Gå til innhold

Hva er det med Kristiansand kommune??

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Man skal jo alltid ta opp etter hunden sin, det er viktig. men jeg synes ikke kommunen gjør sitt her, for en ren natur. Det finnes nemlig ikke en eneste søppelkasse noe sted annet enn i sentrum :o Man kan risikere å bli gående i timevis med bæsjeposen før man kommer hjem og kan kaste den. URK! Jeg er liksom vant til grønne søppelkasser langs veien og turstier, gjerne med en rull bæsjeposer på i tilfelle man har glemt, men dette er ikke vanlig prosedyre i krsand for å si det sånn :-? Jeg mister lysta på å ta opp etter bikkja mi når det ikke eksisterer søplekasser!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Har ikke sett det noen steder, jeg, at det er poser ved bossbøttene rundtomkring.

Er helst vant til at det finnes et og annet sted i sentrum man kan hive bæsjeposen, og er man velsignet med å bo litt utenfor allfarvei, finnes det ikke noen steder å kaste det. Det til tross for at det går turstier alle veier. Langs fortau, uansett hvor disse fortauene er, burde det være bossdunker.

I gamle dager fantes det noen små ovale som hang på lyktestolper. Det var tider, det.

Nei, vi som har hund skal ikke bare ta opp etter den/de, men vi skal gå og bære dritten i timesvis også.

Helt enig med deg, Lilleulv! Det er for dårlig, og ikke bare i Kristiansand!

Gjest Lilleulv
Skrevet
Har ikke sett det noen steder, jeg, at det er poser ved bossbøttene rundtomkring.

Det er det på Kløfta, der jeg kommer fra :)

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

De har skjønt tegninga, de da. :)

For min del skjer det sjeldent at vi går der det er nødvendig å plukke opp etterpå, men når det trengs, kan du være sikker på at jeg må gå med dritten hengende i en pose til vi kommer hjem.

Skrevet

Fordi dette er en bedriten drittby full av dritt. Ikke glem det.

Skrevet

Og ansvaret som følger med hunden har man glemt? :o

Lett å legge alt ansvaret over på kommunen, er det ikke? Ikke kommunen som har valgt at dere skal ha hund..

Gjest Lilleulv
Skrevet

Lett å legge alt ansvaret over på kommunen, er det ikke? Ikke kommunen som har valgt at dere skal ha hund..

Nei da påsan, men det er jo vanlig med en og annen søplekasse langs turløyper. tar alltid opp etter min doggy jeg, men er så kjipt å bære den poopbagen resten av turen. men det gjelder også med tanke på annen søppel. det ligger en del søppel langs veien der, og sånn blir det jo når det ikke er søplekasser!

Gjest Anonymous
Skrevet

haha, dette er det dummeste jeg har hørt. :hoho:

søppelkasser burde det uansett være, hund eller ei!

Skrevet

Selvfølgelig, men det var ikke det trådstarter syntes var irriterende. Jeg svarer på det trådstarter skrev om. Om det er en miljøpolitisk debatt det blir snakk om så får man skrive det. :sjarmor:

Ja jeg bare provoserer nå, og ja jeg er enig, søppelbøtter langs en trafikert strekning burde det være samme om det er hundeeiere eller andre som befarer strekningen. :wink:

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Nei, men kommunen må ha glemt ansvaret sitt. De setter mer enn gjerne opp skilt om båndtvang og det å plukke opp etter hunden, men så setter de ikke opp en eneste søppeldunk så man slipper å bære posene i kilometervis.

Lett å legge alt ansvaret over på kommunen' date=' er det ikke? Ikke kommunen som har valgt at dere skal ha hund..[/quote']

Nei, men det er kommunen som velger å la være å legge forholdene til rette for at hundeeiere skal følge det ansvaret.

Skrevet

Det er hundeeigarane som har valgt å ha hund. Ta ansvaret som følger med.

Tek eg med noko på tur som etterkvart er klart til å kastast skal eg nok klare å bere det heim att.

Nokon skal jo ha betalt for å tømme søppelkasser og halde dei i orden. Dette må kommuna ta inn gjennom skattar eller andre avgifter. Vil me ha fleire/meir av dei?

Gjest Bhsiltsk
Skrevet

Men Steggen, slik det er no, nemleg utan bosspann, ligg søppelet og flyt lengs vegane. Det tek lenger tid å rydde dette opp, enn om spanna allereie stod langs vegen og folk kunne hiva bosset sitt oppi og nokon kunne kome og tøme dei. Dette er då rein logikk.

Skrevet
Hva er det med Kristiansand kommune??

De er kristne..

Skrevet

Jeg bor i Asker og her har kommunen valgt å fjerne de få søppelkassene som var plassert langs turstiene. Begrunnelsen er at de stadig ble veltet og ødelagt.

Irriterende, ja! :evil:

Skrevet

Det er det på Kløfta, der jeg kommer fra :)

På Ekeberg i Oslo også. Var det i alle fall for noen år siden, lenge siden jeg har gått rundt der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fakta er at der det ferdes folk, vil det ferdes hundeeiere. For de er også folk, og har like stor rett som andre til å bevege seg på turstier. Derfor bør det også settes opp søppelbøtter. Det er snakk om å innse fakta. Dersom man ikke har noe sted å kaste søppelet, blir det ikke kastet. Og sånn er det, rett eller galt.

Skrevet
Dersom man ikke har noe sted å kaste søppelet' date=' blir det ikke kastet.[/quote']

Problemet er vel heller at dersom man ikke har noe sted å kaste søppelet, blir det kastet der det ikke burde blitt kastet... Det er min erfaring.

Det er forresten en ting som er verre enn en hundedritt i veien eller på stien; det er en hundedritt innpakket i plastpose på veien eller på stien!

Skrevet
Jeg bor i Asker og her har kommunen valgt å fjerne de få søppelkassene som var plassert langs turstiene. Begrunnelsen er at de stadig ble veltet og ødelagt.

Irriterende, ja! :evil:

Da er det igrunn ikke kommunen sin feil, men alle wannabepøblene som synes det er konge å knuse søplebøtter. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

I Oslo også. Finnes nesten ikke en eneste søppelkasse nesten, men dritten skal man ta opp, og søpla skal man kaste :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...