Mari Y Skrevet 9. september 2017 #1 Skrevet 9. september 2017 Er faen(unnskyld uttrykket), så idioter. Spesielt de som bruker en hel masse tid på å sutre i offentlige kommentarfelt. Jeg tror dette er like mye et problem i voksenlivet som det er hos barn. Tenk bare på all den hetsen som i det siste har vært rettet mot offentlige politikere. Sylvi Listhaug(integreringsminister og Frper), og Mani Husseini(AUF- er), f eks. Hva er det de egentlig tenker med? Og ikke bare det; men den videoen med Sophie Elise, samt hetsen mot Faten. Virker ikke alltid som at mobbere lærer, men går videre til å mobbe i voksen alder. Er det plutselig greit, bare fordi det ikke rammer deg selv? Jeg kan skjønne behovet for å være uenig, men ikke behovet for å være en drittsekk. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #2 Skrevet 9. september 2017 Barn er ikke de verste mobberne, voksne er de verste mobberne. Det bør gjøres grundig tiltak Anonymkode: 812e7...201 4
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #3 Skrevet 9. september 2017 sofie elise er en mobber; en veldig svak kvinne Anonymkode: fe399...b01 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #4 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barn er ikke de verste mobberne, voksne er de verste mobberne. Anonymkode: 812e7...201 Jeg hørte en gang om noen foreldre som mente at barn A's foreldre ikke var "bra nok" fordi de "var bare lærer og sykepleier", så barnet deres, B, fikk ikke ha kontakt med A fordi A var ikke bra nok. B hadde da nevnt til A at A var dum og ikke bra nok. Så voksne overfører mobbingen til barna. Dog, voksne mobbere slår ikke. Voksne mobbere snakker stygt eller fryser ut. Barn snakker stygt, fryser ut og kan slå en helseløs. Det har jo vært barn som har tatt selvmord grunnet fysisk mobbing. Ergo er det verst. Anonymkode: 6ac48...136 1
Gjest C.Tramell Skrevet 9. september 2017 #5 Skrevet 9. september 2017 De voksne er som vanlig verst. Det hjelper lite med nulltoleranse for mobbing i skolen når ungene får det inn med morsmelka hjemme. Det er like ødeleggende om det er Faten, Listhaug, den rike naboen, rosabloggeren eller den fattige alenemoren mamma og pappa snakker om med forakt i stemmen. De såkalt gode er dessverre ikke det minste bedre enn de de mener befinner seg i den andre enden av skalaen. Begge lærer ungene sine at det er oss mot dem. Unger og ungdommer går kanskje lenger og tyr oftere til fysisk mobbing, men hvis foreldre greier å skjerpe seg og leve sånn som de mener barna deres skal kan vi kanskje forme unger som vet at de er bra nok, ikke tror at de må være perfekte og heller ikke har behov for å rakke ned på andre for å fremheve seg selv.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #6 Skrevet 9. september 2017 Så vis som ble mobbet i barndommen av andre barn hadde det bedre enn voksne som spyr på hverandre. Voksen kritikk er IKKE mobbing Anonymkode: fe399...b01
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #7 Skrevet 9. september 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn er ikke de verste mobberne, voksne er de verste mobberne. Det bør gjøres grundig tiltak Anonymkode: 812e7...201 Dessverre så er ikke mobbing ulovelig. Det er heller ikke utroskap. Selv om begge burde blitt slått hardt ned på i form av bøter eller annen straff osv Anonymkode: 8cd37...244 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #8 Skrevet 9. september 2017 Definisjonen på mobbing er jo forskjellig. Jeg har lov til å mene at en annen mor i barnehagen er en idiot, og jeg har lov til å snakke om det til andre voksne (ville aldri sagt noe så barnet hørte noe da). Det er noe med å bli voksen, man er nødt til å akseptere at enkelte mennesker bare ikke liker deg. Sånn er livet. Anonymkode: 149af...ecc 2
Mari Y Skrevet 9. september 2017 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: sofie elise er en mobber; en veldig svak kvinne Anonymkode: fe399...b01 Faktisk har jeg sett mye som taler for at hun BLIR og HAR BLITT mobba. Men kommentaren min tok sikte på den mannen som hadde vært med i videoen og fått rasistisk hets. Jeg blir så oppgitt, det er så teit. Fargen på huden din burde da være uinteressant. 1
Mari Y Skrevet 9. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Definisjonen på mobbing er jo forskjellig. Jeg har lov til å mene at en annen mor i barnehagen er en idiot, og jeg har lov til å snakke om det til andre voksne (ville aldri sagt noe så barnet hørte noe da). Det er noe med å bli voksen, man er nødt til å akseptere at enkelte mennesker bare ikke liker deg. Sånn er livet. Anonymkode: 149af...ecc Endel av det å bli voksen er også å godta at ikke alle mennesker er like. Man trenger ikke like alle. Det kan man ikke forvente, heller. Men man må i enkelte tilfeller omgåes mennesker man ikke liker, også. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #11 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, Mari Y skrev: Er faen(unnskyld uttrykket), så idioter. Spesielt de som bruker en hel masse tid på å sutre i offentlige kommentarfelt. Jeg tror dette er like mye et problem i voksenlivet som det er hos barn. Tenk bare på all den hetsen som i det siste har vært rettet mot offentlige politikere. Sylvi Listhaug(integreringsminister og Frper), og Mani Husseini(AUF- er), f eks. Hva er det de egentlig tenker med? Og ikke bare det; men den videoen med Sophie Elise, samt hetsen mot Faten. Virker ikke alltid som at mobbere lærer, men går videre til å mobbe i voksen alder. Er det plutselig greit, bare fordi det ikke rammer deg selv? Jeg kan skjønne behovet for å være uenig, men ikke behovet for å være en drittsekk. Der kommer nok litt an på en selv egentlig. Hva som oppfattes som mobbing... Hva syns du er å mobbe da? Også kommer deg ann på hvor hårshår/ille hårshår motpartene er mener jeg. Og hva er sutring slik du definerer det? Dere vet... bare for å kverulere. Anonymkode: b2e2a...340
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #12 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Der kommer nok litt an på en selv egentlig. Hva som oppfattes som mobbing... Hva syns du er å mobbe da? Også kommer deg ann på hvor hårshår/ille hårshår motpartene er mener jeg. Og hva er sutring slik du definerer det? Dere vet... bare for å kverulere. Anonymkode: b2e2a...340 Det og ikke deg skal det stå. Anonymkode: b2e2a...340
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #13 Skrevet 9. september 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre så er ikke mobbing ulovelig. Det er heller ikke utroskap. Selv om begge burde blitt slått hardt ned på i form av bøter eller annen straff osv Anonymkode: 8cd37...244 Noen har fått erstatning for det faktisk så Selvklart kan det være ulovlig. Anonymkode: b2e2a...340
Gjest C.Tramell Skrevet 9. september 2017 #14 Skrevet 9. september 2017 35 minutes ago, AnonymBruker said: Så vis som ble mobbet i barndommen av andre barn hadde det bedre enn voksne som spyr på hverandre. Voksen kritikk er IKKE mobbing Anonymkode: fe399...b01 Det er selvfølgelig verre for et barn å bli plaget. Men så lenge voksne holder på som de gjør, og barna lærer av dem å forakte folk som ser annerledes ut eller har andre meninger enn dem vil det hele tiden skapes nye mobbere. Hvis de lærer hjemme at de er bedre og mer verdifulle enn andre er det noe de tar med seg på skolen og ut blant andre, og da har man det gående med mobbing og konflikter. Derfor mener jeg det er de voksne som er verst og som ofte er skyld i at barn blir mobbere. Det noen kaller for voksen kritikk er ofte like mye mobbing som en del av det ungene driver med. Når voksne mennesker jager en politiker eller en hijabkledd jente i flokk, og peprer dem med de verste skjellsord for å rive dem ned og ribbe dem for all verdighet mener jeg det er mobbing.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #15 Skrevet 9. september 2017 1 minutt siden, C.Tramell skrev: Det er selvfølgelig verre for et barn å bli plaget. Men så lenge voksne holder på som de gjør, og barna lærer av dem å forakte folk som ser annerledes ut eller har andre meninger enn dem vil det hele tiden skapes nye mobbere. Hvis de lærer hjemme at de er bedre og mer verdifulle enn andre er det noe de tar med seg på skolen og ut blant andre, og da har man det gående med mobbing og konflikter. Derfor mener jeg det er de voksne som er verst og som ofte er skyld i at barn blir mobbere. Det noen kaller for voksen kritikk er ofte like mye mobbing som en del av det ungene driver med. Når voksne mennesker jager en politiker eller en hijabkledd jente i flokk, og peprer dem med de verste skjellsord for å rive dem ned og ribbe dem for all verdighet mener jeg det er mobbing. Jeg vet såpass som at mange mobbere kommer i fra ressurssvake familier og dårlige miljøer. Ofte er de utstøtte og uten familie og venner i det hele tatt. Anonymkode: b2e2a...340 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #16 Skrevet 9. september 2017 Det er jo bare å gå innom f.eks denne tråden: Så ser man hvor barn får verdien sine fra Anonymkode: 044ca...087 2
Gjest Esperanza98 Skrevet 9. september 2017 #17 Skrevet 9. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: sofie elise er en mobber; en veldig svak kvinne Anonymkode: fe399...b01 Hun er ikke svak.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #18 Skrevet 9. september 2017 Akkurat nå, Esperanza98 skrev: Hun er ikke svak. jo, hun har svak kvinnelighet med svakt selvbilde Anonymkode: fe399...b01
Gjest Esperanza98 Skrevet 9. september 2017 #19 Skrevet 9. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: jo, hun har svak kvinnelighet med svakt selvbilde Anonymkode: fe399...b01 Å ha dårlig selvbilde kan komme av mange grunner. Det betyr ikke at man er svak som mennesket. Det betyr bare at man kan ha opplevd vonde ting i livet og at man klandrer seg selv når det egt er andre som har skylda.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2017 #20 Skrevet 9. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte en gang om noen foreldre som mente at barn A's foreldre ikke var "bra nok" fordi de "var bare lærer og sykepleier", så barnet deres, B, fikk ikke ha kontakt med A fordi A var ikke bra nok. B hadde da nevnt til A at A var dum og ikke bra nok. Så voksne overfører mobbingen til barna. Dog, voksne mobbere slår ikke. Voksne mobbere snakker stygt eller fryser ut. Barn snakker stygt, fryser ut og kan slå en helseløs. Det har jo vært barn som har tatt selvmord grunnet fysisk mobbing. Ergo er det verst. Anonymkode: 6ac48...136 Jo, noen av oss voksne kan slå. Aldri som angriper, men i selvforsvar mot andre mobbere Tar man det for langt mot meg, så vil jeg til syvende og sist svare med slag og høye spark hvis angriperen/mobberen ikke har fulgt mine advarsler. Anonymkode: d43d9...53f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå