AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #21 Skrevet 9. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: sofie elise er en mobber; en veldig svak kvinne Anonymkode: fe399...b01 Hadde hun vært svak, så hadde hun hørt på sånne mobbere som deg og aldri turt å fortsette å blogge i frykt for hva folk mener om henne. Anonymkode: 6c192...6d0
Sillyline Skrevet 9. september 2017 #22 Skrevet 9. september 2017 Det er en hårfin forskjell på mobbing og bruk av ytringsfrihet. Noen ganger går de i hverandre, dessverre. Men ja. Ingen er født mobbere, så et sted får de det fra. Det kan være fra voksne eller andre barn, men i all hovedsak voksne som har en eller annen grunn til å trenge å hevde seg selv. 1
Mari Y Skrevet 9. september 2017 Forfatter #23 Skrevet 9. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Der kommer nok litt an på en selv egentlig. Hva som oppfattes som mobbing... Hva syns du er å mobbe da? Også kommer deg ann på hvor hårshår/ille hårshår motpartene er mener jeg. Og hva er sutring slik du definerer det? Dere vet... bare for å kverulere. Anonymkode: b2e2a...340 Når man tråkker på folks grenser i lengre tid, sprer rykter om folk, driver offentlig gapestokk. Som de som driver med anonym netthat og netthets, det finnes ikke noe feigere enn å være beskyttet av anonymitet, mens man hetser andre over nettet. Mobbing forekommer også på arbeidsplassen, som mange vet. Og jeg synes det burde vært like mye omtalt som mobbing i skolen. Spesielt når man ser hvordan godt voksne tiltaler hverandre på nettet. En kvinne hadde vervet seg for å hjelpe flyktninger og der la flere godt voksne menn innlegg på FB om hvordan hun bad om å bli gruppevoldtatt. Selv om jeg er for en restriktiv innvandrings- og asylpolitikk, så synes jeg det er veldig grovt at godt voksne mennesker kan skrive noe så stygt. Får bare håpe at har de barn så slutter de å høre på Pappa i en viss alder. 1
Mari Y Skrevet 10. september 2017 Forfatter #24 Skrevet 10. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vis som ble mobbet i barndommen av andre barn hadde det bedre enn voksne som spyr på hverandre. Voksen kritikk er IKKE mobbing Anonymkode: fe399...b01 Hvor sa jeg at det var bedre? Og hvorfor i all verden kaller du angrep på offentlige personer for 'kritikk'. Og å oppfordre til at folk bør skytes er ikke kritikk, det er hat. Og å skrive rasistiske meldinger om at en person bør 'dra tilbake der de kom fra', er ikke kritikk, det er rasistisk og det er mobbing. Skjønner ikke hvorfor du kaller dette for kritikk?
Gjest Mass Skrevet 10. september 2017 #25 Skrevet 10. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte en gang om noen foreldre som mente at barn A's foreldre ikke var "bra nok" fordi de "var bare lærer og sykepleier", så barnet deres, B, fikk ikke ha kontakt med A fordi A var ikke bra nok. B hadde da nevnt til A at A var dum og ikke bra nok. Så voksne overfører mobbingen til barna. Dog, voksne mobbere slår ikke. Voksne mobbere snakker stygt eller fryser ut. Barn snakker stygt, fryser ut og kan slå en helseløs. Det har jo vært barn som har tatt selvmord grunnet fysisk mobbing. Ergo er det verst. Anonymkode: 6ac48...136 Dette svir det i øynene å lese om. Samtidig - så var alt ved dette feil og ulogisk. Hvem er det som lærer barn B om kunnskap, regler og normer, hva god atferd er, osv? - jo, læreren. Hvem kommer til å ta vare på foreldrene til barn B og barnet viss de ender opp på sykehus? - jo, sykepleieren. Vi trenger mangfoldet for å få hjulene til å gå rundt i samfunnet, så man kan bare lære seg, og lære barna, å respektere hver og en for sitt bidrag. Jeg vet egentlig ikke hvilket barn jeg synes mest synd på. Barn A som tydeligvis bare må drømme stort og leve med et stort forventningspress på seg gjennom livet, eller på barn B som mest sannsynlig blir tatt godt hånd om av sine foreldre og får drømme vidt og spredt og på der lidenskapen dets fører det.
Gjest NotNaomi Skrevet 10. september 2017 #26 Skrevet 10. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så er ikke mobbing ulovelig. Det er heller ikke utroskap. Selv om begge burde blitt slått hardt ned på i form av bøter eller annen straff osv Anonymkode: 8cd37...244 Bøter for utroskap? Nå er man et fritt menneske og må få gjøre jva det vil med kroppen sin og ellers. Ellers er vi ille ute å kjøre. Da kan man i det lange løp gi bøter til naboen som aldri hilser. Fordi det sårer en. Utroskap kan oppleves som psykisk mishandling,men det er velbytterst sjelden at det er intensjonen fra den utro. Selv om en forplikter seg til å leve sammen til døden skiller en,så kan en ikke gi bøter til de som velger å skille seg. Selv om det også kan føles som tortur for den som ikke vil samlivsbrudd. Og mobbere er ofte presset inn i rollen som en. Ingen vil bli neste offer,og det er forståelig,om enn feigt. Men hvor mye skal en kreve av barn? Viksne som monber er så lavmål. Blir så flau på voksne folk som mobber unge bloggere bla. Alkurat som om de ikke kan godta at voksne bør leve på et litt annet nivå. Voksne mobbere er vel som regel blåstbi hodet ellervpsykopater.Eller de er aggressive fordi de misliker tilværelsen sin. Det er ganske patetisk. Men siden de faktisk klarer å ødelegge miljø og mennesker,så er det vanskelig å bare le sånn oppgitt og iblant vantro,over hva dem får seg til å si og skrive. Sjukt.
Kragebein Skrevet 10. september 2017 #27 Skrevet 10. september 2017 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Kragebein, mod
Mari Y Skrevet 11. september 2017 Forfatter #28 Skrevet 11. september 2017 På 9.9.2017 den 20.44, AnonymBruker skrev: Noen har fått erstatning for det faktisk så Selvklart kan det være ulovlig. Anonymkode: b2e2a...340 Og norske skoler kan i dag straffes for å ikke gripe inn mot mobbing.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #29 Skrevet 11. september 2017 12 timer siden, Mari Y skrev: Og norske skoler kan i dag straffes for å ikke gripe inn mot mobbing. Ja, det stemmer. Anonymkode: b2e2a...340 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå