksempel, du får en regning den 10. september som har påført forfallsdato 30.september. Da kan du legge den inn i nettbanken den 10/9, altså samme dag du får den, og bare taste inn at den skal belastes konto den 30/9. Lagre, og logg ut av nettbanken. Så ordner det seg selv. I starten kan det være lurt å logge på nettbanken nå og da og sjekke at ting faktisk har gått som det skal, at regninger har blitt betalt og belastet som du hadde ment de skulle og sånn. Lurt når man er ny på dette med regningsbetaling. Etterhvert som du får peiling og ser at ting funker, så trenger du ikke sjekke hele tiden. Jeg bruker å betale regninger med en gang jeg får de. Kunne jo ventet til forfallsdato, så klart, men jeg liker å få dem ut av veien så jeg betaler med en gang. Har en regningskonto der det står noen tusener med kroner, og den kontoen fyller jeg på hver måned med noen tusen når jeg får lønning, sånn at det alltid står nok penger til alle regninger der. Det er enkelt å opprette en ny konto i nettbanken. Det kan man gjøre selv på få minutter. Hvis du er interessert :-) Tusen takk for tips Er det mye å "spare" på å betale de på forfallsdato (feks 30/9) fremfor idag? Tenkte på renter osv. Er helt ny ed betaling av regninger, og har knapt gjort det før Anonymkode: 3ef50...163
asterix Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 Alt som er mulig å ha avtalegiro og e-faktura på har jeg det på, ellers legger jeg inn andre regninger i nettbanken med det samme jeg får dem og setter betalingsdato til forfallsdato. 1
TMB Skrevet 10. september 2017 #6 Skrevet 10. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for tips Er det mye å "spare" på å betale de på forfallsdato (feks 30/9) fremfor idag? Tenkte på renter osv. Er helt ny ed betaling av regninger, og har knapt gjort det før Anonymkode: 3ef50...163 Med tanke på hvor lave rentene er i dag, så er det ikke noe å spare. Legg de uansett inn i nettbanken med en gang du får de. Har du penger samme dag, kan du sette at de skal betales samme dag. Det gjør ingenting å betale regninger før forfallsdatoen, heller ikke om du har AvtaleGiro (bare å endre datoen tild et du vil ha, fremskynde de). Eller sett de til dagen etter lønning for eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå